וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אנימציה והחיים עצמם. הפי-האוור במשרדי אוטודסק

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 13:43

ברגע הראשון לא ממש הבנו את הקשר בין אנימציה להייטק, אבל אחרי שהסבירו לנו ועדיין לא הבנו, לפחות הפנמנו שזה רציני. בילינו שעה שמחה במשרדי אוטודסק ופגשנו שלושה אנשים צעירים שממש אוהבים את מה שהם עושים

מה עושים: אוטודסק הוא תאגיד אמריקאי שמפתח מוצרים לניהול פרויקטים ואנימציות בתחומי האדריכלות, ההנדסה, הבנייה, הייצור, התקשורת והבידור.

משתתפים:

אסף סלומון, בן 29, בזוגיות, גר בתל אביב. תפקיד:Software Engineer, שנה וחודשיים בחברה.

אלכס קולומינסקי, בן 36, נשוי, גר ברמת גן. תפקיד: Software Engineer, חמש שנים בחברה.

גל קרלן, בת 30, בזוגיות, גרה בתל אביב. תפקיד: UX Lead, שנה ו-7 חודשים בחברה.

אוטודסק 2
מימין גל קרלן  אלכס קולומיסקי ואסף סלומון. ראובן קסטרו
מימין: גל קרלן, אלכס קולומיסקי ואסף סלומון/ראובן קסטרו

לוקיישן: מרכז הפיתוח הישראלי של אוטודסק, פרוס על פני שתיים וחצי קומות בבניין ברחוב רוטשילד בתל אביב. המשרדים מעוצבים בשיטת עיצוב בשם "ביופלי", המחברת את הטבע למשרד, כדי לשפר את היצירתיות, הזיכרון והיחסים הבין אישיים של 120 העובדים שלה. יש בהם הרבה עץ ממוחזר, תקרות גבוהות עם תאורת צינורות, חלונות גדולים מהם נשקף הים והרבה אור יום ששוטף הכל.

יש אופן ספייס רחב ידיים, קירות שמשמשים כלוח מחיק, חדרי ישיבות בגדלים שונים מחופים זכוכית, אחד מהם עם חלונות עגולים כמו צוללת, כוכי ישיבה עם ספסלים מרופדים בירוק. יש חדר משחקים עם מתח, מכונת קריוקי ופלייסטיישן, מקלחות מפנקות עם פן לשיער וחדר מוסיקה מאובזר בתופים חשמליים, גיטרה אקוסטית, חשמלית, קלידים ומערכת הגברה.

הפסקת קפה: חדר האוכל הוא גם אולם שמשמש להתכנסות ויש בו גם מסך ותוכנת אפקטים חזותיים. גם המטבח עשוי עץ עם שיש שחור, עליו מונחת מכונת קפה עם קפסולות, מכשיר נינג'ה וסוחט תפוזים. יש בו מקרר שקוף עם קולה, ביצים ובירה. מי שאוהב ממתקים וחטיפים - זה המקום בשבילו: מרס, באונטי, מילקי ווי, טוויקס וגם במבה, דוריטוס, תפוצ'יפס וחטיפי בריאות.

בצד השני אפשר למצוא קורנפלקס עם אגוזי פקאן, כריות, קינמון, וטריקס, ומיכלים עם שקדים, אגוזי מלך, פיסטוקים, ארגזים קטנים עם בננות, תפוחים ולימונים, וגם סוכריות גומי, מיני וופלים וכעכים מלוחים ולידם מקרר עם תפוזים למיץ, קיווי, ענבים ואבטיח. יש מקרר עם ארטיקים של הביוקר וגם פירות קפואים לשייק. בימי שני ורביעי אם הבית מכינה ארוחות בוקר מושקעות ובשאר הימים מסתדרים לבד.

אוטודסק 3. ראובן קסטרו
אם אתם בסביבה בשני וברביעי, יש ארוחות בוקר מושקעות!/ראובן קסטרו

CV: כבר בילדותה, אפשר היה להבחין בנטייתה של גל לשלב בין האסתטי לטכנולוגי, כשישבה שעות ליד המחשב, שיחקה ב"סימס" ועשתה סטיילינג לדמויות שלה ועיצבה להן בתים. בתיכון למדה ביולוגיה וכימיה, אבל הייתה בטוחה שהכיוון שלה בחיים יהיה אדריכלות או עיצוב אופנה. אחרי שירות במודיעין ח"א, ניגשה לפסיכומטרי, למדה אדריכלות, הרגישה שהטכנולוגיה חסרה לה, אבל סיימה את התואר והתחילה לעבוד במשרד אדריכלים.

"סיימתי את התואר בתחושה שזה לא שלם", היא אומרת. "בעבודה השתמשתי בתכנת שרטוט והדמיות של אוטודסק וזה החלק שאהבתי ממש. אחרי שנה עשיתי שיחת 'יחסנו לאן' עם המנהלת והחלטתי לעבור לחוויית משתמש. התחלתי לחקור את התחום, עשיתי קורסים, כי לימודים אקדמיים לא ממש רלוונטיים לתחום הזה.

"התקבלתי לסטארט אפ באבטחת מידע, הכי טכנולוגי שיש, בדיוק מה שחיפשתי - גם עיצוב וגם טכנולוגיה, למדתי הכל דרך הרגליים. אחרי שהסטארט אפ נקנה, עברתי לחברת פרויקטים שנותנת שירותים לחברות אחרות, גם בחוויית משתמש. התפקיד שלנו הוא לתת למשתמש את החוויה המיטבית מהכניסה למוצר ועד לטכנולוגיה שאליה הוא רוצה להגיע, לענות על הצרכים שלו ושל החברה.

"אחרי שנה עברתי ל'וייסבירגר' ועיצבתי מוצר מאוד ספציפי ושנה וחצי אחר כך, כשהוא נסגר, עובד מהחברה שהכיר אותי מ'וייסבירגר' משך אותי לאוטודסק. כבר בתואר, כשעבדנו עם התכנה שלה, סימנתי להגיע לאוטודסק, כי החברה עושה טוב בעולם. במקום להדפיס כמויות אדירות של גיליונות שרטוט, משתמשים בטכנולוגיה שלה ולא מבזבזים נייר. "היתרון שלי כמעצבת חוויות משתמש, היא ההיכרות שלי עם המוצרים של החברה כיוזרית, ואני מכירה אותם לעומק".

מי שהכיר את אסף כילד, היה מוכן לחתום שהוא יהיה וטרינר כשיהיה גדול, אבל החיים לקחו אותו לכיוון אחר. הוא התחיל ללמוד פסנתר בגיל שש וגילה את המחשב כשהיה בן עשר ולאט לאט צלל לתחום הטכנולוגי. בתיכון הוא למד פיסיקה ומחשבים, היה חבר בלהקת רוק, בתפקיד סולן, פסנתרן או גיטריסט. הוא התגייס לקורס חובלים, אחרי שבעה חודשים עבר להנדסה קרבית, יצא לקצונה במודיעין ואחרי חמש שנים בצבא, השתחרר, עשה פסיכומטרי וטס לדרום אמריקה וארה"ב.

כשחזר לארץ התחיל לעבוד בחברת סימולציות כמפתח "פול סטאק", ותוך כדי התחיל ללמוד הנדסת מערכות מידע בבן גוריון. "בשנה השלישית הגשתי מועמדות למשרת סטודנט באוטודסק. התחלתי את תהליך הראיונות ובאתי לסיור במשרדים וכולם היו כל כך מקסימים וממש קיוויתי שייקחו אותי.

"עבדתי בחברה כסטודנט במשך שנה, ולפני חודשיים ממש נלחמו עלי שאשאר, כיף גדול. אני מפתח בק אנד, מה שאומר לממש את הלוגיקה העסקית של החברה במוצר שאני עובד עליו, שמסייע לניהול פרויקטים של בניה, באמצעות שיתוף של כל בעלי המקצוע".

אלכס נולד באוקראינה. בגיל שש, דוד שלו הראה לו תכנה מגניבה שידעה לצייר תפוח בצבע זהב שגם ידע להסתובב וזה שיגעו אותו. הוא עלה לארץ בגיל 12, ושנה אחר כך, מצא ספר שלימד איך עושים הדמיה במחשב לבית קפה, מרמת הכפית ועד למבנה עצמו והוא התמסר לזה לחלוטין. בתיכון באשדוד הוא למד הנדסה ואלקטרוניקה ורצה להיות מהנדס חשמל כמו אבא.

"מצד אחד", הוא מסביר, "אהבתי עיצוב, אבל ההורים רצו שאלך לכיוון הנדסה. בצבא שירתי ביחידה שמתעסקת בהדרכות, עם דגש על הדמיות ואנימציות וכשהשתחררתי נרשמתי להנדסת חשמל. בשנה הראשונה של התואר התקשר אלי מפקד מהצבא ושכנע אותי לחזור כאזרח עובד צה"ל. עבדתי עם טייסים ובנינו הדמיות של מסלולי טיסה.

"כשסיימתי את התואר התחלתי לעבוד ב'פוליקום', שעסקה בשיחות ועידה, טרום עידן הזום. עבדתי כבודק תכנה במשך שלוש שנים ויום אחד הגיע בחור נחמד בשם חגי, והתחלנו לדבר. הוא אמר שהוא עובד באוטודסק ואני נזכרתי בתכנה המגניבה שהראה לי הדוד פעם. שנה אחר כך התפנתה משרה והגעתי לכאן.

התחלתי כבודק תכנה. לפני שנתיים עשיתי מסלול מזורז לפיתוח והיום אני מפתח תכנה.
בשביל הנשמה: כשכולם גידלו כלבים בקורונה, לאלכס מצא תחביב יוצא דופן - גידול צמחים במיני טרריום, מעין אקווריון זכוכית קטן, בלי מים ודגים, ושותל בתוכו צמחים מיוחדים על פי כללים חוקים נוקשים.

לגל יש התמחות יוצאת דופן - היא יודעת להתאים "גיפ" לכל סיטואציה, למצוא את המגניבים שבהם ולתקשר באמצעות "גיפים". חוץ מזה היא גם עושה פילאטיס מכשירים, קוראת ומבלה עם בן הזוג.

אסף מנגן על פסנתר, גיטרה, סקסופון, כינור ומפוחית, אוהב לרוץ ומשחק טניס. עוד לא יצא לו לקחת שיעורי מוסיקה במסגרת אוטודסק, אבל אין לו ספק שזה יקרה בקרוב.

אוטודסק 4. ראובן קסטרו
עניין של יחס אישי/ראובן קסטרו

ערך מוסף: כולם מדברים על היחס האישי שהם מקבלים. בקורונה, מי שנדבק והיה בבידוד, קיבל בדיוק את מה שהוא אוהב אחרי תחקיר מעמיק. אלכס, למשל, קיבל הביתה משלוח ממסעדת יוקרה יפנית. גל הייתה חולה כשכולם חגגו פורים, אז שלחו לה הביתה פיצה, סלט ועוגות וב- 11 בלילה הגיעו גם בירות.

באוגוסט נפתחה קייטנת "אוטוקידס" שנמשכה שלושה שבועות, יש להקה, וקבוצת כדורגל שטסה לטורניר בברצלונה. יש "ימי צמיחה" שבהם העבודה נעצרת והזמן מוקדש לצמיחה ולהתפתחות אישית. באחד מהם חיזקה גל את יכולות ההרצאה וההגשה שלה, ואסף התעמק בדברים שלא הגיע אליהם.

כל עובד מקבל תקציב שמיועד לשיפור המשרד בבית או לדברים בשביל הנשמה, פסיכולוג, מסאז', קורסים. אסף קנה מקרופון ומסך משוכלל. "אחראית הפאן" של אוטודסק ארגנה אובר נייט בקדמא, שקדם לו משחק רמזים ושיאו היה במסיבה מטורפת עם ה"בלקן ביט בוקס", להקה שהעובדים בחרו.

"הרגשנו כמו בחתונה", צוחקת גל. "מן מסיבת פיג'מות ענקית. חיכו לנו מצעים עם הקדשה, 'לילה טוב גל', ממתקים על המיטה, הכל עם מחשבה אישית". פעם בחודש יש האפי אוור ופעילות התנדבותית כלשהי.

אוטודסק 5. ראובן קסטרו
אוטודסק 5/ראובן קסטרו

מה לובשים: אלכס אומר שאוטודסק נותנת להם כל כך הרבה בגדים ממותגים, שאפשר להגיע כל יום בחודש עם בגד אחר.

מאיפה עובדים: פעמיים במשרד והשאר בבית.

שכר: מהבדיקות שאסף עשה עם חברים, השכר הוא מעל הממוצע, מה שגורם לו להרגיש טוב. אלכס: "יש לנו תכנית מניות ובנוסף, כל עובד יכול לקנות מניות בחלק מהמשכר ולהוויח כשהיא עולה בנסדא"ק".

"זה אולי ישמע פוליטקלי קורקט", מתנצלת גל, "אבל המכלול הוא זה שקובע. מניות, איזון בית ועבודה, תקציב לרווחה, זה יותר שווה משכר. בסוף כל שנה יש שיחה עם המנהלים כדי לסכם ולסמן לאן אנחנו רוצים להגיע".

אוטודסק 6. ראובן קסטרו
"המכלול הוא זה שקובע"/ראובן קסטרו

מה הלאה: אלכס נמצא בחברה הרבה זמן יחסית להייטק, חמש שנים תמימות, והוא מודה למנהלים שלו שעזרו לו להתפתח ונתנו מענה לקפריזות שלו, אסף רוצה להתפתח ברמה מקצועית ואולי ניהולית בעתיד וגל, שנקלטה בחברה כעובדת מן המניין לפני כמה שבועות, מרוצה עד הגג.

אוטודסק 7. ראובן קסטרו
"מרוצה עד הגג"/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully