וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק בירידה - וצוקרברג איבד 70 מיליארד דולר משוויו

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 10:23

מטא איבדה משתמשים, יוקרה ושליש משוויה - והונו של המייסד מארק צוקרברג ירד מ-125 מיליארד דולר ל-55 מיליארד דולר "בלבד" שמציבים אותו במקום ה-20 ברשימת עשירי העולם. מי בחמישייה הראשונה?

מארק צוקרברג. AP
שתה מכוס המרורים השנה - ועדיין אין צורך לרחם עליו/AP

2022 היא לא השנה של פייסבוק - או בשמה העדכני "מטא". לראשונה בהיסטוריה הקצרה אך המשמעותית שלה, חוותה הרשת החברתית ירידה במספר המשתמשים וצניחה של ממש בשוויה, בין היתר גם בגלל התנגחויות שלה עם הרגולטור בכמה ארצות על רקע של פגיעה בפרטיות המשתמשים, היותה פלטפורמה למסרים בעייתיים והמאמץ הבינלאומי, בעיקר של המדינות המפותחות, לחייב את ענקיות הטכנולוגיה במיסוי מוגדל.

איך השפיע הסטטוס החדש של פייסבוק על המייסד והבעלים, מארק צוקרברג? ובכן הוא ירד מהחבורה הפותחת של עשירי העולם (על פי דירוג פורבס) למקום ה-20 "בלבד".

צוקרברג פתח את השנה הנוכחית עם שווי מוערך של כ-125 מיליארד דולרים, אך צנח למקום ה-20 "בלבד", עם הון שנאמד ב-55 מיליארד דולר - כלומר - הפסד של כ-70 מיליארד דולר בתוך פחות משנה.

אילון מאסק. רויטרס
בניגוד לצוקרברג, אילון מאסק ממשיך לחייך כל הדרך אל הבנק, עם שווי של 268 מיליארד דולר/רויטרס

צריך לזכור שחלק מהירידה בשוויו של צוקרברג היא גם בשל אחזקותיו במטא (פייסבוק) שאיבדה כשליש מערכה, אחרי שנים שבהם הציגה גידול במספר המשתמשים ובהכנסות. צוקרברג אמנם הודיע באפריל כי הוא מאמין שהחברה משקיעה עתה לצורך הנחת יסודות לעשור הבר (מ-2030), אבל יש המפקפקים גם בכך, לאור העובדה שפייסבוק גייסה השנה רק שני שלישים מכמות המהנדסים שתכננה לגייס.

ואם כבר טבלת עשירים עולם (על פי דירוג פורבס):

במקום הראשון נמצא עדיין אילון מאסק, האיש והטסלה, עם שווי של כ-268 מיליארד דולר. משלימים את החמישיה הראשונה: במקום השני - המיליארדר ההודי גוטאם אדאני, אחריו, במקום השלישי, מייסד אמזון ג'ף בזוס. במקום הרביעי - מיליארדר מותגי היוקרה הצרפתי, ברנרד ארנו וסוגר את הטופ-5, "מר מיקרוסופט" ביל גייטס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully