וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לחופשה? הנה כמה דברים שלא ידעתם על פריצות לבתים

21.9.2022 / 16:30

איפה אסור להחביא מפתח, מהו משך השהות הממוצע בזמן פריצה ומה יגרום לפורץ "לזכור אתכם לכל החיים"? בעקבות הנוהל החדש במשטרה לא לשלוח ניידת במקרה של פריצה, בדקנו כמה נתונים מעניינים שלפחות חלקם ידאיגו אתכם

נוהל חדש של המשטרה קובע כי שוטרים לא יישלחו לטפל במקרי גניבה, זאת על רקע משבר כוח האדם שהולך ומחריף בארגון. במסגרת הנוהל, שהופץ לפני כחודש ע"י מחלקת סיור ושיטור נקבע כי בכל אירוע גניבה, לא תישלח ניידת משטרה, פרט למקרים חריגים. ומה יעשו עשרות אלפי בעלי הדירות שמבצרם נפרץ מידי שנה? שיגיעו לתחנת המשטרה, ימתינו בתור עד שהחוקר יאות לרשום את תלונתם ויקוו לטוב.

תיעוד מתוך פריצה לבית בראשל"צ 30 באוגוסט 2022. דוברות משטרת ישראל
יש מצלמות אבטחה? לפחות את זהות הפורץ אתם יודעים/דוברות משטרת ישראל

אז בעודכם ממתינים, וזה עשוי לקחת לא מעט זמן, הנה, מספר נתונים מעניינים לגבי תופעת פריצות הבתים בישראל. הקריאה לא תשיב את הרכוש שנגנב, אך לפחות תעביר לכם את הזמן עד שתורכם יגיע. בסיוע של פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין ובאמצעות חברת 'וורלדשופ' טכנולוגיות, אנו חושפים את כל מה שאתם צריכים לדעת על פריצה לדירה והעדפתם להדחיק.

חדר השינה

בסקר ייחודי מסוגו שנערך בקרב למעלה מ- 80 אסירים שיושבים בבתי הכלא על עבירות גניבה ופריצה, עולה כי מרביתם פרצו ראשית לחדר השינה של ההורים, ורק לאחר מכן עוברים לחפש בשאר הבית. השעה, אגב, המועדפת עליהם לחדירה לתוך הדירה שלכם - שעות הבוקר והצהרים המוקדמות. כשאתם עובדים, גם הם. כל אחד ועבודתו.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

עליה במספר השוקרים שנמכרים ובתרסיסי גז הפלפל

הימצאותו של מכשיר מסוג שוקר, ששולח מאות אלפי וולטים לתוך גופו של אדם ומהמם אותו בשניה אמנם לא תמנע את הפריצה, אך עשוי בהחלט להגדיל את תחושת הביטחון שלכם. בחברת וורלדשופ טכנולוגיות - החברה הדומיננטית בישראל בתחום ציוד הריגול והאבטחה, מציינים כי במרוצת השנים האחרונות, חלה עליה של מאות אחוזים במספר השוקרים שנמכרים, בין היתר, על מנת להקנות תחושת ביטחון במסגרת השהייה במרחב הדירתי.

אילוסטרציה פריצה לבית. ShutterStock
הפורצים מכירים את כל הטריקים/ShutterStock

גולן וישניה, מנכ"ל החברה, מציין "אם בעבר, בעיקר נשים היו רוכשות שוקרים הרי שכיום, אנו מזהים רכישה מאסיבית ע"י גברים. כולם רוצים לחוש ביטחון, ללא כל הקשר מגדרי". ודרך אגב, וישניה מציין כי לאחרונה, החלו להימכר בישראל שוקרים שמספקים מכת חשמל בעוצמה מופרעת של לא פחות מ-10 מיליון וולט - נתון שגבוה אף מהשוקרים שנמצאים בשימוש משטרתי: "אני לא מקנא בגנב שיחטוף מכת חשמל כזו, הוא בהחלט יצטער על הרגע בו החליט לפרוץ לדירה הזו. זו תהיה נקודת תפנית בחייו".

מפתחות בארון החשמל? לא ממש מתוחכם

עפ"י מחקר שנערך בנושא, כ-18% מהדירות שנפרצו, נפתחו באמצעות מפתח אותו מצאו הגנבים בארון חשמל. 'החכמים' מבין בעלי הדירות, לא מניחים סתם את המפתח בארון, אלא מסליקים אותו בתוך ספר טלפונים של דפי זהב, מתחת לעטיפת מסטיק, או מעל לבוקסת המתגים של החשמל. "הציבור סבור שהגנבים חסרי מעוף, אולם שוכח שזו העבודה שלהם והם מכירים את כל הטריקים", מצוין במחקר.

מי אמר שהגנבים עצלנים?

בכל שעה ביממה, במשך כל ימות השנה, נפרצות ברחבי המדינה בממוצע בין דירה לשתיים. כך עולה מהנתונים שסיכמה המשטרה בהסתמך על תלונות שהוגשו ובגינן נפתחו תיקי חקירה, ואשר על פי הנתונים, לדוגמא, בשנת 2019, דווח למשטרה על 12,298 מקרים של התפרצויות לדירה ובגינם נפתחו תיקי חקירה.

יש גנבים יפי נפש שלא דוגלים בפריצה אלימה

לכאורה, הדרך המועדפת על גנבים להיכנס לדירה שלכם זה פריצה של הדלת, אולם מדוע להסתבך אם אפשר ללכת בדרך המלך ופשוט לשכפל את המפתח שלכם? איך הם יכולים לעשות זאת? בקלות. על פי נתוני פורום הנזיקין, במהלך השנתיים האחרונות חלה עליה בשיעור של 37% במספר הפריצות 'השקטות', בהן הגנבים ניצלו 'שעת כושר', בה לא הקדשתם תשומת לב והטביעו את דפוס המפתח שלכם. זה יכול לקרות בסופר, בעודכם מניחים לרגע את העגלה בצד או בכל מקום אחר.

אל תהיו שאננים

האם השטח שמסביב לבית מוקף בדשא, חצץ או אספלט? ובכן, תתפלאו לשמוע, אך פרטים אלה יכולים לקבוע אם הבית שלכם יהפוך ליעד הפריצה. למשל, אם מסביב לבית ישנו חיפוי חצץ, ייתכן כי הגנבים לא ירצו להתקרב אליו, וזאת מכיוון שדריכה על החצץ עשויה לגרום לרעש שעלול להעיר את הדיירים או השכנים. לעומת זאת, אם בצמוד למרפסת או לחלונות של הבית גדלים עצים גבוהים, הסיכוי לפריצה עולה, מכיוון שהגנבים יכולים לטפס על העץ כדי לנסות לחדור אל המבנה דרך החלון.

אילוסטרציה פריצה לבית. ShutterStock
20 דקות בממוצע, מתחילים בחדר השינה/ShutterStock

אם אתם מתכננים טיול בקרוב וביתכם יישאר ריק מאדם, חשוב שתזכרו: כאשר אתם עוזבים את הבית לתקופה ממושכת, הסיכוי לפריצה עולה בצורה משמעותית. על כך, עליכם לוודא כי סביבת הבית אינה נראית עזובה או נטושה. מעבר לכך, כדאי לכם ליצור תחושה שבסביבת הבית מתקיימת שגרה קבועה, כדי שאצל הגנבים הפוטנציאליים לא יתעורר חשד כי הבית ריק. כך למשל, מציינים בחברת וורלדשופ, כי מומלץ להתקין שעון טיימר עבור מערכת תאורה, כדי שהאורות יידלקו אוטומטית בשעות מסוימות בערב. כך למעשה תוכלו לאותת לסביבה כי בני המשפחה נמצאים בבית בשעות הערב. בנוסף, מומלץ ליידע את השכנים על היעדרותכם ולבקש מהם לשים לב לאנשים זרים שמסתובבים בסביבת הבית. בהתאם לכך, לאחר איסוף מידע בנוגע לתנאי האבטחה "הטבעיים", מומלץ לדאוג לציוד אבטחה פיזי, כגון מצלמות אבטחה ומצלמות נסתרות.

כמה זמן הגנב שוהה בדירה שלכם?

זמן הפריצה הממוצע הוא 20 דקות עד חצי שעה. לרוב ישנו תצפיתן שמחכה בחוץ ושומר במהלך הפריצה. לעתים כשהפורצים לא מוצאים מה לגנוב הם מתעצבנים וגורמים נזקים לבית. הם יכולים לשפוף את שקית הזבל על הפרקט ולגרום לנזקים או לפתוח את ברזי הבית ולגרום להצפה מכוונת שגורמת נזק משמעותי שעולה המון כסף לבעלי הבית לשקם אותו. ודרך אגב, ברגע שפורצים נכנסים לדירה, הם ישר רצים לדלת לבדוק את פתח המילוט שלהם. אם הדלת כוללת מפתח מובנה המחובר לדלת, הם לרוב יגנבו יותר, כי יהיה להם קל יותר לצאת מהמבנה. הם לוקחים סדין וממלאים אותו בתכולה. אם אין אפשרות לצאת מהדלת, לרוב הם ייגנבו פחות דברים, כי הם מסתכנים ביציאה דרך החלון, שהיא יציאה מורכבת יותר. לכן, ההמלצה היא לא להתקין מפתח מובנה בתוך הדלת, כדי לא לאפשר להם יציאה חופשית.

  • עוד באותו נושא:
  • פריצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully