וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה בחרדה: למה הישראלים לא מפסיקים לקנות מצלמות נסתרות?

29.9.2022 / 18:38

עד לפני חמש שנים נמכרו בישראל אלפים בודדים של מצלמות נסתרות בשנה, אבל ב-2022 נשברו כל השיאים. מדוע? לא חסרות סיבות, די אם תעקבו אחרי החדשות

בווידאו: גננת וסייעת במעון בחולון נעצרו בחשד להתעללות בפעוטות/מערכת וואלה!

עליה בשיעור של 76% במספר המצלמות הנסתרות שנמכרו בישראל בשנת 2022 בהשוואה לנעשה בשנת 2017 - כך עולה מנתוני פורום החוקרים הפרטיים, שמתפרסמים בוואלה! כסף. מדובר על לא פחות מכ-50 אלף מצלמות שנמכרו במרוצת השנה החולפת - נתון שמשקף כאמור זינוק משמעותי ביותר, ביחס לנעשה בישראל לפני כחמש שנים.

איזה שימוש עושה הציבור הישראלי בכל כך הרבה מצלמות? מה הגנרטור שמניע את החרדה שדוחקת את הישראלים לרכוש אמצעי ריגול, שעד לפני עשור, נמכרו בכמות שנתית של אלפים בודדים?

מצלמה נסתרת בתוך שמפו. יחצ,
שמפו במקלחת? יש סיכוי שיש בו מצלמה/יחצ

"הישנות מקרי הפגיעה בילדים ע"י מטפלות, והחשיפה התקשורתית של כל אירוע כזה, לצד המודעות ההולכת והגוברת של האימהות לנושא, הזניקה באופן דרמטי את השוק", מציין עו"ד גולן וישניה, מנכ"ל חברת וורלדשופ שעוסקת באספקת ציוד ריגול . לדבריו, "עד לפני מספר שנים, זיהינו עליה חדה בביקוש למצלמות נסתרות, רק לאחר שהתפוצצה פרשת התעללות בילדים בתקשורת, אולם כיום הביקוש נותר קשיח ונמצא בגרף של עליה, ללא קשר לטריגר כזה או אחר". על פי סקירת הפורום, היקף שוק המצלמות הנסתרות עומד על פי הערכה על לא פחות מ - 50 מיליון שקלים בשנה.

לצד זאת, מציין וישניה, כי בנוסף, לצד צורכי ריגול עסקי, אלפי מצלמות נסתרות נמכרות לשם ריגול בין בני זוג במסגרת מאבקי גירושים, אך לא רק. "רבים מהרוכשים מצטיידים במצלמה כזו ומתקינים אותה בחלל הדירה המשותף, על אף שסוגיית הגירושים לא הושמה על השולחן, אלא כפועל יוצא של חשש או חרדה מצד אחד מבני הזוג לגבי נאמנותו של האחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מצלמה נסתרת בתוך כפתור סמיילי. יחצ,
משמשות גם גופי ביון. מצלמה זעירה בתוך סמיילי/יחצ

השינוי שחל בהקשר של רכישת מצלמות נסתרות לא מסתכם רק בעליה במספרן, אלא גם בטיבן ואיכותן. בסקירה שנערכה עבורנו ע"י פורום החוקרים, נכתב כי אמצעי ריגול טוב, נבחן בין היתר ביכולת להסליק אותו ובפרק הזמן בו הוא יכול לעבוד ברציפות. עד לפני מספר שנים, מרבית המוצרים שנמכרו לשוק האזרחי, היו גדולים פיזית משמעותית מאלו שנמכרו לגופי ביון. כיום, כל אחד יכול לרכוש אביזרים שמורכבים ממעגלים קטנים יותר, שצורכים משמעותית פחות חשמל מבעבר, דבר המאפשר זמן עבודה ארוך יותר ושימוש בסוללות קטנות יותר. לדבריהם "רבים מאמצעי הריגול מפותחים על ידי יוצאי גופי ביטחון בארץ ובחו"ל, מה שמצמצם דרמטית את הפער בין רכיבים בשימוש בטחוני לרכיבים בשימוש אזרחי. ישנם אמצעי ריגול עם טכנולוגיה חופפת בין השוק האזרחי והביטחוני. הציבור יכול לרכוש כיום מוצרים שמשמשים מרגלים מטעם גופי ביון".

ועל איזה קפיצת מדרגה וצמצום פערים אל מול התעשיות הביטחוניות מדובר? אילו מצלמות נסתרות נרכשות כיום ועד כמה הן משוכללות? כך, למשל, נמכרות כיום מערכת צילום נסתרת שמוסלקות בתוך דובי צעצוע המאפשרת צפייה ושמיעה של המתרחש במקום בו הוא מוצב. המערכת תמימה למראה ובתוכה קיימת מצלמה נסתרת באיכותHD , מיקרופון וכרטיס זיכרון להקלטת וידאו ואודיו בנפח 64GB.

מצלמה מוסלקת בתוך דובי. יחצ,
הילד בגן מחזיק דובי? יש סיכוי שיש בו מצלמה/יחצ

וזה הופך להיות קריפי יותר ויותר: מה דעתכם על מצלמה זעירה נסתרת שמוסלקת בכפתור סמיילי או לדוגמא, בתוך קוביית משחק תמימה? את כל אלו, ועוד לא מעט מצלמות משוכללות, ניתן לרכוש כיום, בעלויות שנעות בין מאות שקלים בודדים לאלפי שקלים, כתלות באיכות הרכיבים האלקטרוניים שנכללים בה. כך למשל, ניתן כיום לרכוש מצלמה נסתרת, שמוסלקת בתוך ראוטר תמים, שכוללת פונקציה של ראיית לילה בשידור ישיר. מערכת הפעלה פשוטה ומספקת התראות בשידור ישיר לסלולר מכל מקום בכל זמן, ומאפשרת קבלת התראות קופצות לטלפון הנייד.

לחילופין, המציאות מלמדת כי קיים ביקוש גובר למצלמות מצלמות נסתרות שמוסלקות בחדרי אמבטיה. כך למשל, בתוך שמפו או סבון גוף: חציו העליון של הבקבוק הינו מיכל ובו נמצא סבון, ובחציו התחתון של הבקבוק נמצאת המצלמה, ומעגל המצלמה נמצא שם גם כן. מצלמות אלו עמידות במים כך שהבקבוק יכול להיות במקום הטבעי שלו. בעניין הזה, של מצלמות במקלחת, עוד נדון בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully