וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובו של המסך האדום: קריסה גדולה בוול סטריט

14.9.2022 / 0:50

נסדאק צנח ב-5.16 אחוזים ודאו ג'ונס בכמעט 4 אחוזים, הנפילות החד-יומיות הגדולות ביותר מזה יותר משנתיים. מומחים מזהירים: "אנחנו ממש על סף מיתון"

וול סטריט עם מסכים אדומים. Michael M. Santiago, GettyImages
מפלס הפחד עלה - המדדים צנחו/GettyImages, Michael M. Santiago

בתקופה האחרונה נראה היה שהשווקים בארצות הברית חוזרים לעצמם וששיא האינפלציה מאחורינו, מה שייצר אופטימיות בקרב המשקיעים. ובכן, לא עוד. נתוני אינפלציה גבוהים מהתחזיות שפורסמו גרמו למדדים לצניחה החד יומית הגדולה ביותר שלהם מזה יותר משנתיים - ימי שיא הקורונה. הנתונים מחזקים את ההערכה שהפד יבצע העלאת ריבית קיצונית של לא פחות מאחוז שלם, מה שכמובן העלה את מפלס הפחד.

"לא מדובר בהפתעה", אמר האנליסט הבכיר פול נולטה לסוכנות הידיעות רויטרס, "האינפלציה מאוד קשיחה ועקבית, מה שאומר שהפד יעלה את הריבית. עד כה הריבית עלתה בשלושה אחוזים שלמים במצטבר, אולם האימפקט עדיין לא הושג. אנחנו ממש על סף מיתון".

מדד נסדאק ירד ב-5.16 אחוזים ודאו ג'ונס ב-3.4 אחוזים. מניות הטכנולוגיה, שהפגינו התאוששות לאחרונה, חזרו לרמות נמוכות. אנבידיה צנחה ב-9.5 אחוזים, נטפליקס בכ-8 אחוזים, אמזון ב-7 אחוזים ואפל ב-6 אחוזים.

הסיפור המעניין הוא מניית מטא (פייסבוק) שאיבדה 9.4 אחוזים. בסך הכול איבדה החברה יותר מ-50 אחוז מכוחה מתחילת השנה על רקע החשש מעתיד הפרסום ברשתות החברתיות. גם העובדה שרילס, פיצ'ר התחרות של אינסטגרם לטיקטוק, לא ממש מתרומם, לא עוזרת למניה לעלות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully