וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט אישר העברת השליטה בחייל אחזקות הנמצאת בהקפאת הליכים לזוהר לוי

גולן פרידנפלד

23.2.2003 / 11:28

לוי יקבל 89% מהון המניות של חייל, ייטול על עצמו את מרבית חובותיה וירכוש את איגרות החוב הנמצאות בידי הציבור תמורת כמיליון שקל



בית המשפט המחוזי בחיפה אישר ביום שישי אחר הצהרים את הסדר הנושים בחברת חייל, במסגרתו תועבר השליטה לזוהר לוי, סמנכ"ל הכספים בקבוצת אנגל וגיסו של יעקב אנגל. בית המשפט הכריע את הכף לטובתו של לוי, לאחר שערב קבלת ההחלטה ביקשה קבוצת משקיעים בראשותו של יעקב חי, מבעליה הקודמים של חייל אחזקות, לאשר לה להגיש הצעה דומה לזו של לוי הגבוהה ממנה בכמיליון שקל.



חברת וילאר שבשליטת שלמה טיסר היתה אמורה אף היא להצטרף למשפחת חי בהצעה, אלא שבית המשפט כאמור החליט אחרת ואישר את הסדר הנושים עם לוי, שאושר כבר על ידי הנושים השונים של החברה.



על פי הסדר הנושים, יוקצו ללוי כ-13 מיליון מניות של חייל, ובנוסף יועברו לידיו כ-2.4 מיליון מניות המוחזקות על ידי קרן פלד השקעות. לאחר ביצוע ההקצאה והעברת המניות, יחזיק לוי בכ-89% מהון המניות של חייל, ואילו בידיה של קרן פלד, בעלת השליטה הקודמת בחברה, ייוותרו כ-2.5% ממניות חייל אחזקות. אחזקות הציבור ידוללו לכ-8.5% ממניותיה - כרבע משיעור החזקתו כיום.



במסגרת הסדר הנושים התחייב לוי להעמיד לזכות חייל משאבים כספיים שיאפשרו לה לשלם חוב של 3.7 מיליון שקל לנושיה, וזאת בנוסף להתחייבותו לרכוש במיליון שקל את האג"ח של החברה המוחזקות בידי הציבור. לוי אף צפוי להעמיד לטובת חייל כספים שישמשו לפירעון חוב לבנק קונטיננטל, ובטחונות להסדרים שיושגו עם הבנקים.



לחייל אחזקות חובות המוערכים בכ-370 מיליון שקל ונכסים המוערכים ב-250-280 מיליון שקל. חייל אחזקות נקלעה לקשיים עם קריסתה של קבוצת פלד גבעוני, שהחזיקה בשליטה בחברה באמצעות חברת פלד השקעות והיתה עד כה בהקפאת הליכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully