וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאות בוורוד: יוזמות לעידוד גילוי מוקדם של סרטן השד

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 11:35

גילוי מוקדם של סרטן השד עשוי להציל חיים ב-92% מהמקרים. בכל שנה מתות מסרטן השד כ-1,000 נשים ומאובחנות כ-5,500 חולות חדשות, רובן המכריע לא משתייך לקבוצת סיכון ו-25% מהן מתחת לגיל 50. גם עולם העסקים נרתם כדי להגביר את המודעות לבדיקות תקופתיות

גילוי מוקדם של סרטן השד עשוי להציל חיים ב-92% מהמקרים, הסיכוי של נשים להירפא במצב התחלתי של המחלה עוד לפני התפתחותה, הוא גבוה מאד ומשמעותי מספיק כדי לעודד נשים לבצע בדיקות תקופתיות.

עמותת "אחת מתשע", שהוקמה בשנת 1994, מסייעת לנשים המתמודדות עם סרטן השד ולקרוביהן, וקוראת לנשים החל מגיל 30 לקחת אחריות על גופן, לגלות עירנות ולגשת להיבדק אצל כירורג שד.

העמותה מעניקה רשת תמיכה באמצעות מתנדבות, שהחלימו מסרטן השד, לצד תמיכה רגשית על ידי אנשי מקצוע, ומסייעת במידע ובמיצוי הזכויות וזאת לצד פעילויות הסברתית, קידום שינוי חקיקה ומהלכים תקשורתיים להעלאת המודעות לגילוי מוקדם.

חודש אוקטובר הוא חודש המודעות הבינלאומי לגילוי מוקדם של סרטן השד. בתקופה זו, עשרות שיתופי פעולה נולדים בישראל כאשר מטרתם העיקרית: עידוד בדיקות תקופתיות לגילוי מוקדם בקרב נשים - גילוי שעשוי להציל חיים. הבאנו כמה כאלו כדוגמא לאחריות חברתית ויוזמה קהילתית.

תיק במהדורה מוגבלת הכולל 5 שפתונים 200 שח. יח"צ חו"ל,
תיק במהדורה מוגבלת הכולל 5 שפתונים 200 שח/יח"צ חו"ל

30 שנות מחויבות

מוזיאון תל אביב לאמנות יואר בוורוד כחלק מקמפיין המודעות העולמי לסרטן השד של קבוצת החברות אסתי לאודר. הקמפיין יוצא לדרך בכל העולם זו השנה ה-30 תחת הסיסמה: 30 שנות מחויבות - מאוחדים במשימה לסיים את סרטן השד! ה

ארת המוזיאון תתקיים בכל חודש אוקטובר במקביל לעוד כ-200 אתרים ברחבי העולם שיוארו במהלך החודש בתאורה וורודה, ביניהם: האמפייר סטייט בילדינג בניו יורק, מרכז רוקפלר בניו יורק, מגדל אייפל בפריז, הסיאטל במילאנו, בית האופרה סידני אוסטרליה, מגדל טוקיו ביפן ועוד.

הקמפיין בישראל משותף לקבוצת החברות אסתי לאודר ולאגודה למלחמה בסרטן, במסגרתו מושקת מהדורה מוגבלת של מוצרי טיפוח אייקונים, כאשר 30% מהסכום שייאסף ממכירתם, יועבר לתרומה לאגודה למלחמה בסרטן.

חןדש המודעות לסרטן השד מוזאון תל אביב מואר בורוד. שוקה כהן,
חודש המודעות לסרטן השד מוזאון תל אביב מואר בורוד/שוקה כהן
מויסטר סארג מהודורה ורודה קליניק 150 שקל. יח"צ חו"ל,
מויסטר סארג מהודורה ורודה קליניק 150 שקל/יח"צ חו"ל
אדוונס נייט ריפר אסתי לאודר מהדורה ורודה חודש המודעות 520 שקל. יח"צ חו"ל,
אדוונס נייט ריפר אסתי לאודר מהדורה ורודה חודש המודעות 520 שקל/יח"צ חו"ל

מקור ההשראה

רשת Laline, משיקה מסכת GLOW ורודה הכוללת קוד QR לתיאום בדיקה עם המסר - כל בדיקה, יכולה להציל חיים!

מסכת הבד הורודה מועשרת בלחות ותעניק רעננות, זוהר והארה לעור הפנים. בין הרכיבים: ויטמין E , פרו-ויטמין B5, אלוורה ומינרלים מים המלח, קמומיל ותמצית תה ירוק להרגעת העור.

לדברי רויטל לוי צוברי, מייסדת ומבעלי רשת ללין: "נשים הן מקור השראה עבורנו, החל מהמשאב האנושי בחברה ועד הלקוחות בחנויות. גילוי מוקדם של סרטן השד מציל חיים ועל כן, אנחנו חייבות לדאוג לבריאות שלנו וללכת להיבדק".

המחיר: 25 שקל. 50% מהרווחים ייתרמו לעמותת "אחת מתשע". המוצר יימכר בחנויות הרשת עד ה- 31.10.

ללין חודש המודעות לסרטן השד. ערן לוי,
ללין חודש המודעות לסרטן השד, מסכת GLOW ורודה לפנים, המחיר: 25 שקל/ערן לוי

המודעות היא בשבילנו

חברת אורגניקזון המתמחה בייבוא ושיווק מוצרים האקולוגיים תתרום לעמותת "אחת מתשע", 50% מהמכירות של המוצרים הורודים שימכרו במהלך חודש אוקטובר מכל הקטגוריות: מוצרי טיפוח, קוסמטיקה, מוצרי מזון, היגיינה ועוד.

לדברי שרונה רומנו לזר, מנכ"לית חברת אורגניקזון המפעילה את אתר בשבילנו: "מידי שנה מאובחנות בישראל מעלה מ-5,000 נשים ואנו ניקח חלק בפעילות זו במטרה לעורר מודעות ולגייס תרומה לעמותה הפועלת בנושא".

"בשבילנו" היא חנות און ליין אקולוגית שקמה במטרה לתת פתרון נגיש לצרכנים המעדיפים להשתמש במוצרים ובמותגים אורגניים, טבעיים, טבעוניים וידידותיים לסביבה, תוך שמירה על עקרונות אקולוגיים וחברתיים.

הפעילות תתקיים במהלך כל חודש אוקטובר באתר "בשבילנו" https://www.b-shvilenu.co.il/tags/113705

אורגניקזון לחודש המודעות לסרטן השד. יח"צ,
אורגניקזון לחודש המודעות לסרטן השד/יח"צ

נותנים בחזרה

מותג בגדי הספורט הישראלי STRONGFUL עולה בקמפיין ללהעלאת המודעות ומשיק קולקציה ייחודית בצבע ורוד שכל רווחיה במהלך החודש, יתרמו לעמותה "אחת מתשע".

כמותג בגדי ספורט לנשים, החליטו קודקודי המותג לסייע בהעלאת המודעות באמצעות קמפיין שיכול להציל חיים. את הקמפיין הובילה הדוגמנית וכוכבת הרשת גל גברעם, המזוהה עם חודש המודעות בעקבות המקרה האישי שחוותה עם אמה אשר חלתה בעבר במחלה ואף החלימה ממנה בתהליך קשה בו שיתפה בכל הזדמנות.

עבור הקמפיין שירוץ בכל חודש אוקטובר, הצטלמו (בנוסף לגל גברעם) נשים חזקות שלכולן ישנה זיקה למחלה במטרה להקרין העצמה נשית, להביע הזדהות בקרב נשים מהמעגל ולחזק נשים בכל רחבי הארץ תוך עידוד שיח פתוח. הקמפיין ירוץ במהלך כל חודש אוקטובר.

דור קדם, מנכ"ל סטרונגפול: "בתור מותג המיועד לנשים חזקות, שמראות לנו אהבה כל השנה, רוכשות את מוצרינו ומאמינות באג'נדות שלנו, חשוב לנו לתת בחזרה"

בין פריטי הקולקציה: 2 גזרות של טופים וטייץ ארוך, תיק צד, כפכפי סלייד, 2 דגמים של בקבוק שתייה מנירוסטה, גומיית בד מיוחדת לאיסוף השיער .

טווח מחירים: 30-165 שקל. זמין לרכישה באתר www.strongful.co.il

סטרונגפול חודש המודעות לסרטן השד. עירד נצר,
סטרונגפול משיקים קולקציה, תרומה וקמפיין. טווח המחירים: 30-165 שקל/עירד נצר

צמיד הזדהות

קבוצת קניוני עופר יוזמת פעילות למען עמותת "אחת מתשע", שתערך ב-17 קניונים ברחבי הארץ, החל מה-20.10.2022 ועד סוף אוקטובר.

במסגרת הפעילות, משיקה הקבוצה, צמידים אופנתיים של אתי קובו במחיר סמלי ב-19 שקל בלבד, כאשר כל ההכנסות תרומה לעמותת "אחת מתשע".

טלי בראל מנהלת תחום השיווק והתקשורת בקניוני עופר מסרה: "הפעילות נועדה להעלאת המודעות ולגיוס כספים לעמותת אחת מתשע באמצעות קהל רחב הנחשף למבצע. אנו ממשיכים את המהלך שהיה הצלחה מסחררת שנה שעברה ואנו שמחים להיות חלק ממטרה חשובה זו".

הצמידים יימכרו ב-17 קניוני עופר החל מ-20.10 ועד סוף החודש או עד גמר המלאי

יובל שרף. שי פרנקו,
חודש המודעות לסרטן השד בקניוני עופר. צמיד בעיצוב אתי קובו. המחיר: 19 שקל כתרומה./שי פרנקו

קחי דקה ותבדקי

מותגי ההלבשה התחתונה הבינלאומיים "טריומף" ו"סלוגי" מחבקים את הנשים באשר הן, מעודדים ומעלים את המודעות ללכת להיבדק.

במהלך החודש, כחלק מהפעילות שלוקחים על עצמם המותגים, בכל תא מדידה של כל סניף, תודבק מדבקה עם הסלוגן: את כבר בלי חזייה, אז קחי דקה, ותבדקי. המדבקה כוללת איור לבדיקה עצמאית והמלצה להיבדק על ידי רופא.

טריומף - חודש המודעות לסרטן השד. טריומף,
טריומף - חודש המודעות לסרטן השד/טריומף

קודם את - אחר כך כל השאר

רשת מקס סטוק לא נשארת אדישה וויוצאת בקמפיין עם המסר החשוב לכבוד חודש המודעות לסרטן השד שקורא לנשים לצאת ולהיבדק - "תדאגי קודם לעצמך".

במרכז הקמפיין, יוצגו מספר סרטונים קצרים שהפיקה הרשת, המעבירים את המסר לנשים לדאוג לעצמן לפני הכל ולגשת לבדיקה, כשכל שאר הדאגות האחרות (מו רישום לפילאטיס, אפיית העוגיות ואפילו הדאגה לילדים) יכולות להמתין.

לדברי מורן עירוני, מנהלת שיווק מקס סטוק: "כחברה בה עובדות נשים רבות במגוון תפקידים, ראינו לנכון לקחת חלק בהעלאת המודעות לנושא כה חשוב. סיפורה האישי של לירז דנן ,עובדת במטה החברה, שחלתה בסרטן השד היווה דחיפה נוספת עבורנו להפקת הקמפיין. לירז נאלצה להתמודד עם המחלה וההשלכות הקשות כשהיא רק בת 34 וכיום, שנתיים אחרי שנלחמה במחלה היא אופטימית יותר, חברה בקבוצת הריצה 'גם אני רצה' של חולות ומחלימות מסרטן השד והיא מעבירה לכולנו מסר חשוב: "תקשיבי לגוף שלך, לשינויים, את יודעת הכי טוב! גילוי מוקדם מציל חיים!!!"

קמפיין חודש המודעות לסרטן השד - תדאגי קודם לעצמך - מקס סטוק. יחצ מקס סטוק,
קמפיין חודש המודעות לסרטן השד - תדאגי קודם לעצמך - מקס סטוק/יחצ מקס סטוק

שבי רגע ותצילי חיים

כתר משיקה בפעם השלישית ברציפות, מהדורה מיוחדת של הכיסאות האייקוניים בצבע ורוד בשיתוף עמותת אחת מתשע.

קולקציית הכיסאות הוורודים מושקת תחת הקונספט "שבי רגע - הרגע הזה עשוי להציל את חייך". הכיסאות הוורודים יוצעו למכירה ברשת חנויות כתר בפריסה ארצית ובאונליין, כשכל ההכנסות קודש לעמותה ולקידום גילוי מוקדם של סרטן השד.

כחלק מהמהלך שמקדם בדיקה וגילוי מוקדם, הזמינה כתר ניידת ממוגרפיה ואולטרסאונד אשר תעמוד לרשות כל עובדות החברה בישראל, ותעודד אותן להיבדק ללא עלות וללא תור במערכת הבריאות הציבורית.

הכסא הוורוד של כתר. ינאי יחיאל,
הכסא הוורוד של כתר, שנה שלישית ברציפות/ינאי יחיאל

התבלינים מדברים

בחברת התבלינים "תבליני מימון" 45% מעובדי החברה ו-50% מחברי ההנהלה בחברה הן נשים. לקראת חודש המודעות לסרטן השד יזמה החברה, פעילות שמטרתה העלאת המודעות ועידוד בדיקות שד תקופתיות לגילוי מוקדם והצלת חיים ותרומה לעמותת "אחת מתשע" על מנת לסייע בקידום פעילותה המבורכת.

במהלך חודש אוקטובר, המכסה הצהוב המוכר של התבלינים, יוחלף למכסה ורוד במוצרים הנמכרים ביותר: פפריקה מתוקה ופלפל שחור. על גבי המכסה יופיע המסר: "לכי להיבדק" לצד ברקוד סריקה למידע וקביעת תור לבדיקת שד.

אוריה מימון כהן, סמנכ"ל השיווק של תבליני מימון: "האזנתי לראיון עם אונקולוג בו הוא אמר
כי בשנת 2022 נשים לא אמורות למות מסרטן השד, רק אז הבנתי את משמעות הגילוי
המוקדם וחשיבות הבדיקות התקופתיות. משם צמח הרעיון לקדם את המודעות דרך מוצר שיש בכל בית. בכל פעם שיפתחו את מגירת התבלינים, תקפוץ לעין התזכורת "לכי להיבדק" בתקווה שנעזור להציל חיים".

בנוסף, החברה תתרום 1 שקל מכל מוצר עם פקק ורוד שיימכר לעמותת אחת מתשע לטובת קידום
הפעילות המבורכת.

המוצרים ימכרו ברשתות השיווק ובכל נקודות המכירה של חברת תבליני מימון

שת"פ תבליני מיימון עם אחת מתשע. יח"צ,
שת"פ תבליני מיימון עם אחת מתשע/יח"צ

רוכבות להיבדק

Lime, חברת המיקרו-מוביליטי מהגדולות בעולם, יוצאת בשיתוף פעולה עם עמותת 'אחת מתשע' במסגרתו יונחו אלפי סרטים ורודים וכרטיסי מידע על הקורקינטים והאופניים השיתופיים ברחבי תל אביב, במטרה לעורר את המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם והתרומה לעמותה.

כרטיסי המידע ייקשרו לכל קורקינט בסרט ורוד ויכללו קוד QR לסריקה, שיפנה לדף הנחיתה של העמותה בו לצד המידע תהייה גם האפשרות לתרום ולקבל קוד הטבה לרכיבה של 15 דקות.

לדברי איתי ראב"ד, מנכ"ל Lime ישראל: "גם השנה, אנו גאים לקחת חלק בפעילות המבורכת של עמותת אחת מתשע המסייעת להציל חיים ופועלת למען גילוי מוקדם של סרטן השד, זוהי מטרה חשובה מאין כמותה, צאו להיבדק".

חברת ליים בשתפ עם עמותת אחת מתשע. באדיבות ליים,
חברת ליים בשתפ עם עמותת אחת מתשע/באדיבות ליים

תמיכה בקבוצות אכילה

חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא, צבעה את חומריה המחולקים בקבוצות בצבע ורוד, המסמל את חודש המודעות לסרטן השד ובו שתלה מסרים המעודדים נשים לבצע בדיקות תקופתיות סדירות. מאין תזכורת נוספת ללכת להיבדק.

פעילות רשת התמיכה מעודדת לאורח חיים בריא, במהלכו גם חשוב לבצע בדיקות סקר תקופתיות. "גילוי מוקדם משנה את מהלך המחלה ותוצאותיה באופן משמעותי! גם אני נבדקתי לממצא חשוד שנה שעברה ואני חייבת להגיד שזה מפחיד אבל תודה לאל הכל בסדר ואני מקפידה כעת על הבדיקות יותר מתמיד ושולחת כל חברה/בת אפשרית להיבדק גם". מוסרת חלי ממן.

"ארגונים חברתיים, אנשים וחברות מסחריות פועלות רבות להגברת המודעות למחלה זו ואנו גאים להצטרף אליהם עם פעילות מצידנו. אנו רואים ערך רב בפעילות התמיכה והעידוד שמטרתן להוביל לגילוי מוקדם ומציל חיים" מוסיפה חלי ממן.

חלי ממן מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא. רונן פדידה,
חלי ממן מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא/רונן פדידה

טיפול פנים ובדיקה

קליניקות ביוטי-טק "יפה מקסימוב" במהלך חודש אוקטובר שכאמור הינו חודש המודעות לסרטן השד, מעלות את המודעות לחשיבות האבחון המוקדם של המחלה.

בשיתוף פעולה עם בית החולים 'וולפסון', תגיע ד"ר מיכל ברכה, רופאה מומחית לכירוגית שד לערוך בדיקות חינמיות לחלוטין ללקוחות "יפה מקסימוב". ימי הבדיקות יערכו פעמיים במהלך חודש אוקטובר ויאפשרו בדיקות ללקוחות, וגם מי שאינה לקוחה - מוזמנת.

לא די בכך, החל מתחילת אוקטובר יעלו תכנים ברשתות החברתיות ובאתר המתזכרים את קהל הלקוחות ללכת להיבדק, תכנים אינפורמטיביים לגבי עובדות ונתונים, ווידיאו של יפה קוראת להיבדק.

כמו כן, עובדות החברה יענדו על דש הבגד סרטים ורודים כדי לעורר עניין ושאלות בקרב הלקוחות המגיעות לקליניקות.

את סוף חודש המודעות לסרטן השד יסכמו ויחתמו באירוע בו ייקחו חלק כ-30 משפיעניות ודמויות מוכרות מעולם הבידור ובניהן נבחרת השגרירות של המותג: אנג'ל ברנס, ענהאל שמואלי ורד ספיבק, קטרין נמני, נעמה מריומה וקרן אגם.

למי מתאימה הבדיקה: לנשים, החל מגיל 30 ומעלה. תאריכים ושעות בהם ניתן להגיע לביצוע בדיקה: 24.10.22 - 15:00-18:00 | 27.10.22 - 15:00-18:00

רשימת סניפים: שדרות יוסף לישנסקי 1, ראשון לציון, קניון איילון, קומה ב', אבא הלל 301 - רמת גן
טלפון: 03-554669 | www.yafa-maximov.co.il

יפה מקסימוב. חיים ארז,
בדיקות חינמיות בקליניקות ביוטי-טק "יפה מקסימוב"/חיים ארז

מנתחים בחלוקים ורודים

מקובל לחשוב שפלסטיקאים עוסקים רק בניתוחי יופי, אך חשוב לדעת כי רופאות ורופאים מומחים לכירורגיה פלסטית מבצעים כחלק נכבד מעבודתם השוטפת בבתי החולים הציבוריים, ניתוחים חיוניים לשיחזור השד, המתבצעים כחלק מסל הבריאות הממלכתי בקרב נשים המתמודדות עם סרטן השד וכן בקרב נשים הנמצאות בסיכון גבוה לחלות אשר עוברות כריתת שד מניעתית. מדובר בהליך אסתטי חיוני שמטרתו יצירת שד הדומה בצורתו, ככל האפשר, לשד הטבעי של האישה.

לרגל חודש המודעות לסרטן השד 2022, התכנסו לצילום בחלוקים ורודים, מנתחים פלסטיים מבתי החולים מכל הארץ. הצילומים נערכו ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית והם עלו לרשתות החברתיות במסגרת קמפיין חברתי לרגל חודש אוקטובר בהשתתפות רופאות ורופאים מומחים, ותיקים וצעירים.

מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית עולה כי במהלך השנה האחרונה, התבצעו בבתי החולים בישראל כ 1,350 ניתוחים לשיחזור השד מסוגים שונים. הניתוחים כללו על פי הצורך גם הכנסת משתלי סיליקון.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית הסביר כי: "שיחזור שד משפר דרמטית את דימוי הגוף ואיכות החיים של אישה המתמודדת עם סרטן השד ומתבצע על ידי צוות שלם של מומחיות ומומחים לכירורגיה פלסטית ואסתטית במטרה להעניק תחושת סימטריה אסתטית לכל אישה שעברה כריתת שד חלקית או מלאה".

באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית כבר הקדימו ועדכנו בשנת 2019 את טפסי ההסכמה לניתוח בכל הסיכונים הקיימים בניתוחים הכוללים משתלי סיליקון כך שכל אישה לפני הניתוח תעודכן ישירות בשיחה עם המנתח הפלסטי שלה ובכתב באמצעות הטפסים.

באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית מזכירים לנשים שבגופן משתלי סיליקון לשים לב לכל שינוי. יש לבצע את בדיקות השד השגרתיות המומלצות על ידי משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן ובלי קשר גם אם הכל בסדר, להגיע לבדיקה אצל מנתח פלסטי אם חלפו 10 שנים מאז ניתוח הכנסת המשתלים.

מידע נוסף על ניתוח לשיחזור השד תוכלו לקרוא באתר "האגודה למלחמה בסרטן".

קמפיין לחודש אוקטובר ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית. אביב חופי. סגנון והפקה: נאוה עינבר,
קמפיין חברתי ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית/אביב חופי. סגנון והפקה: נאוה עינבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully