וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ישובי קו העימות: "נמצא את עצמנו עם לא מעט הרוגים"

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 13:42

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, התריע כי הצפון אינו ערוך לתקיפה אפשרית של חיזבאללה: "היו אמורים להיות למעלה מאלף ממ"דים, בכל הצפון אנחנו עומדים על 50 ממ"דים. זה אבסורד"

אזרח לבנוני לצד טילי דמה של חיזבאללה סמוך לכלא חיאם, דרום לבנון, מאי 2013. AP
טילי דמה של חיזבאללה בלבנון. הטילים האמיתיים עלולים לתפוס את הצפון לא מוכן ולא ממוגן/AP

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות מתריע: הצפון אינו ערוך לתקיפה אפשרית של חיזבאללה. בריאיון לרדיו צפון (104.5FM) אמר דוידוביץ': "היו אמורים להיות למעלה מאלף ממדים, בכל הצפון אנחנו עומדים על 50 ממדים - זה אבסורד"

עם התחממות בגזרה הצפונית מאזור לבנון וסוריה: האם יש הערכות של הישובים בתקופה המתוחה הזאת, בשל הפקת הגז בקידוח אסדת גז כריש, לאור איומי נסראללה? התשובה היא לא. למעלה מ-1,000 ממ"דים היו אמורים להיבנות, בפועל נבנו רק 50.

משה דוידוביץ' ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום ישובי קו העימות: "גם במועצה אצלי וגם הישובים שלי הם במוד תרגול אינטנסיבי ממה שהיינו רגילים בשנה החולפת, בעיקר בעקבות המתיחות בגבול הצפון והאיומים, וגם ממתיחות תמידית שיש פה בכל המישורים.

העניין הוא שזה לא קשור רק לתושבי מטה אשר, אנחנו מדברים על קו העימות הצפוני, אחד הדברים שלא ניתן לו מענה הוא נושא המיגון - וחלילה אם מחר נסראללה מממש את איומיו, ההיערכות שלנו לא תעזור.

שלומי וקריית שמונה הם ישובים יותר אורבניים, במידה ולשם יכוונו טילים אנחנו נמצא את עצמנו עם לא מעט נפגעים ולא מעט הרוגים. אני פוגש את סגן שר הביטחון, ואני מתכוון לומר בצורה הכי ברורה, לא יתכן שהסחבת הזאת והטלטלת הזו שאנחנו עוברים יום יום במתן היתרים ובירוקרטיה לא יכול להיות. זה הנושא המרכזי שאני הולך לשים על השולחן".

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר. באדיבות המצולמים
משה דוידוביץ', ראש המועצה המקומית ומטה אשר ויו"ר פורום ישובי קו העימות/באדיבות המצולמים

לא רק חיזבאללה, גם משפחות הפשע

המשיך וביקר את הממשלה, "אם ממשלת ישראל לא תיתן פתרונות אנחנו נצטרך לייצר שוב פעם את מה שאנחנו לא רוצים זה נקיטת אמצעים ולא איומים יכולת של השבתות המערכות פה. אנחנו עושים את כל מה שיש בידנו, תקציב יש ביצוע לאט מידי ומעט מידי. בתכנון היינו אמורים להיות למעלה מאלף ממדים, בכל הצפון אנחנו עומדים על 50 ממ"דים זה פשוט אבסורד".

לדברי דוידוביץ': "צה"ל חייב לומר בצורה הכי ברורה, האזרחים לא יכולים להיות מופקרים. הבשורה צריכה לבוא ממשרד הפנים, משרד הביטחון והאוצר צריכים לומר, צריכים לעשות את זה כמו שמייצרים פתרונות להקמה של מחנות צבאיים. הממשלה צריכה לקבל החלטה שזה אירוע חירום ואדרבה בשל המתיחות בצפון, אולי זה יתן עוד כלי למפשטיזציה, הם צריכים להגיד, 'חבר'ה - משרד הביטחון צאו לביצוע, ותוך כדי תביאו את כל הניירת'".

בהמשך השיחה התייחס דוידוביץ' לצעדת השיוויון, צעדה של אנשי הפריפרייה מהדרום והצפון שצועדים לכיוון ירושלים במחאה על תנאי המחיה והביטחון האישי שהם חיים בו: "יוזמה מבורכת של מספר ארגונים, זה לא משהו חדש, עכשיו דווקא בגלל זמן הבחירות זה מרים ראש בצורה יותר רצינית.

אני תומך בזה ואנחנו נשתף פעולה עם הרעיון הזה, מספר ארגונים שהתארגנו יחדיו וכולם רואים עין בעין את ההפקרות לאורך כל השנים בהקצאת תקצבים לדרום והצפון, וכל מה שקשור בביטחון בצפון והדרום, לווא דווקא בגבולות, אלא בביטחון הפנים, ראינו כתבות על ההפקרות מה שקורה עם הבדואים בנגב, על הפשע בצפון, משפחות פשע משתלטות על כל הרבדים של המחיה פה, משרד הבט"פ עומד בפני שוקת שבורה ואין לו מענים.

זה לא רק בעיה של תשתיות, או הקצאות תרבות וחינוך, אנחנו מדברים פה על הפקרות שלא הייתה כדוגמתה מאז שנולדתי, בכל מה שקשור לביטחון פנים אזרחי. הצעדה הזו היא דבר מבורך, ומתבקש שאולי יאיר ואולי יעיר את הקברנטים
".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully