וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מושך אנשים להייטק? הסיבה פשוטה: יוקר המחיה

12.10.2022 / 11:52

מסקר שערכה חברת פרקטיקום בקרב אנשים הנמצאים בתהליך הסבה, עולה כי החיבור לטכנולוגיה והרצון לבצע שינוי בקריירה לא מהווים את הסיבה העיקרית למעבר להייטק. האוברדראפט בהחלט כן

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
מבחוץ זה נראה ככה, אבל הדרך להגיע לשם ארוכה. משרד חברת הייטק/ShutterStock

חברת פרקטיקום, המנהלת תכניות הכשרה (בוטקאמפ) באונליין להסבה למקצועות הטכנולוגיה, מצאה כי הסיבה העיקרית להסבת קריירה להייטק היא כדי להתמודד עם יוקר המחיה בישראל. בסקר שהחברה ביצעה בחודש האחרון, נמצא כי מעל 60% מהמשיבים ציינו את יוקר המחיה כסיבה העיקרית להסבת מקצוע.

הסיבה השניה להסבה היא חיבור לטכנולוגיה (מעל 50%) והרצון לבצע שינוי (50%). התרבות הארגונית וההטבות המוצעים בתעשיית ההייטק משפיעים על הבחירה להסבה במידה נמוכה יותר, כאשר הסיבות המובילות הן עבודה היברידית עם 33% מהמשיבים ואיזון בית-עבודה עם 29% מהמשיבים.

עפ"י הסקר, האתגרים העיקריים בהסבה להייטק והשתלבות בעבודה הם בסדר יורד: חוסר ניסיון מקצועי והיעדר פורטפוליו (62%), חוסר היכרות עם התעשייה (39%), היעדר תכנית סדורה לניהול תהליך הסבת קריירה ומציאת עבודה (36%) וכן חוסר בכישורים/ידע טכנולוגי (26%), ביטחון עצמי ואי מודעות ליכולות (22%), וכן מחסור בכישורים רכים כמו עבודת צוות, פרזנטציה וכו' (9%)

אילן שנקר. שני אגזנוב,
להשקיע בהיכרות עם התעשייה. אילן שנקר/שני אגזנוב

"בעוד הגדלת ההכנסה היא המוטיבציה הנפוצה ביותר, אני סבור שדווקא החיבור לטכנולוגיה מאפשר להתמיד לאורך זמן בתהליך ההסבה. אחת הטעויות הנפוצות שאנשים עושים בהסבת מקצוע היא שאין להם תכנית ברורה. לא מעט מהמועמדים מגישים קורות חיים ללא רקע, הכשרה או ניסיון מתאים דבר שהופך את תהליך הסבת הקריירה לחוויה מתסכלת. כדי להצליח בתהליך חשוב קודם כל לזהות את החוזקות והחולשות שלנו ולגשר על פערים.

למשל חשוב לטפח יכולות אנליטיות, יכולות לכתוב קוד, סדר וארגון וכו'. בנוסף, חשוב להכיר את השוק. 'לעבוד בהייטק' הוא צירוף מילים גדול ומי שמבקש להשתלב בתעשייה צריך גם להשקיע בהיכרות עם התעשייה ולפתח רשת קשרים" מסביר אילן שנקר, ראש תחום קריירה ושותפויות בפרקטיקום.

הסקר בהובלת פרקטיקום התקיים במהלך חודש אוגוסט וכלל 172 משיבים הנמצאים בתהליך הסבה להייטק. 75% העונים על הסקר היו גברים 22.5% נשים ו- 2.5% אחרים. נמצא כי רוב המבקשים לבצע הסבה להייטק הינם רווקים ורווקות (52.5%) כאשר 32.5% הם משפחה עם ילדים ו- 15% הם זוגות ללא ילדים.

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר שעלו בסקר הוא צבירת ניסיון מעשי, כאשר 64% מהמשיבים על הסקר ציינו כי הם מחפשים לקבל הזדמנות לצבור ניסיון מעשי. אילן שנקר ממליץ לצבור ניסיון ולבנות פורטפוליו רלוונטי כבר במהלך הלימודים, להשתתף במיטאפים, בתחרויות, האקתונים ופרויקטים בהתנדבות, להתייעץ עם עובדים במקצוע ובחברות אליהם רוצים להגיע, להיעזר במנטורים ואף לבנות פרויקט עצמאי כדי להביא לידי ביטוי מעשי את היכולות המקצועיות למעסיקים פוטנציאלים.

בנוסף, אילן ממליץ למעסיקים לקיים שיתופי פעולה עם גורמי הכשרה כדי להרחיב את מאגר העובדים הפוטנציאלים שלהם ולהוריד עלויות באיתור, אבחון וקליטת מועמדים.

"אנחנו מבינים שההייטק ימשיך לצמוח רק אם יכנסו עובדים חדשים, לכן מעסיקים צריכים לשנות את התפיסה שלהם בנוגע לגו'ניורים ולהבין שקליטה שלהם בארגון אינה 'טובה' שעושים למועמדים ללא ניסיון אלא להבין שהם כר פורה לגידול טאלנטים בארגון. בנוסף, עולם התעסוקה משתנה וארגונים צריכים לקחת בעלות על ההכשרה המקצועית של העובדים שלהם.

עד היום, עפ"י נתוני OECD, ארגונים משקיעים רק 3 אחוזים מתקציבי משאבי אנוש בהכשרה מקצועית ולכן הם נדרשים להתאים את התקציבים לצרכים החדשים של העובדים מעוניינים לקבל מהארגון בו הם עובדים יותר אפשרויות לפיתוח קריירה ויכולות אישיות ומקצועיות. ארגונים שישכילו להבין זאת ולהשקיע בהכשרה של עובדים, גם מנוסים וגם ג'וניורים, ירוויחו פיריון גבוה יותר ועובדים מרוצים יותר", אמר עידן טפירו, שותף בחברת HRplus יועץ לחברות בנושא גיוס עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully