וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחיות בעולם מודרני בלי להתפשר על הערכים החרדיים"

אלן רוזנבאום

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 11:39

הרב מנחם בומבך, מייסד רשת החינוך החרדית "נצח", מאמין בלימודים מקצועיים לצד לימודי קודש

הרב מנחם בומבך. מרק ישראל סלם,
הרב מנחם בומבך, מייסד רשת החינוך החרדית "נצח", מאמין בלימודים מקצועיים לצד לימודי קודש/מרק ישראל סלם

"גדלתי בשכונת מאה שערים בירושלים, ו'עליתי' לישראל בגיל 20," אמר הרב מנחם בומבך, מייסד רשת החינוך החרדית "נצח".

בנאומו בוועידת הג'רוזלם פוסט בניו יורק, תיאר בומבך כיצד בילדותו דיבר רק יידיש. הוא החליט ללמד עצמו עברית, אנגלית ומתמטיקה ולהיות חלק מההוויה הישראלית , כשהוא נשאר נאמן לערכיו החרדיים.

בומבך ייסד בישראל את רשת החינוך נצח, אשר מתפעלת שנים עשר בתי ספר לילדים חרדים שבהם הם יכולים לשמור על עולם הערכים החרדי, ובה בעת מאפשרת להם ללמוד מדע, טכנולוגיה, טבע, גאוגרפיה, היסטוריה ואזרחות. "התלמידים שלנו רוצים לקחת חלק מהעולם המודרני ומדינת ישראל", הוא אמר. "הם רוצים ללמוד אנגלית ולטייל בעולם. הם לומדים גמרא ותנ"ך, ואנחנו לוקחים אותם למקומות בישראל שם התרחשה ההיסטוריה שלהם".

רשת נצח מלמדת מקצועות כלליים לצד לימודי קודש ברמה גבוהה. התלמידים מסיימים את לימודיהם עם תעודת בגרות מלאה, המאפשרת להם להמשיך לאקדמיה וללמוד מקצוע. "הם יהיו הרופאים החרדים, האחים, המהנדסים וקציני המשטרה החרדים שישראל צריכה". אמר בומבך.

בומבך דיווח כי אלפי ילדים ובני נוער חרדיים רוצים להיות חלק ממדינת הסטרט-אפ ורוצים לקחת חלק פעיל בחברה הישראלית, מבלי לעזוב את הקהילה שלהם. "אנחנו מראים להם שאפשר לחיות בעולם המודרני מבלי להתפשר על הערכים החרדיים" הוא אמר.

לרשת נצח יש כעת 1,500 תלמידים, ובנוסף עוד 18,000 תלמידים בבית הספר המקוון של הרשת. בומבך אומר שבתי הספר שלהם נתמכים על ידי ממשלת ישראל והעיריות המקומיות, וכי הם מתכננים להוסיף עוד עשרה בתי ספר בשלוש השנים הקרובות.

לדברי בומבך, הקהילה החרדית בישראל משתנה. "זה ייקח זמן, כי אנחנו קהילה שמרנית מאוד, ואנחנו חוששים משינוי, לפעמים בשל סיבות טובות. זה צריך להיות תהליך הדרגתי".

"אנחנו לא יכולים לבנות מדינה יהודית ללא הקהילה החרדית," אמר בומבך. "אנחנו צריכים לייצר יותר בתי ספר ויותר מסגרות שבהם הם יכולים ללמוד לתרום לחברה הישראלית. כשחרדים משתתפים בחברה, הם תורמים את היכולות האינטלקטואליות שלהם, את ההתלהבות שלהם למעשי חסד, את ערכי המשפחה שלהם, ואת המחויבות שלהם לזהות יהודית בטוחה בעצמה.

אנחנו צריכים לעזור לחברי הקהילה הזו 'לעלות לארץ' יחד עם עולם הערכים שלהם - מהערים הישראליות של בני ברק, אלעד וקרית ספר, להשתתפות מלאה בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully