וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד לשעבר בליהמן ברדרס תובע מן הבנק 16.5 מיליון דולר באחת מתביעות השכר הגדולות ביותר שנידונו בבריטניה

רן דוידוב

23.2.2003 / 14:02

קרים דרהלי טוען שהבנק חב לו בונוסים על הצלחתו בהצלת חובות ענק של ממשלת רוסיה לבנק; מתאר סדר יום תובעני של 18 שעות עבודה ביום ואיומים על חייו



בנקאי השקעות בכיר לשעבר בליהמן ברדרס תובע מן הבנק 16.5 מיליון דולר באחת מתביעות השכר הגדולות ביותר מאז ומעולם שהוגשו בפני בית משפט בריטי.



קרים דרהלי מאשים את ליהמן ברדרס בהפרת חוזה וטוען שבנק ההשקעות האמריקאי עדיין חייב לו בונוסים בגובה 16.5 מיליון דולר.



ליהמן גייס את דרהלי ב-1996 והטיל עליו לסייע בפיתוח עסקי השווקים המתפתחים במזרח אירופה וברוסיה. פרקליטו אמר לבית המשפט כי הבנקאי בן ה-40 היה כוכב עולה, שגויס בידי ליהמן מתוך ציפייה שיזכה בקידום מהיר לדרגת מנכ"ל.



לדבריו, פיטר ליהמן את דרהלי לאחר שזה הציל את הבנק במהלך המשבר הפיננסי שהכה את רוסיה ב-1998, ולא עמד בהסכם לפצותו על עבודתו הברוכה בהחזרת החובות הגדולים שחבה ממשלת רוסיה לבנק. דרהלי קיבל במהלך שלוש שנותיו בליהמן שכר של 6 מיליון דולר ולטענתו הפיצויים היו מזכים אותו בלמעלה מ-16 מיליון דלר נוספים.



ליהמן טוען שלא דובר בהסכם מחייב מבחינה משפטית, ושדרהלי זכה לתשלום הוגן עבור עבודתו.



ליהמן השקיע עשרות מיליוני דולרים שאג"ח של ממשלת רוסיה וסבל פגיעה קשה מצניחת שערו של הרובל, לאחר שרוסיה כמעט ושמטה את חובותיה הזרים. לדברי הבנק, ההסכם עם דרהלי אינו מחייב מבחינה משפטית, והתשלום לו זכה עבור עבודתו היה הוגן.



הפרשה מיקדה את תשומת הלב בלחצים הגדולים בהם נתונים כוכבי הקהילייה העסקית בסיטי של לונדון ובשכר העצום אותם הם גורפים. דרהלי אמר לבית המשפט כי יום עבודתו הממוצע עמד על 15 שעות ועלה עד ל-18 שעות במהלך המשבר ברוסיה.



הדיונים בבית המשפט אף סיפקו חרך הצצה לאופן בו התנהלו עסקי הבנק ברוסיה. דרהלי טען לדוגמה כי הבנק שכר בכירים לשעבר ב-KGB כיועצי סיכונים ואמר כי הוצעו לו שומרי ראש כהגנה מפני הבנקאים הרוסים עמם ניהל מו"מ. לדבריו, הוא סירב לקבל הגנה מפני ש"אם מישהו רוצה לחסל אותך, הוא ימצא כבר את הדרך".



דרהלי עובד כעת כראש מחלקת סחורות גלובלית בדויטשה בנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully