וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו שוברים את הסטיגמה סביב בריאות נפש"

אלן רוזנבאום

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 11:40

"אנחנו ממוטטים את הסטיגמה סביב בריאות נפש על ידי הכנסה של רגישות תרבותית" אמר חיים פכלר, מנהל קשרי חוץ ופיתוח משאבים במרכז הרפואי מעיני הישועה בבני ברק

פאנל תיקון עולם פוגש את אומת הסטרט אפ כנס גרוזלם פוסט. מרק ישראל סלם,
פאנל בנושא "תיקון עולם פוגש את אומת הסטרט-אפ", בועידת הג'רוזלם פוסט הבינלאומית בניו יורק/מרק ישראל סלם

פכלר השתתף בפאנל בנושא "תיקון עולם פוגש את אומת הסטרט-אפ" בועידת הג'רוזלם פוסט הבינלאומית בניו יורק, בהנחיית מעין הופמן, מנהלת הכנסים עבור הג'רוזלם פוסט. משתתפים אחרים בפאנל כללו את שרי דולינג'ר, מנכ"לית שותפה של ארגון 'נוצרים מאוחדים למען ישראל', הארגון הנוצרי הפרו-יהודי הגדול ביותר בארה"ב, ואת הפילנתרופ קרייג ניומרק, העומד בראש פילנטרופיות קרייג ניומרק.

המרכז הרפואי מעיני הישועה, הסביר פכלר, בנה מבנה ייחודי בן שבע קומות לטיפול בנושאי בריאות הנפש - המוסד הראשון מסוגו בישראל ב-50 השנה האחרונות. "המרכז מוריד את הסטיגמה של בריאות הנפש על ידי הכנסת רגישות תרבותית" אמר פכלר. "אנחנו חושבים שעם הגישה ההוליסטית הזו, יותר ויותר אנשים ירגישו שזה נורמלי יותר לגשת לפסיכולוגים, פסיכיאטרים, ואנשי בריאות נפש".

פכלר הוסיף שמשרד הבריאות המליץ על המודל הקיים במעיני הישועה למוסדות אחרים. הוא ציין שמעיני הישועה מתכננים לפתוח מרכז בריאות נפש בירושלים, ושהם יצרו סדנאות ואירועים למחנכים כדי לאתר את הסימנים הראשונים של מצוקה נפשית בקרב בני נוער.

שרי דולינג'ר מארגון 'נוצרים מאוחדים למען ישראל' הסבירה שהארגון שלה עובד לתקן את העולם, ומייצג יותר מ-11 מיליון נוצרים שאוהבים את העם היהודי ומחזיקים במחויבות התנ"כית שלהם לברך ולחזק יהודים.

היא הצביעה על נסיעה שהארגון הוביל לאחרונה, שהביאה צעירים מילניאלים עם מודעות מינימלית לשואה אל אושוויץ כדי ללמד אותם על השואה, ואז לקחה אותם לבקר יהודים מאוקראינה שעולים לישראל. המילניאלים הנוצרים ליוו את האוקראינים בטיסת העלייה שלהם ולמדו כיצד הם נקלטים בחברה הישראלית.

קרייג ניומרק מתקן את העולם באמצעות מאבק במידע שקרי ובאנטישמיות ובקידום ביטחון סייבר. ניומרק סיפר להופמן שהוא למד את הדיבר התשיעי, אשר אוסר על עדות שקר, כשהיה תלמיד בבית ספר יהודי לפני 60 שנה. לדבריו, מאבק במידע שקרי ובשקרים היא הדרך הטובה ביותר לקיים את הדיבר.

לסיכום, פכלר אמר שכל המשתתפים בפאנל נלחמים בבורות בעולם, וכך מתקנים את העולם. "ככל שאנחנו מעלים את המודעות לבריאות נפש ולרגישות תרבותית, ולכך שיש עם מי לדבר, זה יכול להיות מאוד משמעותי בדרך לתיקון עולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully