וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תגיד נגיד: עליית הרבית בארה"ב וקרנות ההשתלמות שלנו

עודכן לאחרונה: 22.9.2022 / 10:06

אחרי חודש חיובי בודד מאז תחילת 2022 שבו קרנות ההשתלמות שלנו להציג הפסדים. הסיבה: נגיד הבנק האמריקאי שהודעתו על העלאת הרבית הבריחה את המשקיעים שחזרו להאמין בשוק ההון, מתוך תקווה שהפד הצליח להשתלט על האינפלציה

נשיא הפד ג'רום פאוול. Drew Angerer, GettyImages
ג'רום פאוול, יו"ר הפד. מי שהאמין שהוא הצליח להשתלט על האינפלציה, התדבה - והעלאת הרבית הבריחה את המשקיעים שכבר חזרו/GettyImages, Drew Angerer

אמון המשקיעים בשווקים, שכבר היה נדמה ששוקם, שוב התערער לאחר שהנגיד האמריקאי הודיע על העלאת ריבית נוספת במסגרת מאבקו באינפלציה, והוביל את קרנות ההשתלמות הישראליות לחודש נוסף של תשואות שליליות.

ממוצע התשואות שהשיגו הקרנות שנבחנו על ידי וואלה! כסף ומעריב עסקים לחודש אוגוסט האחרון עמד על 1.09%-, והוביל אותן לתשואה שלילית ממוצעת של 5.42%- מתחילת השנה.

זאת לאחר שחודש קודם לכן המשקיעים העריכו כי הבנקים המרכזיים הצליחו להשתלט על האינפלציה וקיוו להיפוך מגמה בשווקים. התקווה הזו הובילה גם את קרנות ההשתלמות הישראליות אל חום התשואה החיובית, שעמדה אז על 3.12% בממוצע.

קרן ההשתלמות שצלחה את אוגוסט עם התייבשות קלה יחסית היא זו של בית ההשקעות אנליסט, שהשיגה תשואה שלילית של 0.53%, ומובילה את טבלת הקרנות שנבחנו על ידי וואלה! כסף ומעריב עסקים. אנליסט גם מובילה את הטבלה בתשואה המצטברת מתחילת השנה העומד על 4.37%-.

היפוך המגמה בשווקים הוביל את קרן ההשתלמות של אלטשולר שחם, שהובילה את טבלת ההשתלמות בחודש יולי בפער ניכר מהשאר, לחתום את הטבלה מלמטה בפער של כ-1% מהראשונה בטבלה.

בעוד שאת יולי היא חתמה עם תשואה של 4.26%, תשואת קרן ההשתלמות של אלטשולר שחם עמדה על 1.58%- באוגוסט האחרון. הפער בינה לבין הקרן של אנליסט אף מתרחב לכ-4.3% בבחינת תשואת האחרונה אל מול הראשונה בטבלה מתחילת השנה.

ביצועי קרנות השתלמות אוגוסט 2022. ללא, מערכת וואלה!
ביצועי קרנות ההשתלמות בחודש אוגוסט. יורדות בלבד/מערכת וואלה!, ללא

נועם רוקח, סמנכ"ל השקעות בבית ההשקעות אנליסט, מסר לוואלה! כסף, כי "החשיפה המעט גבוהה שלנו לשוק הישראלי ביחס למתחרים סייעה לנו לצלוח טוב יותר את אוגוסט האחרון.

שוק המניות בישראל ניזוק פחות מהשווקים הגלובאליים, בעיקר לאור הצמיחה החזקה במדינה, והאינפלציה, שהינה בשיעור מתון יותר מאשר בארה"ב ואירופה. בנוסף, בישראל ישנה חשיפה נמוכה יותר לטכנולוגיה בהשוואה לשוק האמריקאי.

בהיבטי הבורסה המקומית, החשיפה שלנו נתנה משקל יתר במניות הבנקים, ומניות דוגמת אינפיניה ואנרג'יקס, אשר עלו ב-10% ו-7%.

ברכיב האג"חי (איגרות חוב) המשכנו להחזיק במח"מ (משך חיים ממוצע) קצר, וזאת מתוך חשש שהריבית תהיה גבוהה מזו הגלומה בשוק. נכון להיום, אגרות החוב מתמחרות שבנק ישראל יעלה את הריבית עד לשיעור של 3.25% בחודשים הקרובים, ואילו הריבית בארה"ב תעמוד על כ-4%.

עם זאת, חודש אוגוסט היה חודש שלילי לרוב אפיקי ההשקעה, למעט שוק המניות המקומי. כך לדוגמא מדד ה-S&P האמריקאי ירד 4.2%, מדד הנאסדק ירד ב-4.6% ומדד ה-DAX הגרמני סיים את החודש בירידה של 3%. מדד ת"א 125, בשונה מהמגמה העולמית, עלה ב-3%.

שוק אגרות החוב המשיך את המגמה השלילית בה הוא מצוי מתחילת השנה ורשם ירידות של 1.9% באג"ח הממשלתי וכ- 1% באג"ח הקונצרני.

בעוד בצד הסחורות והתובלה כבר רואים ירידות מחירים בחודשיים האחרונים, סביבת האינפלציה עדיין גבוהה בשל התגלגלותה גם לענפי השירותים, ונגידי הבנקים בארה"ב ובאירופה ממשיכים לנסות לעצרה.

זו שנה מאתגרת לאפיקי השקעה המקבלת רוח נגדית של אינפלציה גבוהה וריבית עולה. העלאות הריבית יביאו להאטה בכלכלות, אך עדיין לא בהכרח למיתון עמוק. התמתנות האינפלציה בהמשך תהיה תנאי הכרחי לעצירת העלאות הריבית ע"י הבנקים המרכזיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נועם רוקח. אלון פורת,
נועם רוקח, סמנכ"ל השקעות בבית ההשקעות אנליסט/אלון פורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully