וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תהפכו למעצבי פנים מולטי-טאלנטים תוך שנתיים בלבד

בשיתוף לימודי חוץ ויצו חיפה

3.10.2022 / 13:43

מדופלקס אורבני ועד לעיצוב חדרי מלון יוקרתיים: מה אם נגיד לכם שבתוך שנתיים תוכלו להיות בעלי מיומנות ארגון של כל חלל נתון, ושבתוך תקופה קצרה תוכלו להגדיר חללים תוך כדי שימוש בחומרים, באור, בצבע, ובריהוט? נשמע טוב? הפרטים בפנים

סטודנטים. ShutterStock
סטודנטים/ShutterStock

אז במה כדאי לבחור - עיצוב פנים מסחרי או עיצוב פנים פרטי? דמיינו את הלופט הכי משגע בתל אביב - בטון מוחלק וקירות לבנים חשופות. נברשת מפליז מוברש משתלשלת מהתקרה בוויב אורבני שגורם לכם צמרמורת של התרגשות. עכשיו תחליפו שקופית ודמיינו לובי מפואר של מגדל משרדים עם קירות בחיפוי אבן טבעית ותקרת שיש גבוהה, שמזרים לכם פרץ של אנרגיה מזן אחר. עיצוב מסחרי ופרטי שונים האחד מהשני בכמה היבטים שאותם נסקור בקצרה.

עיצוב מסחרי: הרבה תכנון ולא מעט תושייה

עיצוב חלל מסחרי, מחנויות קונספט בקניונים ועד למרפאות פרטיות הוא תהליך מקצועי שכרוך בתהליכים שבמסגרתם מגדירים היטב את מטרות התכנון והעיצוב. ההבדל בין עיצוב חללים מסחריים גדולים לבין עיצוב חללים קטנים יותר, בא לידי ביטוי בעיקר בהיקף עבודות התשתית- כמו מערכות חשמל ואינסטלציה, עבודות שלד או תכנון תשתיות חנייה.

הבדל עיקרי אחר קשור לגודלו של החלל המסחרי. כאשר מדובר בחלל מסחרי קטן כמו חנות, מסעדה או קליניקה, נתחשב בצרכיו העסקיים הפרטניים של בעל המקום. ואילו כאשר מדובר בחלל מסחרי גדול, ובו מספר עסקים בתחומים שונים, נצטרך להגדיר את הקונספט של החלל וליצור קשר בין חלקיו השונים- בכך ליצור בידול של החלל המסחרי ממתחמים אחרים, באותה הנשימה.

סטודנטים לעיצוב. ShutterStock
סטודנטים לעיצוב/ShutterStock

עיצוב פנים פרטי: דיאלוג עם נשמה

אל מול העיצוב המסחרי עיצוב פנים פרטי הוא שחקן מסוג אחר.עיצוב דירת גג, דופלקס, וילה יוקרתית ועיצוב פרטי אחר הוא תהליך מיוחד בו עלינו להתחשב לא רק בחוקי העיצוב היבשים. עיצוב פנים במגזר הפרטי הוא תהליך בו נרצה למצוא קודם כל שפה משותפת עם הלקוח וליצור דיאלוג שבו מקום לנשמה.

בעיצוב פנים בית פרטי כיום, אנו מדברים גם על המודעות ההולכת וגדלה לאדריכלות ירוקה ולקיימות. עיצוב פנים שכזה,חייב לחשוב על המשמעויות של עיצוב הבית גם לטווח ארוך ורותם את בעלי הבית שהופכים לצרכנים נבונים של אנרגיה. השפה והדיאלוג עם הלקוח חשובים ביותר אם ברצוננו לתאם רעיונות, ובכך "להקפיץ" במידה דרמטית את איכות החיים של מי שמתגורר בבתים המעוצבים מחדש.

אין צורך לבחור: כאן צומחים מולטי-טאלנטים

אם אתם מוצאים את עצמכם רוצים לעצב בתהליך אינטימי, ללוות את הלקוח מהתשתית ועד למפתח- אין צורך לבחור בין עיצוב מסחרי לעיצוב פרטי, אפשר להיות ולעשות גם וגם. המעצב המולטי-טאלנט, בעידן של טכנולוגיות מתחדשות הוא יוצר רבגוני וגמיש עם ראייה אסטרטגית. בלימודי חוץ ויצו חיפה אנו מצמיחים מעצבים חוקרים, המזהים ופותרים בעיות בתחומי העיצוב ללא מאמץ.

סטודנטית לעיצוב פנים. ShutterStock
סטודנטית לעיצוב פנים/ShutterStock

איך זה בעצם קורה?

אצלנו בלימודי חוץ ויצו חיפה, הידע המקצועי מועבר באמצעות שלוחות שונות. בקורס תגלו את טביעת האצבע שלך כמעצב ומעצבת על ידי התנסות בפרויקטים מגוונים על הסקאלה- עיצוב דירות מגורים, מבנים מסחריים, משרדים ומבני ציבור ועיצוב תערוכות. כאן, תקבלו גם את הכלים הממוחשבים הנחוצים לכם ותלמדו את התכונות המובילות בתחום (אוטוקד, סקצ'אפ, פוטושופ).

במקביל ללימודי תוכנות המחשב, תרכשו גם ידע עיוני שיתמוך בכם כמעצבים לאורך כל הדרך: תכירו את אדריכלים ומעצבים המובילים בני זמננו, סוגיות בתולדות האדריכלות והעיצוב, ותעשירו את הידע על ידי הרצאות וסדנאות חוויתיות. בלימודי חוץ ויצו חיפה, תקבלו ידע פרקטי שיכין אתכם לניהול הפרויקט הראשון שלכם: תלמדו איך להכין תכניות עבודה, רשימות, כתבי כמויות ואומדן וכל מה שצריך לתכנון וניהול מקיף של פרויקט.

לסיום, בואו ונרד לפרטים:

במהלך השנתיים הללו בו תצטרפו למשפחת לימודי חוץ ויצו חיפה אנו נארוז עבורכם את כל הידע הנחוץ לכם. בשנהא', תכסו את כל מושגי היסוד באדריכלות ובעיצוב (כמו חללים, תאורה טבעית ומלאכותית) שיכינו את הקרקע לתכנון פרויקט חלל מורכב. בשנה ב' כבר תעמיקו "ותצללו" למושגים מתקדמים ותקבלו את כל הכלים הדרושים לתכנון נכון וניהול פרויקט. אז קדימה, מוכנים לפתוח דלת לעתיד נוצץ? צרו איתנו קשר ונשמח לספר לכם עוד

בשיתוף לימודי חוץ ויצו חיפה
  • עוד באותו נושא:
  • ויצו חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully