וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקנת מערכת אנרגיה סולארית מעניקה תשואה של 14 אחוז בשנה"

12.9.2022 / 9:54

מנכ"ל אנרפוינט ניר פלג מסביר מדוע, מעבר לצריכה הירוקה, מדובר בהשקעה משתלמת: "כדאיות כלכלית מובהקת המייצרת הכנסה פאסיבית לבעל הנכס"

"עלות התקנת מערכת אנרגיה סולארית ביתית נותנת ללקוח תשואה של 14% שנתית ומחזירה את השקעה בהתקנת המערכת תוך 6.5 שנים". כך אומר מנכ"ל אנרפוינט ניר פלג, שמסביר: "עלות התקנת מערכת אנרגיה סולריית לגג ממוצע עומדת על כ-70,000 עד 80,000 שקל. עליית תעריפי החשמל בשיעור של 8.6%, לאחר שבינואר עלו מחירי החשמל בשיעור של 2.2%, הביאו לגידול בהתקנת מערכות אנרגיה סולאריות במגזר הפרטי".

במחצית הראשונה של שנת 2022 חל גידול של כ-12% בהתקנת מערכות סולריות בטכנולוגיה פוטו וולטאית והצפי שעד סוף השנה היה גידול של למעלה מ-20% בהתקנת מערכות סולריות במגזר הפרטי.

ניר פלג. יחצ,
ניר פלג/יחצ

פלג מציין עוד, כי מחירי החשמל הגבוהים הביאו את תחום האנרגיה הסולארית לתעוזה: "זו השקעה עם כדאיות כלכלית מובהקת המייצרת הכנסה פאסיבית לבעל הנכס, יד ביד עם כך שמדובר במערכות ירוקות. יש כאן שני וקטורים מאוד מעניינים המתלכדים זה עם זה. מערכת סולארית מייצרת הכנסה פאסיבית לבעל הגג. התשואות שהיום מניבות המערכות הן תשואות שנתיות דו ספרתיות, כך שמדובר בהשקעה עם סיכון נמוך. יש כאן נכס מניב למשך 25 שנים, וקל היום לקבל מימון לטובת מערכת סולארית.

כידוע, לפני מספר חודשים חברת אנרפוינט נרכשה על ידי קבוצת כלמוביל - יבואנית הרכב הגדולה בישראל. החברה הרחיבה גם את המיזם להשכרת גגות להקמת מערכת אנרגיה סולארית למבנים גדולים, כאשר החשמל יימכר לחברת החשמל ובעל הנכנס נהנה מדמי שכירות שנתיים קבועים לתקופה של 25 שנה. כל עלות ההקמה והתחזוקה של המערכת הסולארית היא על חשבון החברה.

על פי החלטת הממשלה, ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת עד שנת 2025 אמור להיות כ-20% מכלל צריכת החשמל, ועד שנת 2030 כ-30% מכלל צריכת החשמל בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully