וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: פלטפורמה טכנולוגית תחבר חברות היי-טק ואוכלוסיות בתת-ייצוג

22.9.2022 / 13:25

Place-IL, יוזמה המושקת בגיבוי עשרות חברות, בהן: גוגל, סיסקו, ארמיס, פאלו אלטו נטוורקס וריסקיפייד, תשלב את הטאלנט שבתת ייצוג ובפריפריה החברתית והגיאוגרפית באמצעות תוכנית התמחות ייחודית וחוצת-חברות

קרן הלפרין מוסרי, מנכ"לית Place-IL ועידן טנדלר, מייסד Place-IL. גיא יחיאלי,
קרן הלפרין מוסרי ועידן טנדלר/גיא יחיאלי

פלטפורמה טכנולוגית חדשה, שמאחוריה עומדים כמה מהשמות המוכרים והמוערכים ביותר באקוסיסטם המקומי, מבקשת לתת מענה למחסור בכוח האדם בהיי-טק בישראל, תוך הובלת שינוי יסודי בתהליך האיתור, המיון וההשמה של טאלנטים מהאוכלוסייה החרדית, הערבית, הדרוזית והאתיופית ומאוכלוסיות הפריפריה.

הפלטפורמה, המושקת כיום במסגרת ארגון חדש שהוקם תחת השם Place-IL, נועדה להתמודד עם השלב המאתגר בדרך לקריירה בהייטק: ההשמה הראשונה של מועמדים חסרי ניסיון (או ג'וניורים) - אותה חוליה קריטית בשרשרת התעסוקה, אשר בלעדיה גם ההכשרה הטובה ביותר לא תספיק.
מאחורי היוזמה המסקרנת, אשר מבקשת להניח את היסודות לתעשיית הייטק ישראלית מאוזנת ומגוונת יותר, עומד עידן טנדלר, ממייסדי ברידג'קרו אשר נמכרה לפאלו אלטו נטוורקס בשנת 2021, וכיום משמש כסגן נשיא בחברה.

אופרטיבית, ב-Place-IL תופעל זירה (Marketplace) שבה חברות ההייטק והמעסיקים הישראלים שלוקחים חלק במיזם יוכלו לבחור מועמדים שעברו סינון איכותי ולשלבם בתוכנית התמחות ייחודית וחוצת-חברות, שתעניק למועמדים את הניסיון הרלוונטי והזדמנות אמיתית להשתלב במשרות קבועות. הפלטפורמה, לא רק תאפשר לחברות למצוא את ה'טאלנט' המתאים, אלא גם תסייע לעבור את 'מחסום הג'וניורים' שמכשיל השמות רבות של צעירים בעלי הכשרה אך חסרי ניסיון.

הפלטפורמה הטכנולוגית. גיא יחיאלי,
Place-IL/גיא יחיאלי

פיתוח הפלטפורמה, נעשה בשיתוף עשרות חברות מובילות, בהן, גוגל, מאנדיי, סיסקו, ארמיס, פאלו אלטו נטוורקס, אקסוניוס ובוב. בין המנהלים והמשקיעים המייעצים ל-Place-IL נמצאים המשקיע המוערך, שותף מנהל בקרן NFX, גיגי לוי-וייס; שותף בקרן 'אלף', מייקל אייזנברג; מייסד פאלו אלטו נטוורקס, ניר צוק; המייסד השותף וה-CTO של ארמיס, נדיר יזרעאל; המייסד והמנכ"ל של בוב, רוני זהבי; השותף באינסייט פרטנרס, ליעד אגמון; המייסד של טאלנטים, פאדי אלוברה; נטלי קרמר, מנכ"לית AT&T ישראל; ומנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, אמי פלמור.

"Place-IL הוקמה על ידי יזמי הייטק מנוסים, יחד עם קהילת הון הסיכון הישראלית ובתמיכת חברות מהתעשייה", מציין טנדלר ומוסיף כי "אנחנו רואים קהילה הולכת וגדלה של מתנדבים מחברות הייטק שמסייעים בהערכת המועמדים בישראל עובדות במשותף למען מטרה משותפת - סגירת פערי כוח האדם - הן במישור של איוש המשרות, והן בנושא של ייצוג הולם לכלל האוכלוסיות בישראל".

קרן הלפרין-מוסרי, אשר שימשה בעבר כמנכ"לית עמותת 'שיעור אחר' וכעת משמשת כמנכ"לית Place-IL זיהתה יחד עם טנדלר כי על אף המחסור בכ-20 אלף עובדים בהייטק, מערך ההכשרות המרשים שהוקם בישראל בשנים האחרונות מצליח לשלב עדיין רק 4% בלבד של אוכלוסיות בתת-ייצוג. הפלטפורמה החדשה שפיתחו, מחברת את חברות ההייטק לכל אותם ארגוני ההכשרה של אוכלוסיות בתת-ייצוג להייטק; ומאפשרת השמה בקנה מידה רחב של מועמדים שעברו הכשרה בארגונים אלו, מתוך מטרה להנגישם לחברות ההייטק בצורה מרוכזת וייעודית.

באחרונה ערך המיזם מפגש התנעה בו לקחו חלק חברי הועדה המייעצת של המיזם, המורכבת מלמעלה מ-50 איש, בהם בכירים מהחברות שנרתמו למיזם, יזמים, מנכ"לים, משקיעים, מובילי משאבי אנוש בהייטק, מומחים לגיוון ואחרים. במסגרת האירוע, שיתפו החברים תובנות מעיסוקם בתחום וקיימו שולחנות עגולים בסוגיות מרכזיות הקשורות ליעדים העסקיים והחברתיים של המיזם.

בימים אלה יוצא המיזם, אשר פועל בשיתוף זרוע העבודה במשרד הכלכלה לפיילוט ראשון, במסגרתו ממוינים מאות מועמדים לתפקידי פיתוח, ובתוך כמה שבועות הם יכנסו לתוכנית ההתמחות.

הלפרין-מוסרי, שופכת אור על התהליך הייחודי שנבנה: "עבור המועמדים, תהליך הכניסה לפלטפורמה עובר דרך מיונים מיוחדים שבו לוקחים חלק אנשי צוות מקצועיים מחברות ההייטק, פסיכולוגים ואף נציגים מהאוכלוסייה המוערכת. מועמד שעובר את ההערכה, שכוללת גם ביצוע משימת קוד מקצועית, משובץ להתמחות מעשית של שלושה חודשים, בתשלום, אצל אחת מחברות ההייטק המשלמות - עבור ההשמה ועבור השימוש בפלטפורמה. לאחר שלושה חודשים, בהינתן והחברה שאצלה התמחה החליטה שלא לגייסו, יכול המועמד להמשיך להתמחות נוספת, בת שלושה חודשים, בחברה אחרת, כך לאורך תקופה של שנה. במקרה שבו המועמד קיבל הצעת עבודה מאחת החברות שבהן התמחה, ההתמחות נפסקת והוא עובר למסלול של העסקה קבועה".

ליעד אגמון, שותף באינסייט פרטנרס, מסר: "כמשקיע מוביל בישראל, אנו רואים חשיבות רבה בגיוון התמהיל האנושי המרכיב את החברות שבהן אנו שוקלים להשקיע, כמו גם באלו שכבר השקענו. הרחבת הייצוג של כל האוכלוסיות בחברות היי-טק מתבטא לא רק בתרבות ארגונית טובה יותר אלא גם בתוצאות העסקיות. אנו גאים לקחת חלק ביוזמה המבורכת של Place-IL כשותף אסטרטגי ומשוכנעים כי יש סיבה טובה להאמין שהשינוי לטובה כבר בדרך".

  • עוד באותו נושא:
  • עובדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully