וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג שמח? שיא במספר המשפחות שנזקקו לעזרה בסלי מזון

28.9.2022 / 13:02

האינפלציה והריבית שקפצו בישראל בחודשים האחרונים מביאים עוד ועוד משפחות לפנות לעזרה לא רק בסלי מזון אלא גם בתשלומי חשמל, ארנונה, מים, דמי שכירות ועוד. לדברי ניר שמול יו"ר עמותת שניר: "עלייה של 500% במספר המשפחות שפנו השנה לעמותה, בבקשה לקבלת סלי מזון לחג"

אדם מקבל תרומה. ShutterStock
עלייה של 500% במספר הפונים לבקשת סלי מזון לחג/ShutterStock

אם משווים לעולם, המצב הכלכלי בישראל טוב למדי, אבל אם משווים לעצמנו, כפי שהיינו רק עד לפני שנה, אין ספק שהוא הורע, במיוחד אצל מי שבקושי הצליחו לגמור את החודש עוד לפני האינפלציה ועליות הריבית.

המצב הזה מקבל ביטוי נחרץ בנתונים שחושפת עמותת שניר. לדברי ניר שמול יו"ר עמותת שניר: "ישנה עלייה של % 500 בכמות המשפחות שפונות לעמותה בבקשה לקבלת סלי מזון לחג. העמותה נערכת לחלוקה של 1,000 סלי מזון לחגי תשרי ההולכים וקרבים."

עליות המחירים ויוקר המחיה שהתרחשו בשנה החולפת הביאו משפחות רבות שהיו במעמד הביניים, להזדקק לעזרה מעמותות וגופים וכן לזינוק במספר הפניות של אלו לקבלת סיוע, אם בסלי מזון לחג ואם בתמיכה הקשורה בתשלומים שוטפים, זאת מכיוון שבמשפחות רבות השכר של בני הזוג לא עלה במקביל לעליות המחירים בשוק.

בעמותת שניר מדווחים על עלייה של פי חמש פניות של משפחות המבקשות עזרה באמצעות מתן סלי מזון בחגים הקרובים. אם עד עתה העמותה סייעה בממוצע ל-200 משפחות עם סלי מזון מלאים בכל חג, כיום הדרישה עומדת על כ-1,000 משפחות שמבקשות עזרה מהעמותה ומשפחות ברוכות ילדים מקבלות יותר מסל מזון אחד.

ניר שמול - מנכל חברת שניר. תומר פדר,
ניר שמול: יו"ר עמותת שניר/תומר פדר

חדר מיון כלכלי

אם בעבר סל מזון בעמותה עמד על 200-250 שקל לסל מזון בסיסי למשפחה, הכולל חומרי ניקוי ומוצרים יבשים כיום מחירו עלה בכ-20% לעומת המחירים מהשנה החולפת וסל מזון שכזה יעלה כיום בין 300-240 שקל למשפחה.

ניר שמול יו"ר העמותה: "ישנה עלייה של 500% במספר המשפחות שפונות לעמותה בבקשה לקבלת סלי מזון לחג. העמותה חילקה 1,000 סלי מזון למשפחות בחג. לצערנו אנו מזהים ופוגשים מדי יום משפחות רבות בישראל הסובלות ממחסור, ויוקר המחיה רק מגדיל את הפערים בחברה. באמצעות אירוע התרמה שקיימנו לפני שבועיים 15.9.22, משפחות רבות לא הרגישו בחוסר בראש השנה".

שגיא יונה סמנכ"ל הכספים של עמותת שניר: "המשפחות מדווחות לנו כי הקצבאות החודשיות שהן מקבלות, לא מספיקות למשפחות כיום למחייה שוטפת. העלייה במחירי החשמל, האנרגיה, הארנונה, המים וכמובן מחירי המזון מביאות משפחות רבות שבעבר לא היינו רואים אותן ככאלו שפונות לעמותה, כדי לבקש עזרה".

"אם בתקופת הקורונה הקמנו "חדר מיון כלכלי" לעזרה מיידית, דחופה וחד פעמית למשפחות, כיום אנו רואים שהעזרה החד פעמית הזו אינה מספיקה ואותן משפחות שפונות כיום לעזרה מבקשות סיוע חודש אחרי חודש, כי הן לא מצליחות "לגמור" את החודש".

לדברי שמול: "משיחות שאנו מקיימים עם בני אותן המשפחות אנו למדים כי גם נושא ההלוואות שמתייקרות מדי חודש בשל עליית הריבית וההצמדה למדד שעולה, גורם לאותן המשפחות להוציא יותר כסף עבור החזר ההלוואות על חשבון המחייה השוטפת. כלומר העלייה בריבית של ההלוואות שנלקחו וגם של תשלומי המשכנתא שהתייקרה בממוצע במאות שקלים בנטו בחודש, מובילות את המשפחות לגירעון כלכלי ולצורך בעזרה".

עוד ציין שמול: "כעמותה שפועלת כבר 12 שנה ומסייעת לאלפי משפחות בשנה בעזרה כמעט בכל תחום אפשרי, מעולם לא נתקלנו בכמות כזו של פונים לפני חגי תשרי. זו הסיבה שנערכנו עם מספר מוגבר של מתנדבים כדי לסייע לכמה שיותר משפחות לעבור את החג בשמחה ככל האפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully