וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם מוקדי לערוץ החדשות: תעלו לאוויר תוך חודשיים או שהרישיון יבוטל

רוני קורן-דינר

23.2.2003 / 14:24

מנהל מינהלת הסדרת השידורים לציבור: "לפי ההתנהלות עד כה, לא יהיה ערוץ חדשות"; נמשך מאבק השליטה על 23% מהערוץ בהם מחזיקה פורמולה

במועצה לשידורי כבלים ולוויין מזהירים היום כי אורך הנשימה שגילתה המועצה כלפי קשיי ההתארגנות של חברת חדשות ישראל, זכיינית ערוץ החדשות, עשוי להסתיים בקרוב. "אם תוך חודשיים לא תחול התקדמות במצב ערוץ החדשות - מועצת הכבלים עשויה לבטל את הרשיון", אמר ל-TheMarker עו"ד יורם מוקדי, מנהל מינהלת הסדרת השידורים לציבור במועצה.

קבוצת חדשות ישראל דחתה במשך כשנה את קבלת הרישיון להפעלת הערוץ לאחר שזכתה בו במכרז (וגם זאת לאחר מאבק משפטי רב תהפוכות שנמשך כחצי שנה). בספטמבר 2002 לקחה הקבוצה את הרישיון מהמועצה לשידורי כבלים ולוויין, והבטיחה לעלות לאוויר בתוך חצי שנה - כמתחייב מתנאי הרישיון. מאז, שינו הבעלים את מועד העלייה לאוויר מספר פעמים, ולאחרונה הוא שוב נדחה במספר חודשים לא ידוע.

"לפי ההתנהלות עד כה, אני חושש שלא יהיה ערוץ חדשות", מוסיף מוקדי. "על פי הרישיון המועד האחרון לעליית הערוץ הוא 1 במארס. ברור לנו שאין סיכוי שהעלייה לאוויר תתקיים במועד זה, אבל אם בתוך כחודש וחצי מהמועד לא נראה התקדמות משמעותית בפרמטרים המהותיים - כמו התייצבות מבנה הבעלות, איוש תפקידים מרכזיים כמו מנהל תוכניות, גיוס כוח אדם והסכם מימון מול הבנקים - אנחנו עשויים לממש את הסמכות שניתנה לנו ולבטל את הרשיון".

בינתיים, חברת חדשות ישראל אינה מצליחה להתגבר על חילוקי דעות פנימיים בין המשקיעים ולגבש תוכנית עסקית וקונספט תוכני לערוץ. המחלוקות הללו מונעות, בין השאר, את שינוי הסכם המייסדים, כך שמשקיעים חיצוניים יוכלו להיכנס. עקב כך החלו בשבועות האחרונים חלק מהמשקיעים, בהם קבוצת "פורמולה" (23%), להתעניין במכירת החזקותיהם בערוץ.

בין הקונים הפוטנציאליים לחלקה של פורמולה ניתן למנות את רון לאודר (המחזיק בקבוצת JCS/אולפני הבירה בישראל) וכן איל המדיה היהודי-רוסי ולדימיר גוסינסקי. גוסינסקי, כבעל החזקות ב"מעריב" (27%) ובזכיינית ערוץ 2 טלעד, אינו יכול על פי תנאי הרשיון להחזיק יותר מ-5% בערוץ החדשות בטרם ייפרד מהחזקותיו בעיתון ובערוץ 2. לאודר, כמשקיע זר, מנוע מלהחזיק יותר משליש מערוץ החדשות. כזכור, לאודר וגוסינסקי הביעו עניין גם בכניסה לגרעין המשקיעים של ערוץ 10 בעבר - מגעים שלא נשאו פרי עד כה. גורמים המקורבים ללאודר וגוסינסקי הכחישו את התעניינותם בערוץ.

בעלי אולפני ג.ג יורם גלובוס, המושקע בקבוצה (12.5%), הגיש אף הוא הצעה לרכישת הנתח של פורמולה. גלובוס הוא ככל הנראה המשקיע היחיד המעונין להגדיל את חלקו בערוץ. לפי חוזה מיוחד שנחתם עמו, אמורים אולפני ג.ג. בנווה אילן לספק שירותי אולפן לערוץ החדשות למשך 10 שנים.

עד כה מתקשה קבוצת חדשות ישראל לגבש תוכנית בעלת היתכנות כלכלית במציאות שבה יש לה שלוש מתחרות חזקות בתחומה - חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10 וחטיבת החדשות של ערוץ 1. דני גולדשטיין, מבעלי פורמולה, אף הגדיר את התוכנית העסקית כ"נשענת על רגלי תרנגולת" לפני מספר חודשים בראיון ל-TheMarker.

בעלי המניות הזרימו לערוץ בחודשים האחרונים כ-40 מיליון שקל, ותקציבו בשנה הראשונה אמור לעמוד על 110 מיליון שקל. בראש קבוצת חדשות ישראל עומד העורך הראשי עמוס רגב, לשעבר סגן עורך "מעריב". זאת, לאחר שהעיתונאי משה שלונסקי פרש מהובלת הקבוצה, והעיתונאי גיל עומר פרש מתפקיד מנהל התוכניות. כמנכ"לית בפועל משמשת ענת ויינר. הקבוצה היתה אמורה להתחיל בגיוס של כ-100 עובדים לערוץ, אולם הקפיאה את המהלך עד להתבהרות מצבה.

בעלי המניות בערוץ החדשות הם קבוצת פורמולה (23%), משפחת רויכמן (23%), אולפני ג.ג (12.5%) קבוצת IGB, בראשות יצחק קאול ושלמה נס (12.5%), המייסדים - עו"ד צביקה האוזר, משה גל, היו"ר שמואל סלאבין ותאגיד התקשורת האמריקאי הארסט ארגייל (11%), כוכבי הערוץ (8% - טרם חולק), רוני סביר (5%) ועודד מוזס (5%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully