וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים על כסף: מה עובר על מניות חברות הגיימינג?

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 11:07

הקורונה העלתה את הביקוש לגיימינג לא רק בקרב השחקנים אלא גם בקרב המשקיעים, אבל עם החזרה לשגרה צנחו השערים. יחד עם זאת, למרות קושי בגיוס כספים לעומת השנה שעברה, התחום מציג גידול עקבי ומחזורים שהשאירו מאחור את תעשיית הקולנוע והמוזיקה העולמית גם יחד

גיימרים משחקים. ShutterStock
גיימינג, עקף כבר מזמן את מחזורי הקולנוע והמוזיקה גם יחד/ShutterStock

תעשיית הגיימינג הבינלאומית הפכה לענף הבידור הגדול בעולם ושוויה הוערך ב-214 מיליארד דולר לשנת 2021 (על פי PWC) - יותר מתעשיית הסרטים המוערכת בכ-91 מיליארד דולר לאותה שנה, ותעשיית המוזיקה, המוערכת בכ-26 מיליארד דולר, יחדיו.

ענף הגיימינג צמח באופן מרשים מסכום של כ-6 מיליארד דולר ב-2006, בעיקר אודות לדחיפה מענף המובייל, לקורונה ולסגרים שנלוו לה, ששלחו את הספונים בבתיהם אל המסכים וקונסולות המשחק השונות.

צמיחת התחום עודדה כניסה של שחקנים נוספים, והובילה את כלל הפועלים בו למציאות של הישרדות, במסגרתה המשקיעים נסוגים מהמשחק ומניות הגיימינג (חברות הפועלות בתחום משחקי מחשב, רשת, מובייל וספורט מקוון) שנבחנו על ידי וואלה כסף! צללו ב-32% בממוצע מתחילת השנה.

הירידה בערך המניות הייתה עמוקה (אם כי במעט), מזו שחווה מדד הנאסד"ק האמריקאי, שירד כ-30.5% לאותה התקופה, ומתונה מהירידה של מדד ה-S&P500, שירד מתחילת השנה - כ-59%.

מניות חברות הגיימינג ספטמבר 2022. ללא, מערכת וואלה!
מניות חברות הגיימינג הבולטות/מערכת וואלה!, ללא

נגמרו עם הקורונה

חזרת הכלכלות בעולם לשגרה ועמן החזרה לבתי הספר והעבודה במשרדים, הורידה באופן חד את הביקוש למשחקים, בעיקר המקוונים - והובילה את המשקיעים להמתין ולבחון מי מהחברות מציגה הצלחה בפעילותה גם בדוחותיה הכספיים, ללא אפקט הברבור השחור.

תג'אס דסאי, אנליסט מחקר בחברת תעודות הסל האמריקאית Global X, מסביר: "התשומות החלו לחזור לנסיעות למשרדים וחזרה לשגרה והפכו את שנת 2022 למאתגרת, לפחות עד כה, לחברות הגיימינג.

לצד החזרה לשגרה התחום מתמודד גם עם אתגרי בעיות בשרשרת האספקה ומחסור במוליכים למחצה, הממשיכים להעיב על מכירות החומרה גם בגיימינג. בתחום המובייל, עם זאת, כבר ניתן לראות כיום כ-30% יותר הוצאות למשתמש בשבוע, ביחס לרמות שלפני המגפה, והתחום צפוי להוביל את ההוצאות על המשחקים עם כ-60% מהם במוסייל עד סוף 2022.

מצד שני, אתגרים כלכליים אחרים כדוגמת האינפלציה ועליית התעריפים מעניקות לכאורה רוח גבית לטכנולוגיה הצרכנית, ובמסגרתה עולם הגיימינג. יש לזכור גם כי אנו לפני עונת החגים, וזו תוביל את קצב הרכישות - גם אל עולם הגיימינג.

להערכתנו הוצאות הגיימינג והספורט האלקטרוני יישארו עמידות יחסית, למרות האינפלציה ועליית התעריפים.

בנוסף, לחלק מחברות המשחקים יש מאזן חזק עם חוב נמוך יחסית לצד קופת מזומנים דשנה הנמצאת בהישג יד, וסביר כי נראה קונסולידציה בתחום, בין אם ברכישות ובין אם באיחודים בין חברות, כדי לחזק את מעמד חלק מהאחרונות בשוק".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תג'אס דסאי (Tejas Dessai) אנליסט מחקר ב- Global X. Global X,
תג'אס דסאי, אנליסט מחקר בחברת תעודות הסל האמריקאית Global X/Global X

ויתרו על המשחק

החברה שמעמד מנייתה התערער יותר משאר המניות שנבחנו על ידנו היא זו של Unity Software האמריקאית, שלפני כשבועיים וחצי זכתה למקלחת קרה כאשר חברת AppLovin הודיעה כי ויתרה על רכישת הראשונה לפי שווי 20 מיליארד דולר בעסקת מניות.

Unity Software סיימה את הרבעון השני בהעמקת ההפסד ודיווחה על 205.8 מיליון דולר הפסד רבעוני (או 69 סנט למניה), לעומת 148.3 מיליון דולר הפסד ברבעון המקביל אשתקד (או הפסד של 53 סנט למניה).

לעומת, חברת נינטנדו היפנית הציגה ברבעון השלישי הפיסקאלי שלה לשנת 2022 רווחים כמעט זהים לאלו שהציגה ברבעון המקביל אשתקד, ומנייתה ירדה בכ-9.9% מתחילת השנה, המבטאת עלייה של כ-38.5% מאז הגעתה למחיר שפל בקורונה וכ-5.4% מאז סוף שנת 2019.

דסאי: "כאשר בוחנים את Unity יש לזכור כי במהלך 12 החודשים האחרונים היא הגדילה את מכירותיה ב-31.2% ובכך עמדו סך מכירותיה על כ-1.2 מיליארד דולר.

חלק מהטכנולוגיות של החברה - שמוכרת מנוע פיתוח משחקים חוצה פלטפורמות המקל על מפתחים לבנות חוויות של סוף משחק - הן פורצות דרך ויכולות להיות קריטיות לפיתוח ולבנייה של חוויות משחק ושל עולם ה-Metaverse.

לגבי נינטנדו, שהיא בעיקר חברת חומרת גיימינג, ניתן לייחס את ההצלחה לכך שהפכה לאחת השחקניות הדומיננטיות ביותר בקטגוריית חומרת הקונסולות בעשור האחרון.

קונסולת המשחקים האחרונה של החברה, הנקראת נינטנדו סוויץ', מכרה מעל 100 מיליון יחידות מאז השקתה ב-2017, ובנוסף יש לחסרה היפנית גם את אחת מפלטפורמות הפצת המשחקים הנרחבות ביותר, כמו גם ספרייה עם דמויות וכותרי משחקים השייכים לה בקניין רוחני.

בחינת החברות במסגרת מעטפת התחום מציגה כי הן אכן סובלות מפגעי התקופה, המפריעים לזרימת החמצן הפיננסי התקינה. היחלשות הכוח הצרכני עלולה להידרדר ובכך להחליש גם את תעשיית הגיימינג.

עם זאת, תוצאות תחום הגיימינג גם מראות צמיחה עקבית של 10%-15% שנה אחר שנה. זה לא מעט, על בסיס של 200 מיליארד הדולר הצפויים בתחום בשנת 2022.

סביבת הערכת שווי נמוכה, כמו זו שחברות הגיימינג נמצאות בה, יכולות גם להוות הזדמנות ואנו מאמינים שחברות הגיימינג יפיקו את המרב מסביבה זו, כדי לאחד, לקצץ בהוצאות העודפות, לייעל מאזנים ולמצב את עצמן לקראת הפרק הבא בחדשנות המגיעה לחוויות הדיגיטליות".

בעוד חברות הגיימינג בונות את חוויית המשתמש הבאה, המשקיעים ממתינים לעיתוי הנכון לחזור למשחק של ההשקעות במניותיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully