וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיי השנה החדשה: שיא ביצוא היין ועלייה בצריכה בישראל

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 9:29

יצוא היין מישראל הוכפל והגיע לשיא של 61 מיליון דולר בשנת 2021. זו השנה הראשונה שבה נרשם יצוא של יין גם לתעשיית האירוח באיחוד האמירויות. בין הגורמים לגידול: השפעות ארוכות טווח של הקורונה. צפי לגידול של כ-50% עד לשנת 2026

בקבוקי יין בחנות בישראל. ShutterStock
יין ישראלי בחנות יקבי סגל, ברקן ורמת הגולן/ShutterStock

האם ישראל בדרך להיות מעצמת יין? ובכן, הדרך עוד ארוכה - עם כל החיבה לתעשיית היין המקומית, יש מדינות קטנות מישראל שנחשבות ליצואניות יין בכירות וגדולות ממנה - ובכל זאת, קשה להתעלם מהגידול המרשים בנתוני הייצוא, מה גם שהצפי הוא לגידול נאה בשנים הקרובות.

מניתוח מכון היצוא לנתוני חברת המחקר Euromonitor, נמצאה השפעה חיובית למגפת הקורונה על הרגלי הצריכה ומכירות היין בישראל (מקומי ויצוא). בשנת 2021, נרשם גידול של 21% במכירות יין ישראלי ועד לשנת 2026 הצפי הוא לעלייה של כ-50% בסך המכירות בענף.

עפ"י נתוני מכון היצוא, יצוא היין בשנת 2021 עמד על 61 מיליון דולר, כלומר גידול דולרי של כ-23% בהשוואה לשנת 2020. בעשור האחרון יצוא היין מישראל הוכפל והגיע לשיא.

אבל בכך לא תמה האופטימיות, שכן נכון לנתוני מחצית 2022, יצוא היין ממשיך במגמה החיובית עם גידול דולרי של כ-12% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.

יצוא יין מישראל בדולרים. מכון היצוא,
יצוא יין מישראל במיליוני דולרים/מכון היצוא

באילו מדינות נמכר היין הישראלי?

בפילוח גאוגרפי, כ-70% מיצוא היין מופנה לצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה). ביבשת אירופה, צרפת (10%) ובריטניה(5%) הן המדינות הבולטות ליצוא יין מישראל. יפן, הינה שותפת הסחר העיקרית ביצוא לאסיה.

היצוא לארה"ב מוביל את הגידול ביצוא היין מישראל. בשנת 2021 יצוא היין לארה"ב גדל בשיעור דולרי של 31% והסתכם להיקף של 38 מיליון דולר. נכון לנתוני המחצית הראשונה לשנת 2022, יצוא היין לארה"ב המשיך להתרחב בשיעור דולרי של כ-15% והסתכם בכ-24 מיליון דולר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יצוא יין מישראל לפי מדינות. מכון היצוא,
החלוקה למדינות מלמדת שרוב היין הישראלי עדיין נמכר לשוק הכשר/מכון היצוא

למרות הגידול, קושי לפרוץ את גבולות השוק הכשר

משמעות הנתונים היא שעיקר יצוא היין מישראל מתבסס עדיין על השוק הכשר, שנמצא ברובו במדינות עם קהילה יהודית גדולה כארה"ב, בריטניה וצרפת.

עם זאת, הערכת גורמי מקצוע בענף היא כי מספר מותגי יין ישראלי, בעיקר כאלה ששזכו בפרסים בתחרויות בינלאומיות ולציונים גבוהים ממבקרי יין בעלי שם עולמי, הצליחו לפרוץ את גבולות השוק הכשר ולהימכר גם מחוץ למדפי היין בחנויות הכשרות וכן בשוק המוסדי הכללי - בתי מלון, מסעדות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully