וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינוונטק מחקה ברבעון הרביעי כ-6.5 מ' ש' בגין XTL, Elam ו-Decell; סך המחיקות ב-2002 - 15.9 מ' ש'; הפסד שנתי של כ-21.3 מ' ש'

אלי דניאל

23.2.2003 / 13:25

"רווח על הנייר" - 15.1 מ' ש' עקב ההחזקה בכ-2.1 מיליון מניות נובה; יתרת הסכומים הנזילים כ-26 מ' ש'; הערכות: עשויה לממש החזקותיה ב-Sightline



חברת ההון סיכון אינוונטק , הנמצאת בשליטת גרין וכנה שובל, מסכמת היום שנה שלילית נוספת, בשעה שהשורה התחתונה של שנת 2002 מראה על הפסד של כ-21.3 מיליון שקל, מעט יותר מהפסד של כ-20.9 מיליון שקל שנרשם בשנת 2001.



במהלך שנת 2002 מחקה אינוונטק השקעות בהיקף של כ-15.9 מיליון שקל, מהן מחיקות בהיקף של כ-6.5 מיליון שקל שבוצעו ברבעון הרביעי. כך, החברה מחקה כ-3.4 מיליון שקל בגין ירידת ערך השוק של מניות XTL המוחזקות על ידה, ומחיקה בהיקף של כ-1.9 מיליון שקל בוצעה בגין ההשקעה בחברת Elam Electroluminescent שפיתחה חוט אלקטרו-לומיניסצנטי זרחני ייחודי בו נעשה שימוש עבור תאורות חירום, גידור, סימון, שילוט ואף עבור פריטי לבוש. המחיקה שבוצעה ב-Elam נובעת מגיוס הון אותה ביצעה החברה באוקטובר האחרון, אשר תנאיו שיקפו ירידה בשווי החזקות החברה ב-Elam.



מחיקה נוספת בהיקף של כ-1.2 מיליון שקל בוצעה בגין ההשקעה ב-Decell משום שלחברה זו חוסר במקורות מימון וקיימת אי בהירות באשר להלוואת גישור בסך של 600 אלף דולר שאותה העמיד לטובתDecell אחד מבעלי המניות שלה, ואשר מועד פרעונה חל בתום שנת 2002. Decell פיתחה טכנולוגיה ואלגוריתמים מיוחדים המאפשרים חישוב עומסי תנועה והכוונת נהגים בהתבסס על השדרים ברשתות הסלולריות. Decell כבר הספיקה לחתום על חוזה ראשון עם חברת פלאפון.



לאינוונטק החזקות סחירות בשלוש חברות: Visionix , XTL ונובה מכשירי מדידה . שווי השקעות אלה בספרי החברה עומד על כ-12.6 מיליון שקל, בעוד ששווי השוק שלהן מסתכם בכ-25 מיליון שקל. עיקר "הרווח על הנייר" הוא בגין ההחזקה בכ-2.1 מיליון מניות נובה אשר רשומות בספרים לפי שווי של 7.2 מיליון שקל, בעוד ששווי השוק שלהן עומד על כ-22.3 מיליון שקל ("רווח על הנייר" של 15.1 מיליון שקל).



אחת ההשקעות המעניינות של אינוונטק היא ההחזקה בכ-7.5% ממניות Sightline המתמחה בייצור ושיווק מערכות חדשניות לאבחון וטיפול במחלות המעי הגס. במהלך יוני 2002 השקיע המשקיע האסטרטגי - בוסטון סיינטיפק, מיליון דולר נוספים ב-Sightline כחלק מעמידתה באבני הדרך.
בכך השלימה בוסטון סיינטיפק השקעה של 4 מיליון דולר מתוך השקעה של 5 מיליון דולר עליה הוסכם. הסכם ההשקעה עם בוסטון סיינטיפק עוסק גם בקשרים מסחריים שיווקיים בין החברות ובמהלכים אסטרטגיים נוספים בעתיד. במהלך נובמבר 2002 העמידה בוסטון סיינטיפק ל-Sightline הלוואה בסך של 5 מיליון דולר בהתאם להסכם ביניהן.







יצוין כי לאינוונטק ניתנה אופציה, למימוש עד ליוני 2003, לפיה היא תוכל לרכוש 3.75% ממניות Sightline במחיר המשקף שווי הדומה לשווי לפיו בוצעה השקעתה הראשונה. על פי ההערכות אינוונטק תממש אופציה זו, לאור העניין ההולך וגובר של בוסטון סיינטיפק ב-Sightline ולאור האפשרות שאינוונטק תבחר לממש השנה את החזקותיה ב-Sightline.



הונה העצמי של אינוונטק הסתכם בתום השנה החולפת בכ-77 מיליון שקל. יתרת הסכומים הנזילים של החברה ליום ה-31 בדצמבר 2002 הסתכמה בכ-26 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully