וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על כל הקופה: הרשת שמדגימה לכולנו איך עושים זאת נכון

דוד רוזנטל

26.9.2022 / 1:25

ב-2011 פתח זיקי אשגי-אירני חנות קטנטנה ובה מדפים למכירת אלכוהול משובח. גם הוא לא ידע שעשור לאחר מכן תהיה לו אימפריה של 12 סניפים. צללנו למספרים של "הרמיטאז'" ויצאנו נפעמים. היעד ל-2025 הוא 50 סניפים. יש סיבה להאמין שזה יקרה

סניף הרמיטאז'/יחצ

שתיית אלכוהול היא חוויה, או לפחות אמורה להיות כזאת. בין אם אתם חובבי המשקאות המזוקקים בעלי אחוז אלכוהול גבוה או יין איכותי, משקה תוסס מחבל שמפנייה, למברוסקו, קאווה קטאלנית ואפילו סתם בקבוק בירה צונן עם החבר'ה, השאיפה באירועים חברתיים היא תמיד להחזיק במשקה איכותי וליהנות מכל לגימה.

לפני קצת יותר מעשור, ב-2011, הוקמה חנות קטנטנה שלא עולה על 50 מטרים באיזור התעשייה "עין המפרץ" בסמוך לעכו על ידי הסוחר ומפיץ קו של מוצרי מזון מיובאים זיקי אשגי-אירני. בין שלל המוצרים שהפיץ באזור הצפון, עמדו להם בגאון כמה מדפים המיועדים למכירת אלכוהול משובח, נכון לאז לא המוטיב המוביל של החנות וגם לא של קו ההפצה.

עם זאת, החליט זיקי כי שתייה בצוותא עם כמה חברים יכולה להפוך יום עבודה מפרך לחוויה נעימה. בשעות אחר הצהריים היה סוגר את החנות והופך אותה למקום מפגש עבורו ועבור כמה מחבריו הקרובים, והללו היו נהנים ושותים בכל יום כמה כוסיות ובכך מסיימים בעונג בחיוך עוד יום עבודה.

ההחלטה לסגור את החנות לפעילות החל משעות בין הערביים ולהוציא חלק מהמרכולת לשם ההנאה הביאה להוצאה כספית אותה מוכן היה זיקי לספוג, גם אם מדובר היה בהפסד שהגיע לכמה עשרות אלפי שקלים בחודש.

הרמיטאז'. עודד סמדר,
יוקרתי ומזמין. סניף של הרמיטאז'/עודד סמדר

בשנת 2014 החליט בנו של זיקי חסן כי חסל סדר הנאה בלבד משתייה אלכוהול, ויש כאן אפשרות לקדם עסק אמיתי המתמחה במכירת אלכוהול במחירים סבירים במקום המקנה חוויה. ראשית, הוא בחר שם למקום - הרמיטאז', על שם אזור בצרפת בו מייצרים יין, וגם רשת מוזיאונים המציגים תערוכות מסביב לעולם.

הרעיון היה לחבר את שתיית האלכוהול לנושא התרבותי, מה שלא היה מאוד מקובל בישראל. חסן, שהבין את נושא השיווק, פיתח את החנות ועיצב אותה כמקום המשדר יוקרה. נפח מכירת המשקאות גדל בחנות והיה צורך להמשיך ולגדול, לשם כך צריך עוד מקום. בחנות הסמוכה במרכז בעין המפרץ התפנה לוקיישן של 270 מטרים וכך קם לו הסניף הראשון של הרשת שיועד כולו למכירת אלכוהול.

כשבונים תכנית רשתית יש צורך להבין את המספרים - חוזה שכירות ארוך טווח, מלאי משקאות והתחייבות לספקים, עיצוב המקום ויצירת שפה קבועה על מנת לשדר אחידות, כל אלו משתנים שלא תמיד נלקחים בחשבון על ידי אנשים עם חלומות להקמת רשת מאיזשהו סוג. בנוסף, מצרך חשוב שרבים נופלים בו הוא הסבלנות לצד הריצה לקדם את העסק.

משפחת אשגי-אירני הפנימו כי זו ריצת מרתון ולא ספרינט בסופו ניתן להתרסק. לשם הנושא המקצועי צורף לרשת דרור חנגרי, איש מקצוע מהמעלה הראשונה המתמחה ביינות ובמוצרי אלכוהול, בעל ניסיון של עשרות שנים בתחום. הוא היועץ המקצועי וזה ששם את ה-INPUT שלו בכל הנוגע לסוגים השונים של המשקאות שישנם בחנויות הרשת.

בתחילת הדרך הוקמו הסניפים הראשונים באיזור הצפון, שם נמצא הבית של המשפחה וניתן לקיים בקרה שוטפת מדי יום על התנועה ולחוש את קהל הלקוחות, מהרגלי הצריכה שלהם ועד הסוגים השונים והמועדפים עליהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זיקי אשגי אירני. יחצ,
ממשיך לחלום. זיקי אשגי אירני/יחצ

הקמת סניף קטן עד בינוני של הרמיטאז' עולה כ-600 אלף עד מיליון שקלים, וזאת ללא המלאי, שמהווה הקמה שאינה קשורה בחוזה השכירות, אלא ראשית בשיפוץ, עיצוב והעמדת הסניף על רגליו. על כל זה יש להוסיף הוצאה ראשונית על מלאי לחנות העומדת על סכום שבין מיליון לשני מיליוני שקלים.

בשנת 2017 הוחלט להקים את סניף הדגל בצפון הארץ של הרמיטאז', שאז כבר הייתה רשת חנויות. 1000 מטרים הושכרו במרכז הקונגרסים בחיפה. חנות הפאר הציעה עוד נדבך - חדר סיגרים יוקרתי המותאם בטמפרטורה לשמירה על הסיגרים. מומחים ויודעי דבר מחיפה והסביבה פוקדים לא מעט את הנישה שהוקצתה לחדר הסיגרים, שהרי ידוע שקוניאק טוב או וויסקי מיושן תמיד הולכים עם סיגר קובני או דומיניקני ביד השנייה. המשמעות הכלכלית של סניף כזה? עלות הקמה, עיצוב ותכנון נעים בין 5 ל-7 מיליון שקלים, וזאת עוד לפני מלאי החנות. אנו מדברים על כמות סחורה שלא נופלת מהדיוטי פרי בנתב"ג ובמקרים אחרים אף עולה עליה. עלות ראשונית למלאי של סניף גדול מגיעה ל-3 מיליון שקלים.

מוזיאון הרמיטאז' בסנט פטרסבורג לעת ערב. ShutterStock
מקור ההשראה. מוזיאון הרמיטאז' בסנט פטרסבורג, אחד מני מספר מוזיאונים ברשת/ShutterStock

היום, לקראת סוף 2022, הרשת מונה כבר 12 סניפים המחולקים לגדלים שונים כשמבחינת הבעלים ברור שיש עוד לאן לשאוף. לפני פחות משנה הוקם סניף הדגל באזור המרכז, בראשון לציון. שוב הוקצו כ-1000 מטרים וכמו בחיפה, גם כאן יש חדר סיגרים, אלא שנוספו שני אספקטים חדשים - נישה של רשת המעדניות החלביות הירושלמי "באשר", ובקומת הסטודיו המחולקת לשניים גם חדר ישיבות מרווח. אנשי עסקים פוקדים את המקום וניתן היה לפגוש כמה מחברי הכנסת יושבים בחדר בישיבות פרטיות.

כשסניפי הרשת מגלגלים כ-150 מיליון שקל בשנה, בהחלט ניתן להבין את החזון של חסן, שרוצה עד 2025, 50 סניפים של הרמיטאז', מצפון ועד אילת. נראה אם ומה מתוך השאיפה הזאת יתגשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully