וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Kape של טדי שגיא גייסה 220 מיליון דולר

15.9.2022 / 11:37

Kape הנסחרת בלונדון השלימה הנפקה משנית במסגרתה הציעה החברה מניות הן למשקיעים מוסדיים והן לציבור הרחב; טדי שגיא רכש מניות בהנפקה הנוכחית תמורת כ-120 מיליון דולר מתוך הסך

בעיצומו של משבר בשוקי ההון ובתעשיית ההיי-טק, ספק חברת הפרטיות והאבטחה ברשת Kape, מוכיחה את עוצמתה ואת הפוטנציאל הגלום בה: החברה, הנמצאת בשליטת איש העסקים טדי שגיא ונסחרת בבורסת המשנה הבריטית (AIM) לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר השלימה גיוס הון ענק הן משגיא עצמו והן ממשקיעים מוסדיים מובילים באירופה, אנגליה וישראל בהיקף כולל של 220 מיליון דולר. לאור הביקושים הגבוהים (יותר מפי 2), בחרה החברה להגדיל את היקף הגיוס מעבר לרף העליון של תחזית הגיוס שהציבה לעצמה החברה: 110-200 מיליון דולר. בהנפקה השתתפו, בין היתר, גם מוסדיים ישראלים מובילים באמצעות ברק קפיטל חיתום.

עידו ארליכמן, מנכ"ל KAPE, מסר: "הצמיחה שחווינו בהכנסות במחצית הראשונה של השנה, במספר הלקוחות וברווחי החברה, יחד עם התמיכה חסרת תקדים בחברה מצד המשקיעים - מעניקים לנו רוח גבית להמשך יישום אסטרטגיית הצמיחה שלנו. כיום אנו משרתים מעל 7 מיליון לקוחות משלמים ברחבי העולם ומספקים פרטיות ואבטחה בחייהם הדיגיטליים. אנו מאמינים שאנו יכולים להגדיל את סל המוצרים הקיים, כמו גם להרחיב את מספר הלקוחות שאנו משרתים. Kape נמצאת כיום בפוזיציה אידיאלית למצב עצמה כשחקנית המובילה והגדולה בעולם בתחום הפרטיות והאבטחה לצרכנים".

הנפקה זו תהיה ההנפקה השנייה של החברה במתכונתה הנוכחית: הראשונה בוצעה באוקטובר 2020 ובמסגרתה גייסה החברה 116 מיליון דולר לפי מחיר של 150 פני למניה (לעומת 295 פני נכון לפני היוודע דבר ההנפקה) - תשואה של כמעט 100%. לאחר שסיימה את ההנפקה הראשונה, החלה Kape להוציא לפועל את אסטרטגיית המיזוגים והרכישות האינטנסיבית שלה ובשנת 2021 ביצעה 2 רכישות גדולות: הראשונה של Webselense הישראלית תמורת 155.1 מיליון דולר במזומן ובמניות, והשנייה של ExpressVPN האמריקאית תמורת 925.8 מיליון דולר במזומן ובמניות. רכישת ExpressVPN הפכה את Kape לענקית עולמית בשוק פתרונות הפרטיות ברשת האינטרנט הצומח במהירות, בעוד רכישתWebselense הכניסה אותה לעולמות התוכן של פתרונות פרטיות ואבטחה.

עידו ארליכמן. שרון דרעי,
עידו ארליכמן/שרון דרעי

במהלך 5 השנים האחרונות ביצעה החברה 7 רכישות שהאיצו את צמיחתה. בהודעתה מציינת החברה כי המשבר הנוכחי בשוקי ההון ובתעשיית ההיי-טק יצר עבורה הזדמנויות רכישה אטרקטיביות שיסייעו בהמשך יישום אסטרטגית הצמיחה שלה.

כעת, עומדת החברה לסיים את שנת 2022 כשהיא משלימה הטמעה מוצלחת של שתי הרכישות וכאמור, הנפקה משנית משמעותית שתתמוך בהמשך תוכניות הצמיחה של החברה.

בתוך כך, דיווחה Kape על תוצאותיה למחצית הראשונה של 2022: הכנסות החברה עמדו על 302.4 מיליון דולר, גידול שנתי של 217%. 88% מהכנסות החברה הן הכנסות חוזרות - נתון המעיד על היכולת של החברה לחזות את ההכנסות שלה. ל- Kape יש כעת בסיס מנויים משלמים של כ-7 מיליון, והיא מעסיקה מעל 1,000 עובדים ב-10 משרדים ברחבי העולם.

הרווח EBITDA המתואם של Kape (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) במחצית הראשונה של 2022 עמד על 88.9 מיליון דולר, גידול של 210% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. שולי ה-EBITDA נותרו גבוהים ועמדו על 29.4% לעומת 30% במחצית המקבילה אשתקד. החברה אישררה את תחזיותיה לשנה כולה: הכנסות של 610-624 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 166-172 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • טדי שגיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully