וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות השבבים העולמיות צפויות לעלות ב-8.9% בשנת ‏2003

דפנה מאור

24.2.2003 / 14:11

תחום הסלולר יוביל את הדחיפה בענף המוליכים למחצה, חוזה גרטנר דאטאקווסט; עתיד שוק ה-PC אינו ברור



מכירות ענף השבבים העולמי צפויות לצמוח ב-8.9% בשנת 2003, כך חוזה חברת המחקר גרטנר דאטאקווסט. התחזית האופטימית מבוססת על ציפיות להתאוששות בהשקעות בתשתיות ובטכנולוגיה במחצית השנייה של השנה.



גרטנר אמרה כי פלח שוק הטלפונים הסלולריים יהיה מנוע עיקרי לצמיחת מכירות השבבים - בשורות טובות עבור חברות כמו טקסס אינסטרומנטס האמריקאית ו-ST הצרפתית. מנגד, שוק ה-PC מפגין לא יותר מסימנים ראשוניים של התאוששות, ועתידו אינו ברור.



התחזית של גרטנר פחות אופטימית מאשר תחזית של ארגון התעשייה WSTS - World Semiconductor Trade Statistics Committee. הקבוצה, הכוללת את יצרניות השבבים איי.אם.די, אינטל ואת ענקית המחשבים IBM, צופה צמיחה של 16.6% במכירות השבבים.



בשנת 2002 נרשמה עלייה של 1.3% במכירות השבבים, לאחר ששנת 2001 היתה אחת משנות השפל הקשות של ענף המוליכים למחצה, ונרשמה בה נפילה של 32%. הצמיחה בשנת 2002 היתה מאכזבת ונפלה מתחזיות רוב קבוצות המחקר בעולם.



כך למשל חזה איגוד תעשיית המוליכים למחצה (SIA) בדצמבר 2001 כי מכירות המוליכים למחצה בעולם יעלו ב-6% בשנת 2002.



בחודש דצמבר נרשמה ירידה של 2.3% במכירות השבבים לעומת נובמבר, אולם בהשוואה לדצמבר 2001 נרשם זינוק של 23%. במקביל נרשמה עלייה של 43% במכירות ציוד לייצור שבבים, ונתוני ההזדמנות לציוד זה הצביעו על מגמה של גידול בביקוש לציוד בצפון אמריקה וביפאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully