וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את החצר הנשית, שמפצירה בך לכתוב את הסיפור שלך

11.9.2022 / 13:21

החצר הנשית היא מרחב פיזי בטוח, מקדם ומסייע עבור נערות וצעירות בסיכון. מדי שנה 1400 נערות וצעירות בסיכון בגילאי 13-26 עוברות באחת החצרות בחיפה, יפו, נתניה כי הן שמעו שיש מי שמתאמץ ליצור עבורן הזדמנויות להתקדם בחיים. גם אתם יכולים לתרום

החצר הנשית/יחצ

איך נראית נערה או צעירה בסיכון בשנת 2022? מה מגדיר בכלל מצבי סיכון? במציאות שלנו, להיות אשה משמעו להיות חשופה לסיכון.

נדמה שבשנים האחרונות ישנה עליה ברמת הסיכון לנשים - בבית ובמרחב הציבורי - אך אולי לא מדובר בעליה במקרים כמו באומץ של יותר נשים להילחם על זכויותיהן ולחשוף את הסיפורים שלהן. להיות נערה או צעירה שנולדה בשוליים החברתיים בישראל בהכרח אומר שהיא צריכה לשאת בעול כפול ולשלם מחיר גבוה בהרבה כדי להתקדם ואולי להצליח בחיים.

בישראל יש מאות אלפי נערות וצעירות שנולדו לנסיבות שכביכול הועידו אותן מראש להישאר מאחור. הן נולדו לעוני, או למשפחות לא מתפקדות, או שהן מנוצלות בעקבות טראומות שעברו. ייתכן שהן דור ראשון לעולים חדשים או בנות למשפחות מבוססות. יכול להיות שלמדת איתה בתיכון אן ששירתן יחד בצבא. מה שבטוח הוא שלא "רואים" עליהן. את הטלטלות שהן עוברות לא תוכלו לזהות רק מלהסתכל עליהן. גם אם תחפשו, לא תשמעו רעד בקולן או מבט מפוחד כי הן נהיו אשפיות בלהסתיר את הכאב. כמו חברים.ות בגילן, הן רוצות להתקדם ולהצליח בחיים, למצוא עבודה מפרנסת, ללמוד, להקים משפחה או לחיות את חייהן בחופש מוחלט. אבל אין להן מי שיקשיב או יכוון אותן בבחירות הקריטיות של תחילת חייהן הבוגרים. הן נעדרות מערכות תמיכה בסיסיות כמו משפחה או דמויות ללמוד מהן כל עוד אין להן יד מושטת ומכוונת ועין שרואה את הפוטנציאל שאחרים מפספסים, הן מתקשות וניסיונותיהן לשפר את מצבן נכשלים.

החצר הנשית. יח"צ, אתר רשמי
החצר הנשית/אתר רשמי, יח"צ

להתאים את המודל לנסיבות סיכון רב מגדריות

החצר הנשית היא מרחב פיזי בטוח, מקדם ומסייע עבור נערות וצעירות בסיכון. מדי שנה 1400 נערות וצעירות בסיכון בגילאי 13-26 עוברות באחת החצרות בחיפה, יפו, נתניה כי הן שמעו שיש מי שמתאמץ ליצור עבורן הזדמנויות להתקדם בחיים. הן מגיעות מיוזמתן ועם כל מיני צרכים - לאכול ארוחה חמה, להתקלח או לקבל בגדים חדשים. הן גם מקבלות אוזן קשבת ולב שאינו שופט אותן.

"אט אט, הן מאמינות בנו ולנו ואז קורים דברים מדהימים", מסבירים לנו בחצר הנשית, "אנחנו עוזרות להן לחשוב על העתיד ולחתור אליו בין אם בייעוץ תעסוקתי, הכוונה ללימודים או תכנון הצעד הבא. אנחנו רואות כל אחת מהן בפני עצמה ובניית תכנית הטיפול על ידי הצוות המקצועי נרקמת באופן אישי עבור כל אחת. החצר הנשית מוכרת כגוף ידע מקצועי, כזה שמלמד מערכות כמו הרשות לשירות לאומי-אזרחי, משרד הרווחה ומעסיקים איך לעבוד נכון עם נערות וצעירות בסיכון. בייחוד, מה הן צריכות כדי להצליח בתחנות חיים מרכזיות שמשמשות כרטיס כניסה לחברה הישראלית. אנחנו גם יודעות להתאים את המודל שלנו לנסיבות סיכון רב מגדריות, כפי שאנחנו עושות בבית טייבר בגבעתיים שהוא כתובת לצעירות וצעירים".

בשנתיים האחרונות הרבה מהנערות והצעירות חוו נסיגה או הידרדרות בעקבות הסגרים והריחוק החברתי. חלקן פיתחו התמכרויות או נפלו חזרה להתמכרויות ישנות, פתחו קושי בתפקוד יומיומי, חרדות ובדידות קיצונית. כל צעד אחורה עבורן מקרב אותן שוב לסיכון ממנו הן בורחות. בנוסף, יש עליה משמעותית במספר הנערות והצעירות במצבי סיכון ומצוקה בשנתיים האחרונות. הן מגיעות מרקעים שונים ומגוונים, אבל את הנערות והצעירות שעוברות בחצר הנשית מאפיין דבר אחד: כל אחת רוצה לכתוב את הסיפור של עצמה, בעצמה. "אנחנו רוצות להמשיך לסייע, לתת מענה וללמד אחרים איך לעשות זאת", נמסר מהחצר הנשית, "החצר הנשית היא רק חלק אחד מהסיפור שלהן, החלק בו הן מגלות את הערך העצמי ואת תחושת ההצלחה. החצר הנשית עוזרת לכל אחת לכתוב את הסוף הטוב שלה".

קמפיין גיוס התרומות לחצר הנשית יעלה ב-13.9. לפרטים נוספים לחצו כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • תרומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully