וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסק משפחתי: קיבלו רישיון להוציא לדרך את המהפכה

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 11:52

הכירו את חברת הפינטק הישראלית FamilyBiz, שהודיעה הבוקר על קבלת רישיון מהרשות לניוורות ערך בחברה מתחייבים להחזיר את הכוח לידי הצרכנים וליישם את רפורמת הבנקאות הפתוחה

אורן גולדשטיין מקבל את הרישיון לפמילי ביז. יח"צ,
אורן גולדשטיין, מנכ"ל חברת הפינטק הישראלית FamilyBiz, מקבל לידיו את האישור הרגולטורי מהרשות לניירות ערך/יח"צ

חברת הפינטק הישראלית FamilyBiz הודיעה הבוקר כי קיבלה רישיון לבנקאות פתוחה (נותן שירות מידע פיננסי) מהרשות לניירות ערך, זו הפעם הראשונה שניתן רישיון כזה בישראל. אורן גולדשטיין מנכל מייסד ומנכל FamilyBiz אמר כי: "זהו שלב חשוב ומשמעותי שיחזיר את הכח לידיים שלנו, הצרכנים".

FamilyBiz הוקמה כדי להפוך את העולם הפיננסי לפשוט ונוח יותר, וכדי לעזור לאנשים לקבל החלטות כלכליות נכונות, לצמוח כלכלית, להגשים את החלומות שלהם- והכי חשוב להפחית את הבלבול והחרדה שכסף יכול להביא לחיינו. האפליקציה הינה היחידה שמאפשרת לנהל את כל העולם הפיננסי במקום אחד בצורה פשוטה ומאובטחת, ניהול פיננסי 360°. מבנקים, אשראי, תזרים, ביטוחים, פנסיות, השקעות, הלוואות, חסכונות, משכנתאות, נכסים ועוד.

"כשחשבנו איזה "super power" אנחנו רוצים לתת ללקוחות שלנו אמרנו - איזה מדהים זה יהיה אם לכל אחד יהיה יועץ פיננסי צמוד, מקצועי ואובייקטיבי כמו שיש לאנשים העשירים ביותר. היום הגענו לאבן דרך משמעותית שתעזור לנו להגשים את החזון שלנו", מספר גולדשטיין.

פמילי ביז, צילום מסך מהאפליקציה. יח"צ,
FamilyBiz (תמונת מסך מהאפליקציה) הוקמה כדי להפוך את העולם הפיננסי לפשוט ונוח יותר/יח"צ

בנקאות פתוחה - על מה כל הרעש?

בשנים האחרונות התפתחה בעולם רגולציה רחבה המסדירה את תחום הבנקאות הפתוחה. בנקאות פתוחה מאפשרת ללקוחות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי לשתף צדדים שלישיים כמו FamilyBiz במידע הפיננסי שלהם.

שחקנים חדשים, לאו דווקא בנקים, יוכלו לגשת לחשבון הבנק של לקוח, בהסכמתו, ולהציע לו שירותים בנקאיים מותאמים לצרכיו. הרפורמה מגדירה כי רק חברות מפוקחות ובעלות רישיון יוכלו לעסוק בתחום ולמשוך מידע מגופים פיננסים מפוקחים עבור לקוח וכך לייצר אמון באותן חברות כי הן אמינות, מאובטחות ועומדות בסטנדרטים מחמירים כפי שהגדירה הרשות לניירות ערך.

בנק ישראל פעל ליישום הבנקאות הפתוחה בישראל מתוך הכרה בחשיבותה לכלל הלקוחות והשחקנים הפיננסים, ולכן גיבש סטנדרט אחיד לבנקאות פתוחה בישראל שנכנס לתוקף החל מ- 14.6.22. הסטנדרט גם מסדיר את ההגנה על המידע של הלקוח ואת ניהול הסיכונים של התאגידים הבנקאיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תעודה למתן מידע פיננסי. יח"צ,
וזאת לתעודה: הרישיון הייחודי שבו זכתה FamilyBiz/יח"צ

החידושים הנוספים בעקבות הבנקאות הפתוחה

הבנקאות הפתוחה תאפשר ל- FamilyBiz לתת לצרכנים עוד כוח בכך שיאפשרו להם ליישם המלצות פיננסיות ישירות מהאפליקציה. לדוגמה, אם האפליקציה מזהה שחשבון עו"ש אחד במינוס והלקוח משלם ריבית על המסגרת והשני בפלוס היא תתריאה על כך ותאפשר לעשות איזון חשבונות בלחיצת כפתור ובכך לחסוך מאות ויותר שקלים בשנה. יכולות נוספות יהיו בהשוואת מוצרים כמו מוצרי חיסכון, פק"מ, ואפשרות לפתיחת החיסכון בתנאים הטובים ביותר ללקוח בלחיצת כפתור.

"בשלבים הבאים של הבנקאות הפתוחה נוכל לתת לצרכנים עוד super powers כדי לקבל החלטות כלכליות נכונות יותר ולצמוח כלכלית. מהצד שלנו אנחנו ממשיכים לפתח את האפליקציה היחידה להתנהלות פיננסית 360°. יש למה לחכות", מציין גולדשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully