וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל אאוטסייד: המעסיק הגדול במשק יקצץ אלפי משרות?

עודכן לאחרונה: 12.10.2022 / 10:06

לפי דיווח בלומברג, יצרנית השבבים ומעבדי המחשב צפויה לקצץ אלפי משרות, עד כדי צמצום של כ-20% מכוח האדם, בעיקר בחטיבות השיווק והמכירות. איך זה ישפיע על ישראל? מאינטל ישראל נמסר: "לא נוכל למסור כל התייחסות כרגע"

מרכז הפיתוח של אינטל. יחצ,
מרכז הפיתוח של אינטל בישראל. האם הקיצוצים הצפויים בכוח האדם של החברה העולמית יגיעו גם לכאן?/יחצ

אינטל אאוטסייד? המעסיקה הגדולה בענף ההייטק הישראלי ואחת הגדולות במשק הישראלי, חברת אינטל, מתכננת קיצוץ נרחב במשרות זאת בעקבות צמצום בהיקף המכירות של החברה.

לפי דיווח באתר בלומברג, אחרי שכבר ביולי 2022 הזהירה החברה כי המכירות ב-2022 יהיו נמוכות בכ-11 מיליארד דולר מהצפי ונמוכות אף מהתקופה המקבילה אשתקד, ולאור ניתוחי אנליסטים שצופים ירידה של כ-15% בהכנסות החברה ברבעון השלישי, הצטמצמו מאוד נתוני הרווח של אינטל, שהיו פעם מעוררי קנאה.

עקב כך, על פי הדיווח, החליטה הנהלת החברה לפעול לקיצוץ צד ההוצאות, באמצעות פיטורים של עד 20% מכוח האדם באינטל.

הסיבה העיקרית לצניחה בהכנסות של אינטל היא התמודדות החברה עם ירידה תלולה בביקוש למעבדי מחשבים, המוצר העיקרי שאותה החברה מייצרת, והתחרות עם יצרני מעבדים אחרים כמו AMD. גם Apple חזרה לייצר מעבדים בעצמה למחשבים הניידים שלה וכמעט שאינה משתמשת עוד במעבדים של אינטל.

מספר העובדים של אינטל עומד על 113.7 אלף עובדים נכון לסוף יולי, מספר שלפחות על פי הדיווח עלול לקטון ביותר מ-20 אלף.

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל. ראובן קסטרו
יניב גרטי, סגן נשיא אינטל ומנכ"ל החברה בישראל. היותה של אינטל מעסיק ענק במשק השתיקה תמיד את הביקורת על הקלות המס מהן היא נהנית/ראובן קסטרו

אינטל אינה רק חברת ענק ברמה הבינלאומית, אלא גם אחד המעסיקים הגדולים במשק הישראלי והמעסיק הגדול ביותר בתחום חברות הטכנולוגיה המקומיות. בעבר עוררו הקלות המס שמהן נהנית החברה בישראל ביקורת ציבורית, אך תמיד ידעו לשלוף באינטל את קלף המעסיק הגדול כהצדקה להמשיך אותן. האם עתה יחול שינוי גם בנושא זה?

מוקדם לדעת - ויכול להיות שאף מנהלי השלוחה הישראלית של אינטל אינם יודעים כרגע מה יהיו ההשלכות של הפיטורים הנרחבים, אם אכן יצאו אל הפועל, על מצבת עובדי החברה בישראל.

ביטוי לכך ניתן לראות בתגובת החברה: "לא נוכל למסור כל התייחסות כרגע". גם עובדי החברה, אליהם פנינו כדי להבין האם נמסר להם משהו אודות המהלך הצפוי, אמרו כי למדו על הנושא מהתקשורת וכי לא נמסר להם כל מידע קונקרטי, בוודאי לא כזה הנוגע לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully