וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: העלייה במעו"ף מתחזקת ל-1.4%; גבעות מטפסת ב-22% עקב סימני הנפט ב"מגד 4"

אילן מוסנאים

23.2.2003 / 15:16

מחזור נמוך - 60 מ' ש'; עליות של יותר מ-1% בלאומי והפועלים; טבע יורדת ב-0.5%; טאואר מטפסת ב-6.2% בזכות הגיוס; קסטרו עולה ב-4.2% עקב הדו"חות;



עליות שערים של כ-1.3% נרשמות בשעות הצהריים בבורסה. זאת, בעקבות העליות ביום שישי בוול סטריט והידיעות על הצפי להקמת ממשלה בראשות הליכוד, המפד"ל ושינוי. גורם נוסף המשפיע על המסחר הוא הערכות כי הנגיד לשעבר יעקב פרנקל יתמנה בממשלה החדשה לשר אוצר.



מדד המעו"ף רושם כעת עלייה של 1.4% לרמה של 311.56 נקודות ומדד תל אביב 100 עולה ב-1.1% לרמה של 317.83 נקודות. התל-טק נסחר בעלייה של 1.31%. מחזור המסחר נמוך ומסתכם בכ-60 מיליון שקל.



מניית בנק הפועלים , שירדה ביום חמישי בכ-1.8% עקב החלטת מעלות להוריד את דירוג האשראי של הפועלים, לאומי והבינלאומי, מתקנת היום ועולה ב-1.3%. זאת, למרות הידיעה ב"מעריב" לפיה בנק ישראל אילץ את הבנק להפריש 220 מיליון שקל בגין חלקו (כ-323 מיליון דולר) במימון העסקה בה רכשה קבוצת שמרוק 50% ממניות פלאפון. מניית בנק לאומי עולה כעת ב-1.7%.



יחידת ההשתתפות של גבעות עולם מטפסת בכ-22% במחזור גבוה של כ-220 אלף שקל. זאת בעקבות הודעת החברה כי בקידוח "מגד 4" שהיא מבצעת באזור ראש העין נצפו טיפות נפט וכן גז בשכבת המטרה של הקידול ובשבבי הסלע נצפה נפט. החברה מסרה עוד כי נקדחה והוצאה ליבה (CORE) באורך 16 מטרים ובה נצפה נפט חי. הליבה, שמהווה חתך גיאולוגי של שכבת המטרה, נאטמה, נארזה ונשלחה לארה"ב לשם בדיקה וניתוח מעבדתיים. ליבה שנייה תיחתך ותוצא מתוך שכבת המטרה בקרוב.



בעקבות הבהרות שנדרשו מהחברה היא דיווחה כי היא מבקשת להבהיר כי היא עדיין מצויה בשלבי איסוף נתונים, הן מהליבה הנזכרת והן מהליבה הבאה. כמו כן בכוונת החברה לבצע לוגים חשמליים ומבחני הפקה. רק עם סיום איסוף הנתונים מפעולות אלו ועיבודם, תוכל החברה לגבש הערכה באשר לשאלה אם מדובר בבאר מסחרית.



מניות חברות הביטוח, שרשמו ירידות חדות בשני ימי המסחר האחרונים, מתאוששות היום למרות הידיעה ב"ידיעות אחרונות" לפיה הרפורמה שמשרד האוצר מתכנן בפעילות ביטוחי החיים (מהלך שהיה אחראי לירידות בשבוע שעבר) תביא לגל של אזהרות רווח בענף. מגדל ביטוח עולה כעת ב-1% וכלל ביטוח עולה אף היא ב-1%.



מניית טבע יורדת ב-0.5% במחזור של 8.5 מיליון שקל - הגבוה בבורסה. המניה עלתה ביום שישי בנאסד"ק בכ-1.2% לאחר שהודיעה כי קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק טבליות ה-Tamoxifen במינון של 10 ו-20 מ"ג. מדובר בגירסה הגנרית לתרופת ה-Nolvadex של אסטרה זנקה, שנועדה לטפל בסרטן השד. מכירות התרופה השנתיות, במונחי המוצר המקורי, מסתכמות בכחצי מיליארד דולר.



מניית טאואר סמיקונדקטור עולה ב-6.2%. נראה כי המניה, שרשמה בתקופה האחרונה ירידות חדות (כ-30% מתחילת החודש), מגיבה לידיעה שפירסם הבוקר "מעריב" לפיה השותפות האסטרטגיות הזרות של החברה מביעות אמון בתוכנית העסקית שלה ויזרימו 44 מיליון דולר לטובת הקמת מפעל ה-FAB2 במגדל העמק.



מניית חברת קסטרו מטפסת ב-4.2% במחזור גבוה של כ-220 אלף שקל בעקבות פירסום הדו"חות לרבעון הרביעי של 2002. החברה דיווחה על עלייה של כ-2% במכירותיה במהלך הרבעון ל-98 מיליון שקל. הרווח הנקי צמח בשיעור מרשים יותר של כ-30% והסתכם בכ-12.5 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully