וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

groundcover גייסה 24.5 מיליון דולר

14.9.2022 / 16:00

groundcover מאפשרת לצוותי פיתוח לזהות ולפתור בעיות במהירות בסביבת הענן שלהם באמצעות טכנולוגיית eBPF

צוות עובדי גראונדקאבר. יוסי ירום,
עובדי Groundcover/יוסי ירום

חברת הסטארט-אפ groundcover, שהציבה לעצמה משימה להמציא מחדש את תחום הניטור של האפליקציות בסביבות ענן מודרניות באמצעות טכנולוגיית eBPF, הודיעה על גיוס של 24.5 מיליון דולר: 4.5 מיליון בגיוס סיד ו-20 מיליון דולר בסבב A. את סבב A הובילה קרן Zeev Ventures והשתתפו בו המשקיעים הקיימים Angular Ventures, Heavybit ו-Jibe Ventures.

כל אפליקציה נתקעת וקורסת מעת לעת. לחברות יש אתגר אדיר למצוא את מקור הבעיה ולתקנה במהירות על מנת לא להפסיד את הלקוח שמשתמש באפליקציה. groundcover משתמשת בטכנולוגיה החדשנית eBPF כדי לסייע לצוותים לנטר ללא מאמץ אפליקציות הרצות בסביבת קוברנטיס (Kubernetes) - וזאת על ידי חשיפת בעיות חמורות בתפקוד סביבת הייצור (production) של הלקוח והצגת תובנות המאפשרות לפתור אותן במהירות. הטכנולוגיה החדשה eBPF מאפשרת ניטור אפליקציות בהטמעה שנמשכת מספר דקות ובעלות נמוכה מאוד ביחס למקובל בשוק כיום.

ההון שגויס ישמש להמשך פיתוח המוצר, לגיוס 40 עובדים בתחומים פיתוח, מוצר, שיווק וכן ל- מכירות. החברה נוסדה בשנת 2021 על ידי שחר אזולאי ויחזקאל רבינוביץ'. היא מעסיקה 18 עובדים במשרדים בתל אביב.

טכנולוגיות לניטור ביצועי אפליקציות (APM - Application Performance Monitoring) קיימות למעלה מעשור אך חברות רבות הזקוקות ליכולות בתחום זה מתקשות להשתמש בהן עקב הטכנולוגיה הלא עדכנית הדורשת הטמעה הנמשכת זמן רב ומאמץ אדיר מצוותי הפיתוח. כמו כן, ככל שהיקף פעילות החברה הולך וגדל כך גם כמויות המידע הנאספות למטרות ניטור גדלות ועל כן המחיר שמשלמות חברות עבור מוצרי Observability הופך אסטרונומי (בחברות מסוימות קרוב ל $1 מיליון בשנה). על כן האופציה היחידה היא מערכת ניטור גדולה, יקרה ורבת שכבות, או כלום. תחום ה- APM העולמי מובל על ידי חברות ענק אך ככל שגדלו היקפי הדאטה, העלויות גדלו והתהליך הפך למורכב מדי. על פי מחקר של DevOps Pulse 2022, ליותר מ-70% מהצוותים אין שכבת APM בגלל העלויות הגבוהות והמורכבות של הפתרונות הקיימים.

מגשרת על פער הקיים בשוק באמצעות חדשנות רבת עוצמה

טכנולוגיית ה-eBPF נכנסה לשוק בשנת 2014 והיא מאפשרת לתוכניות לרוץ ישירות במכונה וירטואלית מבודדת בליבה (Kernel) של מערכת ההפעלה Linux. ב-24 החודשים האחרונים התפתחה טכנולוגיית ה-eBPF וכיום היא מסוגלת לפתור תרחישי שימוש חדשים שהפכו אותה להבטחה הגדולה בתחומים כמו תשתיות הרשת, האבטחה והניטור (observability).

groundcover משתמשת בטכנולוגיית eBPF כדי לספק יכולת ניטור עמוקה לסביבות קוברנטיס אשר עוקבת אחר אירוע (event) מכל סוג. השימוש של groundcover בeBPF לאיסוף נתונים לצרכי ניטור מתרחש ישירות בליבת מערכת ההפעלה ועל כן אינו כרוך במאמץ כלשהו מצד צוותי הפיתוח בחברות בתהליך ההטמעה. יחד עם גישה ייחודית של מחשוב קצה (edge compute) לאיסוף יעיל של הדאטה, הפתרון של groundcover חושף כל בעיה אך מאחסן רק את הדברים החשובים לפתרונה. התוצאה היא ניטור עמוק ופרטני בהיקף רחב לכל מה שקורה בסביבת הקוברנטיס, בעלות נמוכה משמעותית לעומת זו המקובלת כיום. groundcover חושפת במהירות את סיבת השורש לבעיות בסביבות הענן שמחזיקות חברות על ידי ניטור של 100% של סביבת הייצור לרבות כל אפליקציה חדשה, קוד שאינו מתוחזק עוד, או רכיב קוד פתוח חיצוני - ללא כל שטחים מתים. groundcover אוספת לוגים, מטריקות (metrics) והבקשות היוצאות והנכנסות (traces) מכל אפליקציה הרצה בסביבת קוברנטיס באמצעות התקנה פשוטה המבוצעת על-ידי שורת פקודה אחת. לא נדרשים שינויים בקוד ותהליך האינטגרציה נמשך דקות ספורות.

"תחום ה-APM צמא לחדשנות. אנחנו מאמינים ש eBPF היא טכנולוגיה שתאפשר את קפיצת המדרגה שתשנה את התחום הזה מן היסוד ונרגשים להיות מהראשונים שמשלבים אותה בו באופן עמוק. אנחנו בטוחים ש-groundcover תגדיר מחדש את תחום ה-observability ולכן החלטנו להציע שימוש חינמי בסיסי במוצר מהיום הראשון", מסר שחר אזולאי, מנכ"ל ומייסד משותף ב-groundcover. "הפתרון שלנו משנה את כללי המשחק באיזון בין איכות הניטור ובין העלות הכרוכה בו ומבטיח שצוותי פיתוח לא יאלצו להתפשר כדי לנהל את התקציב שלהם בצורה אחראית. הצבנו לעצמנו כמטרה לתת להם להפיק את המקסימום ממערכת APM בעלות נמוכה משמעותית לעומת העלויות בשוק כיום".

"מדי פעם בפעם מופיע כלי שהופך עבודה שדרשה עד כה חודשים לשורת קוד אחת. groundcover היא מהפכה בתחום הניטור והצוות שלה מממש את ההבטחה הגלומה ב-eBPF יותר מאי פעם בעבר", מסר אביטל תמיר, מנהל צוות ה-DevOps של Lemonade. "הטכנולוגיה החדשנית והגישה שלהם מאפשרת לנו להמציא מחדש את פתרון הניטור של Lemonade ומכשירה את הקרקע לפריסה רחבת היקף"

"groundcover מגשרת על פער הקיים בשוק באמצעות חדשנות רבת עוצמה שיושמה בתחום ה-APM", מסר אורן זאב, מ-Zeev Ventures. "מונעת על-ידי טכנולוגיה חדישה, groundcover ממצבת את עצמה כחברה שתהיה מובילת השוק, כשהיא דוחפת קדימה גישה חלוצית המאפשרת ניטור בסביבות cloud-native ללא פשרות. אני נרגש לקחת חלק בהזדמנות הייחודית הזו".

  • עוד באותו נושא:
  • גיוס הון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully