וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד נפצע בחגי תשרי? יש לכם סיכוי לקבל פיצוי

12.10.2022 / 15:15

בכל שנה נפצעים יותר ויותר ילדים בחגים, כשלעתים האירוע מסתיים באשפוז. באילו נסיבות אפשר לתבוע, מיהו הגורם האחראי ומה נדרשים התובעים להוכיח כדי לזכות בפיצוי?

מדי שנה חלה עליה משמעותית במספר הילדים שנפצעים במהלך חגי תשרי, כך על פי נתוני מד"א שהתפרסמו בימים האחרונים. לעיתים קרובות, האירוע מסתיים בפציעה קלה, אולם בלא מעט מקרים, מדובר על אירוע שמסתיים באשפוז ארוך של הילד. השאלה היא מי יפצה את ההורים שנוסף על דאגתם, גם חופשתם נהרסה. האם יש גורם אותו ניתן לתבוע ובמה זה כרוך?

רוכב קורקינט אחרי תאונה. ShutterStock
חגי תשרי הם גם הימים שבהם מד"א עובד שעות נוספות/ShutterStock

באמצעות עו"ד אסף ורשה, יו"ר משותף של פורום הנזיקין, אנו מפרטים את מכלול הזכויות והאפשרויות שנתונות בפני ההורים.

פוליסת תלמידים

"סעיף 6 (ד1) לחוק לימוד חובה קובע כי כל תלמיד הזכאי לחינוך חינם חייב להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות, באמצעות רשות החינוך המקומית שבתחום שיפוטה נמצא מוסד החינוך שבו הוא לומד. ביטוח תאונות אישיות לתלמיד מקנה, בין היתר, זכאות לפיצויים במקרה של נכות (פיזית או נפשית) - זמנית או קבועה - וכן במקרה של מוות, שנגרמו כתוצאה מתאונה. תאונה מוגדרת כאירוע פיזי, חיצוני, גלוי לעין, בלתי צפוי, הגורם לנזק גופני .

"יצוין כי הפיצוי ישולם ללא קשר לשאלה באשמת מי נגרמה התאונה או מי אחראי לה. בנוסף, עליכם לדעת כי הביטוח חל על התלמיד 24 שעות ביממה, בכל ימות השנה ובכל מקום שהוא נמצא בו, בין אם לתאונה יש קשר לפעילות המוסד החינוכי שהתלמיד לומד בו ובין אם לא.

"אז מי זכאי לקבל פיצוי? כל תלמיד שזכאי לחינוך חינם ובכלל זה - כל ילד מגיל 3 הלומד בגן ילדים, או ילד או נער הלומד בכיתה א' עד י"ב במוסד חינוך מוכר. עכשיו לשאלה הגדולה - כמה כסף אפשר לקבל מהביטוח? הסכום נע בין אלפי שקלים למאות אלפי שקלים, כתלות באופי הפציעה, חומרתה והשלכותיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

פוליסת חובה:

"ככל שמדובר על תאונת דרכים, אפילו כזו שהסבה נזקים פיזיים מינוריים, עדיין, מכוח חוק הפלת"ד, הורי הילד זכאים לקבל פיצוי כספי. אומנם, בשונה מפוליסת תלמידים, הליך הפיצוי אורך זמן רב יחסית, אולם גם במקרה זה, אין כל רלוונטיות לשאלה מי אשם בתאונה. גם במקרה בו הורה הילד התרשל וגרם לה, עדיין - הפיצוי ישולם במלואו. כמה כסף ניתן לקבל? בין אלפי שקלים, למיליוני שקלים, הכל בהתאם לחומרת הפציעה והשלכותיה התפקודיות והפיננסיות".

לתבוע את בית המלון

"תאונות רבות מתרחשות במסגרת שהות של אורחים בבתי מלון. המדובר על פי הערכה - במאות מקרים בשנה, ובכלל זה גם פציעות של ילדים.

למעשה, כאשר אורח המלון מחליק בשטח המלון כתוצאה ממפגע בטיחותי עשוי המלון להיות חייב בנזיקין ולפצות את האורח בגין הנזקים שנגרמו לו. לדוגמה: אורח המלון נתקל במרצפות בולטות בשטח לובי המלון, עובד הניקיון במלון ניקה את הרצפה והשאיר אותה רטובה ללא שלט אזהרה ואורח המלון שצעד באזור החליק ונפל. במקרים אלו חובה על בית המלון לדאוג שעובדי הניקיון שומרים על בטיחות האורחים בזמן שהם מבצעים את עבודות הניקיון, ועל בית המלון החובה לדאוג שרצפת המלון תהיה תקינה ובטוחה".

עו"ד אסף ורשה. יח"צ,
עו"ד אסף ורשה/יח"צ

עו"ד ורשה מוסיף: "יודגש כי גם בתביעות אלה יש להוכיח כי הנזק נגרם כתוצאה מרשלנות של בית המלון. כמו כן, כל טענה רפואית יש לתמוך בחוות דעת רפואית ערוכה כדין ולכן ככלל לצורך הגשת התביעה יש להצטייד בחוות דעת של מומחה רפואי בתחום הרלוונטי. כך לדוגמא אם הנפגע סובל מנכות אורטופדית כתוצאה משבר או קרע בכתף או בברך וכו' יש צורך בחוות דעת של מומחה בתחום האורתופדיה".

לתבוע את הרשות המקומית

"הן פקודת הנזיקין והן חוקי עזר עירוניים שונים מטילים חובה על הרשות המקומית לתחזק את השטחים הציבוריים בשטחה ובכלל זה גם את הכביש, תוך שמירה על רמת שירות מספקת שניתנת לתושביה. שאלת האחריות של הרשות במקרה של נזק ושיעור הרשלנות שתיוחס לה, תלויה במספר גורמים, ובכלל זה באופן היווצרות הבור או המפגע.

"ככל שמדובר על בור שנפער בכביש בשל אי-תחזוקה מונעת או שוטפת שלא בוצעה כהלכה, לא מן הנמנע כי בית המשפט יקבע כי מדובר על התרשלות מצידה של הרשות. לצד האמור, לא כל מהמורה או סדק בכביש ייחשבו כמפגע. בתי המשפט קבעו לא פעם כי רחובות ומדרכות עיר אינם "משטח סטרילי" ואין להתייחס אליהם כאל מקום שאין בו סדקים, בליטות ו'גלים' של שיפועים.

"ניתן להתייחס לדבר כזה או אחר כמפגע בכביש כאשר מדובר בהפרעה משמעותית שבאחריות הרשות היה לתקנה, והוכח כי לא היה כל שלט, תמרור או סימון שקיימת הפרעה, והרוכב היה זהיר מספיק ובכל זאת לא יכול היה לזהות את ההפרעה מבעוד מועד.

המציאות מלמדת כי במקרים רבים קובע בית המשפט שבור ביוב פתוח בכביש, ללא כל שלט או תמרור המזהירים על קיומו, ובמיוחד אם ידוע לעירייה על עצם קיומו - יחשב בגדר מפגע. יש לזכור שכאשר הנפגע אינו מוכיח שהבור בכביש היה עמוק או משמעותי דיו, אלא 'שקע' קטן בכביש - בית המשפט נוטה לקבוע שלא מדובר במפגע. לפיכך, על הנפגע חלה חובת תיעוד אם ברצונו לקבל פיצוי עבור נזקיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully