וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז הפיתוח בהרצליה פיתוח: ההון האנושי של מיקרוסופט

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 12:39

מה יותר טבעי מאשר למקם מרכז פיתוח בהרצליה פיתוח? יצאנו לסגור את השבוע ואת השנה במשרדי מיקרוסופט ופגשנו עובדים שאוהבים את מה שהם עושים

מיקרוסופט: חולצת קרם אודליה טפרה חולצה שחורה  נלה גורביץ הבחור איתי גריידי. ראובן קסטרו
מרכז הפיתוח של מיקרוסופט. מימין לשמאל: נלה גורביץ', איתי גרידי ואודליה טפרה/ראובן קסטרו

מה עושים: מרכז הפיתוח בישראל לוקח חלק בהפיכתה של מיקרוסופט לחברת האבטחה הגדולה בעולם. מחצית מהעובדים עוסקים במגוון טכנולוגיות חדשניות בתחום האבטחה. 40 קבוצות מוצר שונות מובילות את פיתוח חלק ממוצרי הליבה של מיקרוסופט העולמים בתחומי הבינה המלאכותית, חינוך, בריאות ונהיגה אוטונומית.

משתתפים:

אודליה טפרה, בת 27, רווקה, גרה בבת ים. תפקיד: Product Manager, עובדת כשנה בחברה.

נלה גורביץ', בת 43, נשואה + 3, גרה ביקנעם. תפקיד: Software team lead, עובדת שלוש שנים בחברה.

איתי גרידי, בן 40, נשוי + 3, גר באור עקיבא. תפקיד:Principal Threat Intel Manager, עובד שמונה שנים בחברה.

מיקרוסופט 3. ראובן קסטרו
חיים כהן, תעשה לי קפה!/ראובן קסטרו

לוקיישן: לא הרחק מחוף הים בהרצליה פיתוח, בבניין גבוה ומטופח בן תשע קומות, נמצא מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל, אחד מתוך שלושה בעולם. סה"כ יש בישראל 2,700 עובדים, שחלקם עובדים מהשלוחות בחיפה, תל אביב ונצרת.

בקמפוס הירוק והמונגש, הנושא דירוג בינלאומי גבוה לסביבת עבודה. יש מערכת לשימור מים, שחוסכת 35% בצריכה באמצעות בינה מלאכותית. העובדים יכולים להשתמש בשאטלים חינמיים, רכבים שיתופיים חשמליים, אופניים רגילים, מתקפלים או חשמליים כדי לנסוע לעבודה והביתה. יש גם חדרי תפילה לשלושת הדתות, חדרי שירותים א- מגדריים, מכון כושר, חדר יוגה וחדרי מוסיקה. בין הקומות מחברים גשרים תלויים ויש פינות מנוחה בתוך המבנה או במרפסות.

הפסקת קפה: את פני הבאים מקדם בית קפה המנוהל על ידי חיים כהן, שמנהל גם את המסעדה במקום. עובדים שרוצים לאכול צהריים יכולים לרדת אליה, או לחסוך את הירידה במעלית ולהזמין אותה אליהם. בכל קומה יש מטבחון הצופה אל רחבה עם שולחנות עגולים בהירים וסביבם כסאות, ודרך החלונות הגדולים שממול להרצליה או לים.

במקררים השקופים הצמודים לקיר יש משקאות טבעיים, תה קר, משקאות תוססים ומיצים. יש גם יוגורטים פרו, סויה, מילקי, יולו, יוגורטים עם פירות, בתוספת סטיביה, קוטג', גבנ"צ, סלטים בקופסאות אישיות. על האי פרוש בופה אבוקדו, פלפלים מתוקים, חריפים, גזרים חתוכים, צנוניות, לימונים וצנצנת עם גבעולי בצל ירוק, עלים ירוקים, כרוב ועגבניות ומלפפונים חתוכים דק. יש גם גבינות צהובות פרוסות מכל מיני סוגים, פטה, בולגרית, קערה גדולה עם פירות, לחמים ומאפים, וכל אחד יכול להרכיב לעצמו את ארוחת הבוקר שהוא אוהב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מיקרוסופט 4. ראובן קסטרו
על פינת היצירה שלנו, כבר שמעתם?/ראובן קסטרו

CV: אודליה לא הייתה ילדת מחשבים, למרות שהיה לה אחד בבית. היא למדה במגמה הכי ריאלית שהייתה בתיכון שלה, ביולוגיה וכימיה, התגייסה ליחידה מבצעית במודיעין וחתמה ארבע שנים קבע. היא הייתה אנליסטית, ראש צוות אנליסטים ואחר כך ראש צוות, ורק כשעבדה עם צוותים טכניים בחיל המודיעין, נחשפה בפעם הראשונה לעולם הטכנולוגי והתאהבה.

"הגעתי למסקנה שזה התחום שאני רוצה ללכת אליו", היא אומרת, "וכשחיפשתי מה ללמוד הגעתי למדעי המחשב. בזכות הציונים הטובים מהתיכון והפסיכומטרי, הצלחתי להתקבל לאוניברסיטת רייכמן ואחרי שנה ידעתי שאני רוצה להגיע למיקרוסופט, כי רציתי להיות בחברה שמשפיעה גלובאלית, עשיתי כל מה שאפשר היה כדי להיות במשרת סטודנט.

"כדי להגיע למוצר, התכוננתי לא מעט. עשיתי סימולציות, נכנסתי לקבוצות ופורומים כדי ללמוד מה זה דורש ולספוג מידע והתייעצתי עם מנהלי מוצר כדי להבין מה הם מחפשים. דרך המוצר אני מבססת את היכולת הטכנולוגית, ואת היכולת לעבוד עם צוותים, לסגל ראיה הוליסטית, לעסוק במחקר ולעבוד עם לקוחות ומשתמשים. הכל מהכל".

כשנלה הייתה בת שמונה, אבא שלה, מהנדס אלקטרוניקה במקצועו, הביא לבית באוקראינה מחשב עם מסך ירוק ובאותו רגע היא החליטה להיות מתכנת מחשבים, חלום שליווה אותה כל השנים. המשפחה עלתה לישראל כשמלאו לה 11 ובחטיבה היא הצטרפה לחוג תכנות של הטכניון באמצעות לגו ואחר כך הצטרפה לתכנית חונכות של הטכניון.

היא למדה במגמה ריאלית, נרשמה לכלכלה ואחרי שנה חזרה לחיק הטכנולוגיה והלוגיקה שכל כך חסרו לה. אחר שנתיים התחילה לעבוד בחברה בטחונית במשרת סטודנט. עם סיום התואר, לפני 22 שנים, התקבלה בפעם הראשונה למיקרוסופט כמהנדסת תכנה.

"בגלל שלא עשיתי טיול אחרי צבא" היא נזכרת, "אחרי שנתיים התפטרתי ונסעתי עם בעלי לתשעה חודשים לאוסטרליה ודרום מזרח אסיה. כולם חשבו שהשתגעתי כשעזבתי את מיקרוסופט. לא חזרתי כי רציתי לעשות תואר שני במדעי המחשב בטכניון, לקראת סוף התואר הגיע הילד הראשון. התחלתי לעבוד בחברת שבבים גדולה, שם הייתי עשר שנים במהנדסת תכנה ואחרי ארבע שנים התחלתי לנהל צוותים.

"אחרי הלידה השלישית החלטתי לעשות ריסט. התחלתי לעבוד כשכירה כיועצת למתודולוגיה ופיתוח בחברת יעוץ. אחרי שלוש שנים מישהו אמר לי שנפתחה משרה שתפורה עלי במיקרוסופט, להקים צוות תכנה לפרויקט תכנה - חומרה גדול. היו לי זכרונות טובים מהגלגול הקודם שלי בחברה. אמנם היה רק סניף קטן בחיפה, עם מעט אנשים, אבל האווירה היתה מצוינת. היום אני מנהלת את צוות התכנה שמונה עשרה אנשים, שאת כולם גייסתי. אנחנו עוסקים בהאצת רשת בענן של מיקרוסופט, כדי שללקוחות תהיה חווית רשת מהירה וחלקה".

המחשב שקיבל איתי בגיל חמש שינה את חייו. הוא התמכר למסך הירוק והקסטות, התעניין מאוד מה קורה בתוכו ולכן פירק אותו לגורמים והרכיב מחדש. כשהיה בחטיבה הוציא מהפח שליד חנות המחשבים השכונתית בהרצליה, ג'ויסטיקים תקולים שעלו 600 שקלים, תיקן אותם, ומכר וזה היה, הוא אומר, הכסף הראשון שעשה בהיי טק.

"התחלתי התעניין בפיתוח ופיתוח קוד ולמדתי במגמת מחשבים. יצאתי לקורס תכנות בממר"ם, חצי שנה של לימודים אינטנסיביים, ושירות ב - 8200, שם נשארתי שבע שנים סך הכל. במהלך השירות הכרתי את אשתי, התחתנו כשסיימתי אותו ויצאנו לחצי שנה ברחבי העולם. כשחזרנו התחלתי לחפש עבודה וקיבלתי הצעה לחזור כאזרח ליחידת מודיעין כמפקד על חיילים, ככה שסך הכל הייתי בצבא 11 שנים.

"כשהשתחררתי מצאתי עבודה בחברה ביטחונית ברמה"ש, אחרי שנתיים עברתי להיות מפתח בחברת סטארט אפ שנרכשה על ידי מיקרוסופט ופתאום מצאתי את עצמי בחברת ענק ומאוד חששתי מהמעבר מהאינטימי למאוד גדול, אבל הסטארט אפ קיבל את האוטונומיה שלו ולמדנו איך לעבוד נכון בתאגיד בינלאומי כזה. ניהלתי את המחקר ואחרי שנה בחברה, טסתי לרדמונד ושמעתי שם הרצאה על תקיפה מתוחכמת שנעצרה על ידי עובדי מייקרוסופט. הייתי בהלם שאנשים מתוך החברה עשו את זה וידעתי שמתישהו אגיע לשם.

"וזה קרה. זכיתי להקים את השלוחה הישראלית של קבוצת החוקרים והחוקרות שמטפלים באיומי סייבר, עם התמקדות בתקיפות מתוחכמות. בגלל שהענן שלנו עצום, אנחנו חשופים לפעילות עוינת ואין חברה חיצונית בעולם שיכולה להתמודד איתם כמונו".

מיקרוסופט 5. ראובן קסטרו
מי רץ, מי מטייל ומי מגדל צמחים?/ראובן קסטרו

בשביל הנשמה: נלה התחילה לרוץ בחוץ אחרי לידת הילד השני, נכנסה לזה עמוק והיא גומעת כל שבוע בין 30 ל - 80 ק"מ. כשאחד הילדים התחיל לעשות טריאתלונים, היא הצטרפה אליו וכבר השתתפה בשלוש עשרה תחרויות עד היום.

בקורונה איתי גר בדירה קטנה והתחיל לגדל צמחים על אדן החלון, רובם למאכל ועם הזמן התמקצע. לפני שנה המשפחה, על שלושת בנותיה, עברה לאור עקיבא, לדירה יותר גדולה עם מרפסת ענקית, שהפכה לבוסתן שלו. הוא מגדל שם את כל צמחי התבלין, עגבניות שרי, גויאבה תותית, אוכמניות ופטל שחור.

אודליה מתה על טיולים בארץ ובעולם, עם עדיפות לטבע ומקומות מיוחדים. היא היתה באיסלנד, סקוטלנד, נמיביה וסין, עד שהקורונה עצרה את זה ועכשיו היא שוב מחממת מנועים.

מיקרוסופט 6. ראובן קסטרו
הגמישות בשעות העבודה היא הדבר הכי חשוב/ראובן קסטרו

ערך מוסף: הגמישות בשעות העבודה היא הדבר הכי חשוב לאודליה הסטודנטית. "אפשר להשתמש בחללי העבודה כדי להתכונן למבחנים, ולבחור מתוך מגוון עצום קורסים לפיתוח אישי. בתקופת המבחנים קיבלנו ערכה חמודה עם ארוחת בוקר מזינה ומתוקים.

אני חלק מקבוצת חשיבה שיוזמת פעילות חברתית והתנדבויות. הרציתי בפני הקבוצה על חג הסיגד, ובדיוק הדברים האלה נותנים את החיבור האישי למקום".

"החברה רואה בנו אנשים וזה הכי חשוב", מספר נלה, "החיים של העובד במרכז. כך היה בקורונה שגילו גמישות גדולה ומי שצריך זמן עם הילדים מקבל. אנחנו גם מעורבים בפרוייקטים למען הקהילה, לי חשוב לתמוף בנשים צעירות שנכנסות להי טק".

מעבר לדברים שברומו של עולם, החבר'ה של מייקרוסופט יודעים לעשות חיים. בקורונה היו המון משלוחים מפנקים הביתה, ואת חגיגות 30 שנים לחברה הם עשו בגני התערוכה עם נגה ארז, רן דנקר, זהבה בן, נועה קירל וגיא ויהל, ובפורים התפנקו בהופעה של נטע ברזילי. איתי מספר על טיול קבוצתי שעשו לא מזמן, עם לילה במלון בוטיק בכנרת וסאפ.

איתי: "יש סדרת קורסים שלא קשורים בכלל לעבודה ולא טכנולוגים, כמו נגינה על גיטרה. לקחתי קורס בקרימינולוגיה וזה היה אחד הדברים המרתקים שעשיתי בחיים, וכן, הייתי גם בקורס גינון".

מיקרוסופט 7. ראובן קסטרו
"תהליך פנימי ומקצועי"/ראובן קסטרו

מה לובשים: לפני הקורונה איתי בא לעבודה יותר מחויט. "כשאשתי ראתה כמה טי שירטס יש לי במגירה, חלקן ממותגות, היא הזהירה אותי, או שתלבש אותן או שיזרקו לפח. בעקבות האזהרה הזאת וקורס לארגון הבית שלקחתי בחברה, עברתי לטי שירט וג'ינס". נלה חובבת גרביים וחסידה גדולה של סניקרס, כי צריך לשמור על הרגלים בשביל הריצה.

מאיפה עובדים: בדרך כלל שלושה ימים במשרד והשאר מהבית.

שכר: אודליה אומרת שהשכר מאוד מתגמל ויחד עם הפסליטיס והיחס האישי, התמורה שהיא מקבלת היא מעל למצופה. גם נלה מסכימה שהתגמול הוא כמקובל בחברות גדולות מסוגה של מיקרוסופט ואיתי מודה שאף פעם לא ערך השוואות עם אחרים, כי הוא מבסוט ממה שיש לו.

מה הלאה: איתי מתכנן ללמוד לנגן על גיטרה בקרוב בזכות החברה, וחוץ מזה, הוא אומר שהתפקיד שלו חלומי אז הוא כאן וחזק. נלה מאשר שכל מילה של איתי על התפקיד שלו בסלע, הוא באמת חלומי, וחוץ מהלמשיך להתקדם ולעשות דברים מאתגרים, היא מתכוונת לשבור את השיא האישי בעשרה ק"מ ריצה ולהתקרב ל - 40 דקות. אודליה רוצה להתפתח במיקרוסופט ולהגיע לניהול. "אני מקבלת פידבקים לאורך כל הדרך ועוברת תהליך מקצועי ופנימי, מקווה להמשיך פה שנים קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully