וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים סבן צפוי להגיש הצעת רכש מחייבת לקירש בימים הקרובים

דפנה מאור

23.2.2003 / 14:29

נושי קירש לא הגיעו להסכמה עם הזוכה הראשון במכרז, המו"ל היינריך באואר, לפי דיווח "וריאטי"



חיים סבן צפוי להגיש הצעת רכש מחייבת לקירש בימים הקרובים, כך דיווח העיתון "וריאטי". סבן וסגנו לענייני אסטרטגיה בגרמניה, אדם צ'סנוף, נפגשים בימים אלה בגרמניה עם נושיה של קבוצת המדיה שפשטה רגל, ובוחנים את ספרי החשבונות של קירש בניסיון נוסף להגיע להסכם לרכישת נכסיה.



דובר קירש אמר ל"וריאטי" כי הצעתו הראשונית והבלתי מחייבת של סבן דומה להצעת באואר, וכי קירש ממתינה להצעה מחייבת מצד סבן.



סבן ושותפיו לקונסורציום שהתמודד על רכישת קירש נמנעו עד כה מהגשת הצעה מחייבת בשל היעדר מידע מספיק, לפי דיווח "דיילי וריאטי". סבן חזר להתמודדות על רכישת קירש בחודש האחרון, לאחר שנציגי ארה"ב התלוננו כי הצעת הרכש שלו נדחתה מטעמי אפליית זרים.



נושיה של קירש בחרו במו"ל היינריך באואר - שהגיש הצעתו יחד עם בנק HVB, מנושי קירש - כזוכה במכרז על רכישת נכסיה של קירש מדיה, למרות שהצעתו של סבן היתה גבוהה יותר. אולם נושי קירש לא הגיעו להסכמה עם באואר על פרטי ההסכם. לפי תוכניתו המקורית התכוון המו"ל הגרמני לרכוש את פרוזיבן סאט1, חברת הטלוויזיה המצליחה של קירש, ולממן את רכישת ספריית הסרטים שבידי קירש באמצעות מכירת תוכניות של פרוזיבן. אולם הנושים דרשו תשלום במזומן.



קירש מדיה הציעה למכירה את נכסיה - הכוללים 52.5% מהון המניות של חברת הטלוויזיה הגדולה בגרמניה, פרוזיבן סאט1, קטלוג נרחב של סרטים וסדרות הטלוויזיה, וזכויות שידור לאירועי ספורט - לאחר שהגישה בחודש אפריל 2002 בקשה להגנה מפני פשיטת רגל. קבוצת המדיה הגרמנית כרעה תחת נטל חובות של מיליארדי יורו שנצברו על ידי מייסדה ליאו קירש.



הקבוצות שהתמודדו על רכישת קירש לבשו ופשטו תצורות שונות במהלך חודשיים בהם התנהל המכרז. בתצורתן הסופית היו שלוש מתמודדות על הרכישה. האחת כללה את חברת ההוצאה לאור הגרמנית היינריך באואר, בנק HVB שהוא נושה של קירש, והמו"ל אקסל שפרינגר, אשר פרש מהקבוצה לפני סיום המכרז.



קבוצה שנייה כללה את חיים סבן וחברת הטלוויזיה הצרפתית TF1, אשר הגישה במקור את ההצעה הגבוהה ביותר במכרז. קבוצה שלישית כללה את ליהמן ברדרס, חברת המדיה האיטלקית שבבעלות רה"מ איטליה מדיה סט, שפרשה מהמרוץ וחזרה אליו לאחרונה. קבוצה רביעית, שפרשה מהמרוץ, כללה את קומרצבנק וקולומביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully