וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: עלייה במספר המשרות הפנויות בחודש אוגוסט

15.9.2022 / 13:00

151 אלף משרות פניות מחכות לכם בשוק, לעומת 150 אלף בחודש הקודם. מהן המשרות המבוקשות ביותר?

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס לפיצוי למי שנעדרו מהעבודה בגלל המבצע/צילום: אבי רוקח

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מפרסמת היום (חמישי) את סקר המשרות הפנויות. לפי נתוני הלמ"ס עולה כי בחודש אוגוסט האחרון נרשמה עלייה במספר המשרות הפנויות - כ-151,154 משרות פנויות לעומת כ-150,879 בחודש יולי. לעומת זאת, שיעור המשרות הפנויות מראה על ירידה קלה בהשוואה לחודש קודם - 4.89 לעומת 4.93 בחודש יולי.

מלצרית. ShutterStock
אופציה טובה למי שמחפש תעסוקה - מלצרות/ShutterStock

ואיפה נמצא מספר המשרות הפנויות הגדול ביותר? כ-14 אלף משרות של מהנדסים, כולל מהנדסי מחשבים, חשמל, תעשייה וניהול ומכונות מחכות לכם בחוץ. מיד לאחר מכן ממתינות כ-12 אלף משרות ממתינות בתחום של עובדי מכירות (כולל: סוכני מכירות, נציגי מכירות, עוזרי מכירות בחנויות ומוכרים בדוכנים ובשווקים).

גם החודש ממתינות כ-11 אלף משרות למלצרים וכ-10 אלף משרות של מפתחי תוכנה. בסוף הטבלה גם החודש ממתינות כ-500 משרות של טכנאי רשתות ומערכות מחשבים.

סקר משרות פנויות הוא מקור המידע העיקרי על מספר המשרות הפנויות בישראל, והוא נערך באופן שוטף על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משנת 2009. אוכלוסיית הסקר כוללת עסקים עם 5 משרות שכיר ויותר.

האומדנים החודשיים של מספר המשרות הפנויות ואחוז המשרות הפנויות מופקים החל מיולי 2017 לפי מודל סטטיסטי, ולכן לא ניתן לבצע השוואות לנתונים בפרסומים הקודמים. המודל הסטטיסטי נבנה במטרה לנכות טעויות דגימה הנובעות מהמבנה המיוחד של הסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully