וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם לא נולדו לתחום הנדל"ן, אבל בנו בו את מפעל חייהם

29.9.2022 / 19:43

נדל"ן הוא התחום החם ביותר בישראל, אבל צריך הרבה יצירתיות ומזל כדי להיכנס אליו. שלושה מקצוענים שהגיעו מרקע שונה לחלוטין מספרים איך הכול התחיל

למינם איטליה. עודד שטיין,
יצירתיות והרבה מזל. משטחים של למינם/עודד שטיין

מה צריך כדי להצליח בענף הנדל"ן? כמובן, התשובה הראשונה שלכם תהיה "חוש עסקי" או משהו באזור, אבל יצירתיות היא חלק בלתי נפרד מהתחום. תכנית עסקית גם נכללת שם, וכמובן - הרבה מזל.

יש אנשים ש"נולדים" לתוך התחום, אבל איל שימן, מנכ"ל ושותף למינם-ישראל, הוא לא אחד מאלה. הוא נולד במושב בצפון הנגב, לאב חקלאי בעל מטה אבוקדו ולאם עקרת בית. בגיל 32 צה"ל קרא לו לחזור לשירותיו וכך היה במשך 14 השנים הבאות עד גיל 46. התפקידים המרכזיים בהם שירת כללו את מפקד יחידת הלוויינים באמ"ן, נציג אמ"ן בוושינגטון ומפקד צוות בפו"מ להכשרת הקצונה הבכירה בצה"ל. לאחר השחרור היה עו"ד בתחום המסחרי במשך 6 שנים.

"תוך כדי עבודתי המשפטית זיהיתי הזדמנות עסקית להפצת לוחות גרניט פורצלן של חברת למינם האיטלקית", מספר שימן כיצד התגלגל לתעשייה, "זכיתי בזיכיון היבוא מאיטליה, כנציג המותג למינם ופתחתי את חברת איילמינם, שלפני כשנתיים וחצי הפכה ללמינם-ישראל. זאת, בעקבות העוצמה והשגשוג של השוק הישראלי וכניסתה הרשמית של למינם איטליה שזיהתה פוטנציאל עצום בשוק המקומי".

ללמינם איטליה יש חברות-בנות ב 13 מדינות, ובין היתר בישראל, ושימן אומר ש"זה בהחלט כבוד גדול. השוק הישראלי נתפס כמוביל בענף הבנייה. למינם-איטליה סימנה את ישראל כיעד, ולי היה ברור שלהיות שותף של חברה גלובאלית, פותח בפניי הרבה אפשרויות ופוטנציאל עתידי עצום".

אולם תצוגה למינם, איל שימן. שי אדם,
אייל שימן במרכז התצוגה של למינם/שי אדם

חסמי הכניסה לענף הנדל"ן לא פשוטים. נדרשת השקעה מאוד גדולה, גם ברמה כלכלית וגם ברמת ההיכרות האישית עם האנשים. "בתחילת הדרך, לפני 6 שנים, כתבתי תכנית עסקית ואני עדיין בתהליך יישום שלה", מספר שימן, "אני מתאים את עצמי לשינויים שקורים ולהתפתחות האישית של החברה. בשלב הראשון עשיתי עבודת שטח אינטנסיבית לאור העובדה שהשוק שלי מתחלק לתעשיית מפעלי השיש, אוכלוסיית מעצבים ואדריכלים ושוק הקבלנים".

עוד מסביר שימן כי "הכניסה לעולם הנדל"ן, הבנייה והעיצוב היא לא עניין של מה בכך. לא מספיק להבין בביזנס, כסף, תמחור, הכרת השוק. התנאי הבסיסי והתשתית לכל הצלחה מסחרית הוא היכולת לייצר יחסים בינאישיים ברמה גבוהה, מתוך הערכה הדדית ומתוך איזשהו דרייב פנימי של רעב ורצון להצליח".

בהתייחסו לקריירה הצבאית שלו ולקשר עם הקריירה הנוכחית, מסביר שימן: "לאורך עשור הדרכתי סדנא לפיקוד ומנהיגות לרבי סרנים. למה זה קורס חובה? הצבא הגיע למסקנה שבכירים לא יודעים להניע פקודים . לא מתוך דרגה ופקודה, אלא מתוך אמונה של הפקוד בצדקת הדרך וביכולת ללכת אחריו באש ובמים. כדי שזה יקרה אותו רב סרן צריך להפעיל מנגנונים אחרים, להבין ולהכיר את אופיו של הפקוד. פקודים מתרבויות וערכים שונים. בסוף כולם הופכים למשפחה אחת.

"לא לכל אחד זה מתאים, מדובר בעבודה אינטנסיבית. בבסיס צריך שיהיו לך תכונות אופי של חריצות ומחויבות ותפיסת עולם עם ראייה פסיכולוגית של הענף ורצון להתחבר לאנשים. התשתית הבינאישית היא קריטית. כי הדלתות בדרך כלל סגורות. כך גם התכנית העסקית, שהיא קריטית ומהותית להצלחה בטווח קצר, בינוני וארוך. תכנית שהיא בסיס לפעילות העסקית".

מה מחפה על מחסור במזומנים? לדברי שימן יצירתיות עושה את העבודה. "בדיעבד, בלי הקריירה והניסיון הצבאי בדגש על הניסיון הפיקודי היה לי מאוד קשה לנהל את החברה", הוא מסכם. כיום ללמינם-ישראל יש אולם תצוגה ברמת גן, מרכז לוגיסטי עצום של 6,000 מ"ר ביקום, ו-15 עובדים והיא נמצאת במעל 200 נקודות מכירה ברחבי הארץ בחברות שיש, מטבחים ופרויקטי בנייה.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
אריה שחורי. גבריאל פינטו,
שותפות עם מאות פורשים מצמרת כוחות הביטחון. אריה שחורי/גבריאל פינטו

גם לאריה שחורי, מנכ"ל חברת הנדל"ן R.me, יש עבר עשיר בצה"ל, והוא לקח אותו לתחום הנדל"ן. אם היינו שואלים את שחורי לפני 6 שנים, בהיותו מג"ד לוחם, איפה הוא רואה את העתיד שלו, התשובה הייתה ברורה: הובלה של חטיבת חי"ר ועלייה בסולם הדרגות בלחימה ובהגנה על מדינת ישראל.

רצה הגורל ושחורי מצא את עצמו בצומת דרכים בה היה צריך להחליט אם להישאר בצבא או לפרוש ולהתחיל את חייו באזרחות. בעוד הוא מתלבט יחד עם אשתו על חישוב מסלול חייו מחדש ובוחן את החלופות העומדות הוא שאל את עצמו את השאלה: אם אני פורש, עם מה אני פורש? בני הזוג הבינו כי יצירת השקעות להגדלת ההון וליצירת הכנסה פסיבית לעתיד המשפחה ולרווחה הכלכלית שלהם היא דבר הכרחי וככה נולדה לה חברת הנדל"ן R.me, העוסקת בהשקעות עם אנשי קבע ופורשים ומתמקד בעיקר בקנייה, השבחה והשכרה של מקבצי דיור בארצות הברית.

כמותם יש בכל שנה אלפי פורשים של כוחות הביטחון בין אם יוצאי צבא, משטרה, שב"כ ומשרד ראש הממשלה, שלא בהכרח נערכו ליציאה לאזרחות. הפורשים יוצאים לאזרחות עם סכום כסף מסויים אבל בלי שום הכנה מקדימה ובלי הבנה של מה הצעד הבא של החיים שלהם. מרביתם מבזבזים את מענק השחרור על רכב חדש, שיפוץ הבית או נסיעה לחול במקום להשקיע חלק מהכסף ולתת לו "לעבוד", לגדול, ולייצר הכנסה פסיבית ללא כל השקעה מצידם.

כיום, בבעלות החברה למעלה מאלף יחידות דיור מניבות במקבצי דיור ברחבי ארצות הברית בשותפות עם מאות פורשים מצמרת כוחות הביטחון של מדינת ישראל. "אנו טסים מדי שלושה חודשים לארצות הברית על מנת לזהות נכסים אשר יכולים לייצר הזדמנות עסקית עבור המשקיעים שלנו, ומנהלים את העסקאות בסיוע יזמים מקומיים שהם שותפים אסטרטגיים שלנו. בחינת העסקאות בצורה קפדנית ניהול מקצועי והשבחת הנכסים, תוך הקפדה על התנהלות שקופה אל מול המשקיעים יוצרת עניין רב בקרב משקיעי נדל"ן ולא רק אנשי כוחות הביטחון, אשר מאמינים בפוטנציאל הגובר ורוצים להיות חלק מקהילת המשקיעים שמהווה גם 'בית' להתפתחות וצמיחה עבורם", הוא מסכם.

קרן גנס. נטלי שור,
ללמוד, ללמוד, ללמוד. קרן גנס/נטלי שור

מעצבת הפנים קרן גנס הגיעה לענף לאחר שהחלה את דרכה המקצועית במשרד הפרסום מקאן, כאשר התמחתה בבניית מותגים בינ"ל. בגיל 30 עברה לגור בפריז וסיימה לימודי עיצוב פנים ב- Ecole Boulle- במקביל ללימודי שפה ותרבות צרפתית באוניברסיטת הסורבון. היא בוגרת סדנת צבעים בינלאומית בסטוקהולם.

עיצוב קרן גנס. אסף פינצ'וק,
ממשרד פרסום לעיצוב פנים. בית בעיצוב קרן גנס/אסף פינצ'וק

מבחינת גנס, העובדה שהגיעה מענף הפרסום הפכה את עבודתה לרב תחומית. לדבריה "תשומת הלב לניואנסים בבניית מותג במשרד פרסום, הפכה את העין שלי לרגישה לחלל. במהירות אני יכולה לדעת מה פותח, מה סוגר, מה יעשה טוב לחלל ללא מילים". ההמלצה שלי לאלו שרוצים להיכנס ולעשות הסבה, היא קודם כל ללמוד את המקצוע ולעבוד בשטח ולהשתלב בפרוייקטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully