וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצל תקלה בכספומט ובזבז שני מיליון שקלים בארבעה חודשים

21.9.2022 / 23:25

דן סונדרס עבד כברמן במלבורן, עד שלילה אחד הוא גילה תקלה בכספומט שאפשרה לו למשוך כסף ללא הגבלה. הוא שכר טיסות פרטיות ובזבז הון עד שהמצפון ייסר אותו והוא הסגיר את עצמו למשטרה. היום הוא חזר לעבודתו וסיפורו הפך לסרט

כספומט חילק כסף לעוברי אורח/עריכה: יאיר דניאל

ברמן אוסטרלי חי את החלום והפך למיליונר ברגע אחרי שהוא מצא תקלה בכספומט שאפשרה לו למשוך מעל מיליון דולר אוסטרלי (כ-2,300,000 ש"ח) בלי מאמץ. דן סונדרס, שסיפורו המדהים מעובד כעת לסרט, בזבז את ההון על מטוסים פרטיים ומסעדות יוקרה אחרי שהוא גילה טריק שנתן לו גישה לכמות בלתי מוגבלת של כסף מזומן.

החיים של דן קיבלו תפנית חדה ב-2011, כאשר אחרי בילוי שגרתי במלבורן עם חברים, הוא ניגש לכספומט שליד הבר כדי להוציא כסף. הוא שם לב שהמכונה ממנה הוא ניסה למשוך כסף מתנהגת מוזר, לא מראה לו את החשבון האמיתי שלו ומאפשרת לו למשוך כספים מעבר למגבלה שלו.

צפו בסיפורו

"העברתי 200 דולרים מהחשבון שלי לחיסכון וקיבלתי הודעה ש'העסקה בוטלה'", הוא הסביר, "חשבתי שזה ממש מוזר, אז החלטתי לנסות למשוך 200 דולר מהחיסכון שלי כדי לראות מה יקרה. זה עבד". אחרי כמה דרינקים, דן החליט לחזור לאותו כספומט. "הכנסתי שוב את כרטיס האשראי שלי והתחלתי לשחק עם המכונה. העברתי עוד 200 דולר וקיבלתי את הכסף. אחרי זה 500 דולר ואחרי זה 600 דולר, רק כדי לראות מה יקרה".

מסתבר שדן אכן עלה על תקלה במכונה, שלא היתה מחוברת לבנק ובכלל לאינטרנט מדי לילה בין השעות 1 ועד 3. הוא מהר מאוד הבין את זה וניצל את המצב כדי למשוך כסף. "ביום הראשון בזבזתי 2,000 דולר וביום השני העברתי 4,000 דולר לחשבון כדי לוודאי שאני לא נכנס למינוס", הוא הסביר, "עשיתי את ההעברה בלילה ובלילה שלאחר מכן שוב. היתלתי במכונה".

הוא הבין את השיטה - ההעברה בלילה עוברת, ואז מתהפכת יום אחד לאחר מכן. אבל אם מקדימים את ההיפוך הזה על ידי ביצוע העברה נוספת, "הייתם יכולים להערים על המערכת לחשוב שיש לכם מיליונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

זה בדיוק מה שדן עשה והוא לא ניצל את הטריק שלו כדי לחסוך את הכסף, אלא הוא מיד החל לחיות חיי מותרות ובמשך ארבעה חודשים חי וחשב כמו מיליונר. הוא חגג ללא הפסקה וטייל מסביב לעולם. הוא שכר מטוסים פרטיים, החזיר עבור חברים שלו את הלוואות הסטונדטים שלהם ואפילו תרם כסף למחוסרי בית כדי שיהיה להם איפה לישון בלילה. דן חי כמו כוכב רוק וקנה מה שהוא רצה.

מהבנק היו מתקשרים מדי פעם כדי לוודא שעסקאות מסוימות אכן בוצעו על ידו, אבל הם מעולם לא הזכירו את התקלה או הטילו ספק בכמויות הכסף שיש לו - ולא נראה שמישהו שם לב.

כשהתבקש לסכם את התקופה הוא אמר: "אם יש לך מספיק דמיון וכסף, אתה יכול לעזור לאנשים לחיות את החלומות הכי פרועים שלהם. זה מהנה מאוד וממכר, במיוחד כשהכסף מגיע ממש משום מקום. אנשים שחושבים שיש לך כסף מתייחסים אליך אחרת. אם בחור מבין שיש לך הרבה כסף, הוא פתאום ישתף אותך ברעיון להרוויח עוד יותר כסף. וגם עם המין השני- זה מושך נשים אפילו יותר. לדוגמה, אני זוכר שהלכתי לבנק להוציא קצת כסף והגברת מאחורי הדלפק ראתה את היתרה שלי וכל הגישה שלה פשוט השתנתה. היא פתאום נדהמה מהבחור הזה שיש לו מיליוני דולרים בחשבון הבנק שלו. ככה זה להיות עשיר. אנשים משנים את החשיבה שלהם עליך ומשנים את ההתנהגות שלהם כלפיך".

ולפעמים החגיגה נגמרת

אלא שדן מטבעו לא היה נוכל וסבל מחרדה וסיוטים על כך שתופסים אותו. "הייתי חולם בלילה שצוות ה-SWAT היה מחוץ לחדר המלון שבו התארחתי. אני זוכר שהתעוררתי בשלולית זיעה, והבנתי שזה רק חלום".

"לא עבר הרבה זמן עד ששאלתי את עצמי: מי אתה? הגעת לקצה שלך אבל בסופו של דבר - מי אתה? מה העמדות שלך? האם אתה דן מאוסטרליה או שאתה הבחור הזה בסרטים שפשוט הולך להיעלם יום אחד עם המיליונים ואז מה יקרה? לא רציתי לעזוב את המשפחה שלי בלי שום עקבות או משהו כזה", הוא סיפר

בסופו של דבר הוא הודיע לבנק על התקלה שהוא עלה עליה. הם הסבירו לו שהוא בבעיה קשה ושהמשטרה תיצור קשר איתו - אבל הוא לא שמע מהם במשך שנתיים. "מעולם לא פניתי למשטרה. פשוט הפסקתי לבצע את ההעברות ויצרתי קשר עם הבנק ביוני ויולי 2011. הם אמרו לי: "זה עניין משטרתי עכשיו ואנחנו לא יכולים לדבר איתך. הם יפנו אליך, אתה בצרות" - וזהו. כל מה שהתכוונתי לומר זה שיש לי 80,000 דולר בתיק כביסה של הילטון והם היו מוזמנים לקחת אותם. מאז לא שמעתי כלום במשך שנתיים. זה תמיד היה לי בראש אז לא באמת יכולתי להמשיך בחיי. כלומר מי לוקח כסף ככה ואז לא עושים לו כלום?"

אחרי שנאלץ ללכת לפסיכיאטר בגלל רגשות האשמה שאכלו אותו, דן החליט להסגיר את עצמו למשטרה - לא לפני שהתראיין לשלושה עיתונים ותוכנית טלוויזיה וסיפר את סיפורו. הוא נשפט ונשלח ב-2015 ל-12 חודשים בכלא על גניבה והונאה. העובדה שבסוספו של דבר "עשה את הדבר הנכון" והסגיר את עצמו למשטרה השתלמה לו, והוא חזר לעבודה שלו כברמן. היום, הוא כותב את סיפור חייו, שיועבד גם לסרט.

כשנשאל ע"י רשת VICE מה מוסר ההשכל שלו מהסיפור הוא אמר: "למדתי שכשמתמודדים עם פיתוי קל מאוד לאבד את האני האמיתי שלך, אבל אני לאט לאט חוזר למצב הטבעי שלי. הרגשתי כמו מקאוליי קולקין אחרי "שכחו אותי בבית 2" - רגע אחד אתה לוהט, ואז אתה לא וזה קצת קשה לעכל. בהחלט היה זמן הנגאובר כשחשבתי לעצמי - בחיי, אולי בכל זאת הייתי צריך לקחת את הכסף ולנסוע לספרד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully