וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משרד האוצר לא יכול לקבוע תוכנית חומש כלכלית מפני שבראשו עומד שר פוליטי הנתון לגחמת הבוחר"

אמיר טייג

23.2.2003 / 16:46

כך אומרת נגה קינן, יו"ר פורום מנהלי כספים ראשיים; "הבעיה היא לא באישיותו של שר אוצר זה או אחר. הבעיה היא מבנית"; "יש למנות רמטכ"ל כלכלי"



"לא האינתיפאדה ולא ההאטה בשוק ההיי-טק בעולם הם אלה שעוצרים את כלכלת ישראל, אלא הדרך בה אנו חושבים ופועלים", כך אומרת נגה קינן, יו"ר פורום מנהלי כספים ראשיים, בעקבות הפרסומים בתקשורת בדבר כוונת ראש הממשלה למנות שר אוצר פוליטי. לדברי קינן, "משרד האוצר אינו יכול לקבוע תוכנית חומש כלכלית מפני שבראשו עומד שר פוליטי הנתון לגחמת הבוחר, כמו הממשלה כולה", רומזת קינן לגבי סילבן שלום. "הבעיה היא לא באישיותו של שר אוצר זה או אחר. הבעיה היא מבנית", אומרת קינן.



"ראש הממשלה צריך לקחת על עצמו את המשימה הכלכלית שהפכה בשנים האחרונות למלחמת השרדות של ישראל לא פחות משדה הקרב. הוא צריך למנות רמטכ"ל כלכלי, שיישב במשרד ראש הממשלה, מקצוען שאינו דמות פוליטית, בעל אישיות חזקה הפועל תחת גיבוי אישי של ראש הממשלה. הרמטכ"ל הכלכלי הוא שיקבע את התוכנית הכלכלית של ישראל לחומש הבא ועל פיה - את אסטרטגיות הפעולה בטווח הקצר ואת תוכניות הפעולה של משרדי הממשלה השונים והתיאום ביניהם. הרמטכ"ל הכלכלי, בהיותו איש מקצוע, ייבחן על סמך תוצאות".



לצידו של רמטכ"ל כלכלי, מציעה קינן שתפעל מועצה לאומית לחוסן כלכלי, מעין דירקטוריון אליו מדווח הרמטכ"ל הכלכלי ומקבל ממנו גב מקצועי. לדברי קינן, תפקידה של המועצה הלאומית לחוסן כלכלי יהיה לתת לכל העושים בתחומי המשק והכלכלה בקרה והכוונה מתמדת, מקצועית ואמיצה, על דרך התנהלותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully