וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה תוציאו על חופשה בחגים? הרבה יותר משתכננתם

13.9.2022 / 0:14

גם בתקופת החגים הקרובה הישראלים ינפשו בהמוניהם. כמה יעשו זאת בארץ, כמה בחו"ל, מהם היעדים המועדפים וכמה יעלה התענוג? סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה מעלה מספר ממצאים מעניינים. הראשי שבהם: תוסיפו לחישוב שלכם עשרות אחוזים

בווידאו: תורים ועומסים בנתב"ג, רגע לפני החג: "מחסור קשה בעובדים"/צילום: ניב אהרונסון

החגים מגיעים ונתב"ג בכוננות. כמדי שנה, מאות אלפי ישראלים ימצאו את עצמם בדרך ללוד או יתורו ברחבי הארץ למציאת מלון או צימר הולם. מהו התקציב שלהם והאם יעמדו בו? סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה מביא לנו מספר נתונים.

ה"קנס": 22 אחוז

הישראלים אוהבים לצאת לנופש בחגים. קרוב ל-42 אחוז ממשתתפי הסקר אמרו כי ייצאו לנופש בישראל וכ-34 אחוז ציינו כי יעשו זאת במדינה אחרת. הממוצע בין הטסים לחו"ל יעמוד על שבוע, כשכ-10 אחוז ייצאו לנופש ארוך יותר ו-45 אחוז לנופש של עד חמישה ימים. בישראל יעמוד הנופש הממוצע על מעט יותר מארבעה ימים.

תקציב הנסיעה המתוכנן של הטסים לחו"ל למשפחה בת ארבע נפשות עומד על כ-11 אלף שקל, מעט פחות מ-1,000 דולר לאדם. עם זאת, על פי בדיקת מכון גיאוקרטוגרפיה ההוצאה המתוכננת גדלה ב-22 אחוז לנפש, וזאת בשל קניות יתר, שדרוג בבתי מלון, כרטיסים לאטרקציות, מסעדות ועוד. במילים אחרות, משפחה שתכננה טיול של 11 אלף שקל צפויה לשלם כ-13.5 אלף שקל.

חופשה משפחתית. ShutterStock
תפתחו את הכיס/ShutterStock

רוב הנופשים (29 אחוז) יהיו זוגות, אחריהם קבוצות של שלושה וארבעה אנשים (כ-18 אחוז כל אחת) וחמישה אנשים (כ-11 אחוז). הקבוצה הבאה בתור היא זו שחברים בה שמונה אנשים ומעלה - 9 אחוזים מכלל הנופשים.

הצפי הרחב ביותר לעלות נופש בישראל עומד על 2,500 עד 5,000 שקל - כשליש מהצפויים לנפוש שיערו שזה יהיה הסכום שישלמו. הסכום השכיח ביותר המתוקצב לנופשים בחו"ל עומד על 5,000-10,000 שקל, כש-27 אחוז מהישראלים מצפים להוציא פחות מ-5,000 שקל ורק 18 אחוז סבורים שיוציאו מעל רבבת שקלים בטיול הקרוב.

האם זה מתיישב עם היעדים הפופולריים על הישראלים? אפשר להגיד שכן.17 אחוז מהנופשים מתכוונים להגיע ליוון ואייה, יעד זול יחסית, ואחריהם כ-10 אחוז לאיטליה, 6 אחוזים לארה"ב ולגאורגיה. נתון מפתיע מעט מצביע על קפריסין הקרובה - רק 1.7 אחוזים מהישראלים מתכוונים לשים אליה פעמיה.

הו כנרת שלי

ובארץ? מרבית הישראלים ינועו צפונה - 42 אחוזים ינפשו בכנרת, בגליל ובגולן ו-18 אחוז יירדו לאילת. רק כ-4 אחוזים יישארו באזור תל אביב וכ-10 אחוזים טרם החליטו לאן יסעו. זאת, לעומת כ-8 אחוזים המתלבטים באשר ליעד בחו"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • נופש
  • חגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully