וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום העבודה שלכם ערוך למתקפת סייבר? סביר להניח שלא

11.9.2022 / 11:11

כ-80 אחוז מהעסקים עברו לעבודה היברידית, אבל עדיין משתמשים בטכנולוגיות אבטחה ורישות מסורתיות, למרות המודעות לסכנות ולחולשות שטמונות בהן

סייבר. ShutterStock
70 אחוז מהארגונים משתמשים בפתרונות מיושנים/ShutterStock

מחקר משותף של החברות VMware ו- TeraSky שנערך לאחרונה חשף כי ארגונים רבים לא השלימו את ההערכות לעבודה היברידית והם עדיין משתמשים בטכנולוגיות אבטחה ורישות מסורתיות, למרות המודעות לסכנות ולחולשות שטמונות בהן.

הסקר חושף כי 80% מהארגונים בישראל עברו לעבודה היברידית והשתלבו היטב במגמה העולמית, אך כ-68% מהם עדיין משתמשים בפתרונות VPN מסורתיים ומיושנים, המתאפיינים ברמת אבטחה וביצועים נמוכים. לפי ממצאי הסקר, למעלה מ-40% מהארגונים מודים שפתרון ה-VPN שלהם תומך באופן חלקי או לא תומך כלל בעבודה היברידית ובאפליקציות ה-SaaS. השימוש ב-VPN פוגע גם בחוויית המשתמש ולדברי 56% מהמשתתפים הם נדרשים להרצה של החייגן ולאימות המשתמש. מרכיב מדאיג נוסף הוא העובדה שרק 16.4% מהארגונים הטמיעו את מודל Zero Trust ואילו ל-35% אין כלל תוכנית כזאת, 22% מיישמים את המודל בעזרת פתרונות מסורתיים קיימים וכ-26% נמצאים כיום בתהליך של בחינת פתרונות.

יתרה מכך, 72% מהארגונים מאחסנים מידע בשרתי קבצים או בתחנות עבודה ברשת ה-LAN המקומית (OnPrem) , מה שהופך את הגישה אל המידע מהבית בחיבור מסורתי לחשופה לסיכוני אבטחת מידע. הסקר מעיד גם על פערים משמעותיים בניהול העבודה מול המכשירים הניידים האישים של העובדים הפוגעים במימוש מלא של הגישה וברמת האבטחה. מסתבר שרק 45% מהארגונים מנהלים את כל מכשירי הקצה של עובדיהם כולל מחשבים וטלפונים חכמים, 18% לא מנהלים מכשירים, כ-30% מנהלים רק מחשבים ו-6% מנהלים רק טלפונים חכמים. לפי הסקר 50% מהארגונים כלל לא מאפשרים גישה למשאבים ולאפליקציות ארגוניות דרך מכשירים פרטיים של העובדים. רק ל-20% יש פתרון המאפשר זאת. ל-13% יש כוונה לאפשר זאת, אך לא מצאו דרך בטוחה לממש את האפשרות וכ-16% מאפשרים גישה מוגבלת למכשירים מסוג זה.

ניב רז, CTO בחברת VMware ישראל: " השנתיים האחרונות הפכו את העבודה ההיברידית מתופעה שולית למציאות חובקת עולם, המיושמת ברוב המכריע של החברות והארגונים. על רקע זה, יכולות האבטחה המוגבלות בפתרונות המסורתיים מובילות ארגונים להגביל את השימוש במכשירים הניידים בכלל ובמכשירים פרטיים בפרט והדבר פוגע ישירות בחוויות העובדים ובגמישות שהם תנאים חיוניים לעבודה מרחוק ולהצלחת המודל. הסקר מוכיח כי יש צורך בשינוי רוחבי של הפתרונות בהם משתמשים הארגונים הישראלים ובחשיבה על יכולות אבטחה לטווח הרחוק".

מקסים סמירין, CSO EUC, חברת :TeraSky "ארגונים רוצים להמשיך וליהנות מהיעילות הכרוכה בעבודה מרחוק כולל החסכון במשאבים, היכולת לגייס עובדים ברדיוס רחב והשגת איזון טוב יותר בין עבודה למשפחה. כל זה אינו אפשרי ללא שיפורים בתשתית הטכנולוגית. אנו ב TeraSky מציעים ללקוחותינו לפעול על פי גישת Anywhere Workspace של חברת VMware שמספקת מענה לאתגרי משתמשי הקצה, ה-IT ואבטחת המידע על-ידי מתן חוויות עובדים יוצאות דופן, ניהול אוטומטי של סביבת העבודה ואבטחת מכשירי הקצה המבוזרים (ה (Distributed Edge. מטרתנו ב TeraSky היא לסייע ללקוחותינו לזהות וליישם את השילוב הנכון של טכנולוגיות ופתרונות מותאמים אישית על מנת לנווט במסע המורכב אל מרחבי העבודה הדיגיטליים."

  • עוד באותו נושא:
  • עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully