וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: קמעונאית המזון אהולד צוללת ב-54%; ירידות שערים במניות הביטוח

רונן סרברניק

24.2.2003 / 22:02

רויאל אהולד צוללת ב-54% לאחר שהודתה כי ניפחה רווחיה בשנתיים האחרונות; חברת הפרסום WPP יורדת ב-0.5% לאחר שדיווחה על נפילה של 19% ברווח לשנת 2002



מניות חברות הביטוח והרשתות הקמעונאיות מאבדות גובה בבורסות אירופה וגוררות את המדדים מטה. עם זאת, המדדים יורדים בשיעורים קלים בלבד על רקע מגמה חיובית במניות האנרגיה והטלקום. בלונדון יורד מדד ה-FTSE ב-0.2%; פאריס נחלשת ב-0.4% ובפרנקפורט יורד מדד הדקס ב-1.5%.



נגיד הבנק המרכזי של אירופה, וים דויזנברג, הוריד בסוף השבוע את תחזית הצמיחה של גוש היורו. עד לאחרונה שלטה ההערכה כי גוש היורו ישוב לצמיחה של 2%-2.5% לקראת סוף 2003, אולם בסוף השבוע האחרון אמר דויזנברג כי לנוכח המצב לא ניתן לקבוע מתי תחול ההתאוששות המיוחלת.



במקביל, קרן המטבע הבינלאומית הורידה את תחזית הצמיחה של תריסר מדינות גוש היורו ל-2003, לפי דברי מקורות. הקרן צופה שכלכלת הגוש תצמח בקצב של 1.3%, בהשוואה לתחזית לצמיחה קודמת של 2.3%.



קמעונאית המזון ההולנדית רויאל אהולד צוללת ב-54% לאחר שהודתה כי ניפחה רווחיה בשנתיים האחרונות. החברה, המפעילה את רשת המרכולים הגדולה בהולנד ואת רשת Stop & Shop בארה"ב, הודיעה גם על עזיבתם של מנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים לנוכח חשיפת השערורייה.



חברת המוסיקה הבריטית EMI מנהלת מגעים ראשוניים עם AOL טיים וורנר לרכישת חטיבת המוסיקה וורנר מיוזיק, כך עולה מדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל". על פי הערכות, שוויה של וורנר מיוזיק עומד על כ-3-4 מיליארד דולר. מניות EMI יורדות בכ-1% בלונדון.



WPP, חברת הפרסום הגדולה בעולם, יורדת במחצית האחוז לאחר שדיווחה על נפילה של 19% ברווח לשנת 2002. החברה הוסיפה כי אינה צופה התאוששות בשוק הפרסום העולמי במהלך 2003. WPP רשמה רווח של 639.4 מיליון דולר לפני הפחתות מוניטין ומחיקות בשנת 2003, ירידה של 19% לעומת שנת 2001. הרווח עמד בתחזיות האנליסטים. מנכ"ל החברה, מרטין סורל, אמר בהודעתו, כי שנת 2002 היתה שנה קשה מאוד, וכי 2003 תהיה קשה, אולם החברה מקווה שתהיה מעט קלה יותר.



אבי נשונל וסטנדרד לייף, שתיים מקבוצות הפיננסים הגדולות בבריטניה, צפויות לדווח השבוע על הפסדי ענק. אבי נשונל, הבנק השני בגודלו בבריטניה בתחום המשכנתאות, צפוי לדווח השבוע על הפסד של כ-1 מיליארד ליש"ט (1.6 מיליארד דולר) לראשונה מאז הנפקתו ב-1989. סטנדרד לייף, מחברות ביטוח החיים הגדולות באירופה, צפויה לדווח השבוע על הפסדים של כ-6 מיליארד ליש"ט (9.6 מיליארד דולר) כתוצאה מנפילת ערך השקעותיה במניות. מניות אבי נשונל מאבדת 0.8%; סטנדרד לייף נסחרת כעת ללא שינוי.



במניות הטלקום המובילות נרשמות עליות שערים. BT עולה ב-1%; וודאפון רושמת עלייה דומה וכייבל אנד וויירלס מתחזקת ב-1.5%.



עליות שערים גם במגזר הנפט - טוטאל פינה מתחזקת ב-0.6%; של עולה ב-0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully