וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג ענק בשוק האנרגיה העולמי בין Capricorn ל- Newmed Energy

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 13:08

NewMed Energy הישראלית מתמזגת עם חברת Capricorn האנגלית - החברה המאוחדת תהייה חברת אנרגיה בינלאומית, מהגדולות בבורסות לונדון ותל אביב, בעלת היקף פעילות ונכסים גדול ומגוון. יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "היום אנו יוצרים את חברת האנרגיה המובילה בים התיכון"

יוסי אבו, מנכ"ל ניו-מד אנרג'י וסיימון טומסון מנכ"ל קפריקורן חותמים על הסכם האיחוד. תקשורת ניו מד,
שני המנכ"לים, יוסי אבו וסיימון טומסון, חותמים על הסכם המיזוג/תקשורת ניו מד

NewMed Energy וחברת Capricorn Energy האנגלית (לשעבר Cairn), מדווחות כי חתמו הבוקר (29.09.22) בלונדון על הסכם לאיחוד (צירוף עסקים) בין החברות. ההסכם יתבצע בדרך של החלפת כל יחידות ההשתתפות של NewMed Energy והנפקת מניות חדשות על ידי Capricorn של החברה המאוחדת. החברה המאוחדת תיסחר תחת השם NewMed Energy.

יחס החלפת המניות הוא 2.34 ובחלוקה מחדש של מניות החברה המאוחדת יחזיקו בעלי המניות של Capricorn בכ-10.3% מהמניות המשותפות ובעלי יחידות ההשתתפות של NewMed Energy בכ-89.7%. השלמת העסקה כפופה למספר תנאים מתלים שנקבעו בהסכם. טרם השלמת העסקה Capricorn תשלם דיבידנד לבעלי המניות הקיימים שלה בסך 620 מיליון דולר. השלמת העסקה צפויה במהלך הרבעון הראשון של שנת 2023.

עם השלמת העסקה תיסחרנה מניות החברה המאוחדת NewMed Energy ברשימת ה- Premium של בורסת לונדון, וכן תירשמנה למסחר בבורסת תל-אביב ברישום דואלי.

NewMed Energy היא גוף האנרגיה הגדול, הוותיק והמנוסה בישראל והייתה שותפה מרכזית בכל תגליות שדות הגז הטבעי שנתגלו בישראל וכן לתגלית הגז הטבעי הראשונה שנתגלתה בקפריסין (אפרודיטה). Capricorn היא חברת ציבורית אנגלית, מהמובילות באירופה, הפועלת בתחום האנרגיה ברחבי העולם, המשמשת בין היתר כמפעילה, ומניותיה נסחרות ברשימת ה- Premium של בורסת לונדון. המיזוג בין NewMed Energy ו-Capricorn ייצור חברת אנרגיה בינלאומית, מהמשמעותיות בבורסת לונדון, בעלת היקף פעילות ונכסים גדול ומגוון, עם צוותים מנוסים, יכולות תפעול ורקורד עשיר של פיתוח, חיפוש והפקה.

אסדת לוויתן. אלבטרוס, אתר רשמי
מאגר לווייתן, אחד העוגנים לתזרים המזומנים הרב שנתי שייאפשרו לחברה לבצע השקעות חדשות/אתר רשמי, אלבטרוס

יתרכזו בעיקר במזרח התיכון

פעילותה של החברה הממוזגת תתרכז בעיקר במזרח התיכון, צפון אפריקה, מדינות הגובלות בים התיכון ובאזורים נוספים בהם NewMed Energy ו- Capricorn פועלות כיום, ואשר צברו לגביהם מומחיות והכרות. יצויין כיCapricorn מחזיקה זכויות בנכסי נפט וגז טבעי יבשתיים מפיקים במצרים וכן במספר נכסי נפט וגז טבעי נוספים בבריטניה, מאוריטניה, סורינאם ומקסיקו. NewMed Energy מחזיקה בין היתר ב 45.3% ממאגר לוויתן, שדה הגז הטבעי הגדול בים התיכון וב-30% ממאגר אפרודיטה בקפריסין. עסקת האיחוד בין החברות תגדיל בהתאם את פורטפוליו הנכסים של החברה המאוחדת אשר יתמקד בנכסי גז טבעי.

תזרימי המזומנים של החברה המאוחדת מנכסיה, ובעיקר מפרויקט לוויתן, צפויים להיות ארוכי טווח ויציבים, ויאפשרו לחברה הממוזגת לבצע השקעות חדשות, בין היתר באנרגיה מתחדשת, ולחלק דיבידנדים למשקיעים באופן שוטף. כמו כן, המיקוד בנכסי גז טבעי ולא בדלקים אחרים, אף עשוי למצב את החברה הממוזגת כהזדמנות השקעה ייחודית בעיני המשקיעים המוסדיים בבורסת לונדון, בשים לב לחשיבות הגוברת של אסטרטגיית ה- ESG. בנוסף, הרישום של מניות החברה המאוחדת למסחר ברשימת ה- Premium של בורסת לונדון, במקביל לרישום בבורסת תל-אביב, צפוי להגדיל באופן משמעותי את היקף החשיפה של פרויקט לוויתן ויתר נכסי השותפות ופעילותה למשקיעים בינלאומיים.

דירקטוריון החברה המאוחדת יורכב מ- 10 דירקטורים, מנכ"ל Capricorn, סיימון טומסון, יכהן כיו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל NewMed Energy, יוסי אבו, יכהן כמנכ"ל החברה הממוזגת וכדירקטור. מרבית חברי הדירקטוריון יהיו דירקטורים זרים.

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "המיזוג עם Capricorn מייצר את חברת האנרגיה המובילה באזור הים התיכון, תוך יצירת תועלת משמעותית לבעלי המניות של שתי החברות. זהו איחוד שמייצר חברת אנרגיה בולטת, מובילה ומשמעותית שתיסחר בלונדון ובתל אביב, עם רזרבות 2P של יותר מ-1.5 מיליארד שווה ערך חביות נפט, מרביתן גז טבעי בראש ובראשונה ממאגר הענק לוויתן, עלות הפקה נמוכה ותזרים מזומנים יציב.

התזרימים הגבוהים והיציבים יאפשרו לחברה המאוחדת לייצר החזר למשקיעים עם פוטנציאל צמיחה משמעותי. אנחנו חולקים עם Capricorn חזון משותף ותכנית אסטרטגית להכפלת הייצור שלנו עד 2030, מהזדמנויות אורגניות, תוך חשיפה לשוק ה LNG ומתוך מטרה לתרום לאספקת גז טבעי לשווקים באירופה. המיזוג של Capricorn ו- NewMed Energyישחק תפקיד מרכזי במעבר האנרגיה והשאת ערך אטרקטיביות למחזיקים שלנו. בשם NewMed Energy אני מבקש להודות לכל בעלי העניין, על התמיכה ברכישה המשמעותית הזו. עם שותפינו החדשים ב- Capricorn אנחנו נרגשים מאוד לגבי העתיד".

סיימון טומסון, מנכ"ל Capricorn: "העסקה מניבה לבעלי המניות שלנו החזר הון מיידי ומשמעותי, בנוסף להמשך אחזקה בחברה ייחודית הנסחרת באנגליה, ובעלת מיצוב נכון לעתיד ענף האנרגיה. הפעילות הממוזגת של Capricorn ו-NewMed Energy תציע למשקיעים חברת גז טבעי גדולה, עם מדיניות החזר הון יציבה וסטנדרטים סביבתיים ותאגידיים מוצקים, המשרתת את שווקי המזרח התיכון ואירופה הצמאים לאנרגיה".

עורכי הדין הישראלים שליוו את NewMed Energy, דן הכהן, שיראל גוטמן עמירה, רן שלום, יערה בן הרוש ורבקה בסקין צפריר ממשרד עורכי הדין אגמון רוזנברג הכהן ושות'.
משרד עורכי הדין Davis Polk & Wardwell London LLP ייעץ ל- NewMed Energy בהיבט החוק האנגלי והאמריקאי בעסקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דלק קידוחים משנה את שמה 2 המנכ"ל יוסי אבו על רקע המצגת. שלומי יוסף,
יוסי אבו במעמד הפיכת "דלק קידוחים" ל- Newmed Energy/שלומי יוסף

הכירו את החברות שהתמזגו

אודות NewMed Energy: גוף האנרגיה הגדול, הוותיק והמנוסה ביותר בישראל. בעשרים וחמש השנים האחרונות קנתה לעצמה השותפות שם עולמי בתחומי החיפוש וההפקה של גז טבע, כאשר עמדה במרכז גילויים של כל שדות הגז הטבעי בישראל (תמר 2009, לוויתן 2010, תנין 2011, כריש 2013 ועוד) תוך שהיא רושמת אחוזי הצלחה חריגים ביחס למקובל בתעשייה, והיתה שותפה מרכזית לפיתוח ולהפקת הגז הטבעי מפרוייקטי ים-תטיס, תמר ולוויתן. הקשרים הענפים שיצרה NewMed Energy באזור הם אלו שאפשרו להגיע להסכמים חסרי תקדים במסגרתם מייצאים מאגרי הגז בישראל כמויות משמעותיות של גז טבעי ללקוחות בירדן ובמצרים..NewMed Energy מחזיקה ב45% ממאגר לוויתן וב30% בשדה הגז אפרודיטה.

אודות Caricorn: אחת מחברות האנרגיה העצמאיות המובילות באירופה, והיא נסחרת בבורסה של לונדון מזה 30 שנה. Capricorn עוסקת בחיפושים, בתגליות, בפיתוח ובהפקה של נפט וגז באתרים שונים ברחבי העולם כמפעילה וכשותפה בכל השלבים של פרויקטי נפט וגז. פעילויות החיפוש של Capricorn ממוקדות בים הצפוני, במערב אפריקה ובאמריקה הלטינית, והיא בעלת זכויות בנכסים מפיקים ובנכסים בפיתוח. מטה החברה ממוקם באדינבורו, סקוטלנד ויש לה שלוחות תפעול בלונדון ובמקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully