וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה למשרדים: התמריצים שיפתו את העובדים לחזור לעבוד מהמשרד

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 10:43

תזונה בריאה, מתחמי עבודה משותפים ומערך היסעים, אלו רק חלק מהתמריצים שמיושמים ברחבי העולם על מנת להחזיר את העובדים לעבוד מהמשרדים, כך עולה בסקר מטעם חברת הנדל"ן הגלובאלית JLL בקרב כ-240 בכירים במחלקות משאבי אנוש

אמא עובדת מהבית וילד לומד מרחוק. ShutterStock
אתגר המעסיקים: איך מחזירים עובדים למשרדים אחרי שתהרגלו לעבודה מהבית?/ShutterStock

גם עובדי גוגל ואפל מתנגדים לחזור למשרדים

סידורי העבודה הגמישים אליהם התרגלו העובדים בשנתיים האחרונות כמעט ולא השאירו לעובדים סיבות להגיע פיזית אל המשרדים וכיום, על מנת לשנות את המצב ולהחזיר את העובדים למשרדים - חברות רבות משתמשות בתמריצים.

על פי סקר של חברת הנדל"ן הגלובאלית JLL שבוצע בקרב כ-240 אנשי HR בכירים במדינות אסיה פסיפיק, כמחצית מהארגונים הציגו שימוש בתמריצים (הטבות מוחשיות או תנאים גמישים) וזאת כדי לעודד את העובדים לחזור לעבוד מהמשרד מרצונם.

עם זאת, למרות התמריצים - המשימה להחזרת העובדים נראית כמורכבת, וגם ענקיות טכנולוגיה כמו אפל וגוגל, נאלצו להתמודד עם 'התנגדות' מצד עובדים לאחר שהכריזו על תוכניות לימי חובה במשרד.

גוגל - בניין. Unsplash
וגם ענקיות טכנולוגיה כמו אפל וגוגל, מתמודדות עם 'התנגדות' מצד העובדים/Unsplash

מחזירים את העובדים באמצעות תגמולים ולא באמצעות ענישה

"בעולם העבודה החדש האתגר של הארגונים הוא כיצד לגרום לעובדיהם לחזור למשרדים באמצעות תגמולים ולא באמצעות חינוך או ענישה. מדובר כאן בסופו של דבר על שיטת המקל והגזר. במצב הנוכחי ההתנהלות נמצאת בידיו של הארגון תוך הענקת תחושת שותפות לעובדים".

"עם זאת התשובות טמונות בכך שהעובדים יחושו שאיכות החיים והתועלת בבית ובמקום העבודה שוות או קרובות זו לזו", מציינת, שמרית מגן אדמוני סמנכל"ית פרויקטים ופיתוח עסקי בחברת JLL ישראל. לדבריה של מגן אדמוני ההטבות או ההסדרים הגמישים הם אלו שמושכים את העובדים בחזרה למשרדים וזאת לצד עבודה היברידית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
השוק מסתגל למודלים חדשים של עבודה מהבית לרווחת העובדים. Unsplash
לאחר תקופת הקורונה והעבודה מהבית, העובדים חוזרים למשרדים/Unsplash

התאמה לצרכי העובדים ורווחתם

חמשת התמריצים המרכזיים שבעזרתם הארגונים מקלים על מעבר העובדים לעבודה היברדית (בית - משרד):

התאמת המשרד לצורכי העובדים - לאחר תקופה ארוכה בה העבודה נעשתה במרבית המקרים מהבית, כעת במעבר לעבודה שמשלבת עימה הגעה למשרד (מודל העבודה ההיברידי) העובדים מצפים שהמשרד יהיה שונה מהימים שלפני הקורונה ויהיה מותאם לרוח התקופה.

יותר ממחצית הנשאלים בסקר מטעם JLL בקרב בכירי הארגון ממחלקת האנוש, ציינו כי הם מתכננים לשפץ או לעצב מחדש את שטחי המשרדים שלהם בשנה הקרובה בכדי שיתאימו להעדפות העובדים. "העובדים לא מתגעגעים לשבת ליד השולחנות שלהם מתשע עד חמש. הגעגוע העיקרי שלהם הוא בעיקר לפן החברתי, להיבט האנושי פנים אל פנים שמצריך שיח ושיתוף פעולה. בסופו של דבר סביבת העבודה צריכה לעורר אצל העובדים יצירתיות וחדשנות", מבהירה, מגן אדמוני.

גישה למתחמי עבודה משותפים - מגמה שתופסת תאוצה לאחרונה היא המעבר לעבודה ממקום עבודה שלישי (מקום שהוא לא המשרד או הבית). קרוב ל-40% מהעובדים מנהלים את יומם ממקומות עבודה שלישיים כמו בתי קפה ומתקני עבודה משותפים על בסיס שבועי, כך עולה מנתוני JLL. לדבריו של זיו שור, מנכ"ל JLL ישראל, חברות המציעות גישה למקומות עבודה מסוג זה, מאפשרות לעובדים ליהנות מסביבת עבודה גמישה יותר, שהיא המפתח למקום העבודה ההיברידי.

שירותי בריאות ורווחה - כ-27% מהנשאלים על פי JLL ראו את תחום הבריאות והרווחה כמוביל. בין אם מדובר על: חדר כושר בתוך המשרד וכמו כן שותפויות עם שירותים בעלי חיבור ישיר לתחומים אלו כתמריץ יעיל בשיפור איכות חייהם במקום העבודה. "מאז ימי מגפת הקורונה חברות השכילו להבין שבריאות ורווחה נחשבים לחלק בלתי נפרד מהיומיום של העובדים.

למשל ניתן לראות את ענקית הקמעונאות וולמארט עם הקמפוס החדש שלהם בארקנסו (ארה"ב) אשר כולל מרכז כושר, מתקן טיפול בילדים, שלוש בריכות שחייה ומתקנים נוספים שמעניקים שירות בריאות ורווחה לעובדים", מדגיש שור.

משרד אופן ספייס. ShutterStock
חללי עבודה משותפים והתאמה לצרכי העובד/ShutterStock

מערך היסעים וקייטרינג איכותי

מערך היסעים לעובדים - מהווה הקלה משמעותית בעומס הן מבחינת עלויות, זמן, וגמישות. תמריץ זה מהווה נדבך נוסף שעשוי לעודד אותם לחזור למשרד. לפי ברומטר העדפות כוח האדם של JLL, כ-43% מהעובדים יעריכו קבלת נסיעות מסובסדות למשרד וזאת בכדי לקזז את העלויות העולות שכרוכות בהגעה לחזרה מהמשרד.

בבריטניה, למשל, עובדים בחברת השירותים המקצועיים PwC קיבלו בשנה שעברה תמריץ חד פעמי של 1,000 ליש"ט (1,200 דולר ארה"ב) כדי לכסות את הוצאות הנסיעה לעבודה בזמן שהם עברו לסביבת עבודה היברידית עם ימי חובה במשרד.

קייטרינג איכותי - ארוחות חינם ומשקאות במשרד התגלו כאחת ההטבות הנפוצות יותר המוצעות לעובדים. בסוף השנה שעברה, בנק ההשקעות האמריקאי גולדמן זאקס סיפק ארוחת בוקר, צהריים וגלידות לעובדים חוזרים (עובדי בומרנג שעבדו במקום, עזבו ולאחר מכן חזרו בחזרה - בנוסף לקפה חופשי ואפשרות לארוחות "לא בשעות העבודה".

עם זאת מברומטר העדפות כח האדם של JLL עולה כי העובדים מצפים גם לערך מוסף. כ-43% מהעובדים מעוניינים במזון בריא.

קייטרינג. ShutterStock
קייטרינג איכותי עם עדיפות למזון בריא במקום העבודה/ShutterStock

שינויים, תמריצים ולוחות זמנים גמישים

בשנתיים וחצי האחרונות מאז פרוץ מגיפת הקורונה היה ניתן לראות כי עולם העבודה החדש הצריך התאמות תקופתיות - החל מאופן ניהול הפגישות ועד לשלב התכנון מרחוק של פרויקטים שבימים לפני כן הצריכו מכל העוסקים בדבר להיות נוכחים פיזית.

גם כעת השינויים נמשכים כשמדובר על חוויית העובדים בשוטף. לדבריה של מגן אדמוני, יישום שינויים במקום העבודה והצעת תמריצים המספקים לוחות זמנים גמישים תוך הכנסת הסטנדרטים הגלובאליים במידת הצורך הם לא דבר אשר יסייע רק בהחזרת העובדים לעבודה מהמשרד, אלא גם יסייע רבות במאמצי הגיוס של הטאלנטים ולבסוף בעמידה וביעדים ומעבר להם מצד החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully