וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הראשון במשרד: התכשירים שיעזרו לכן להיראות זוהרות

קובי טיריפינטו

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 10:46

ניסים מתברר, כן מוכרים על המדפים: אם חשוב לכן להיראות זוהרות ביום הראשון של החזרה לשגרה ואין לכן מטה קסם, אתן יכולות להסתפק באחד מהתכשירים הבאים

הבוקר הראשון של החזרה לשגרה, בין אם הוא קורה היום ובין אם "גנבתם" יום אחרון של חופש עם הילדים, מעורר תמיד רצון להרשים, ולמרבה השמחה עם ההתקדמות במחקר העור ובו וההתפתחות בתחום המולקולות הפעילות, אנו מתוודעים לתכשירי בזק חדשניים שמבקשים לספק אפקט מיידי.

אלא שכמו בכל אשליה, "אפקט סינדרלה" אינו מהפך קבוע, אלא שפן הנשלף מהכובע במטרה לספק תוצאה זמנית ברורה: הרמה, המרצה, הצערה, הארה והחלקה, על ידי מניפולציות הנספגות בעור ונעלמות בתוך שעות.

אחת הטכנולוגיות המסקרנות היא החדרת רכיבים אל העור באמצעות ליזוזומים, מעטפות מיקרוסקופיות בעלות הרכב ומבנה הדומים לקרומי תאי השכבה הקרנית, המשמשות כקרוניות משא שתפקידן להעביר רכיבים פעילים ולהחדירם אל העור.

קלייר דיינס בשמלת סינדרלה של זאק פוזן, במט גאלה 2016. GettyImages
אפקט סינדרלה: תכשירים לטיפוח וזוהר מיידי של עור הפנים/GettyImages

אינסטנט ביוטי

המונח "אפקט סינדרלה" אולי נשמע קצת כמו עלילה שנשלפה מאגדה נושנה, אך ליצרניות הקוסמטיקה מגוון של תכשירי אינסטנט חדשניים ונועזים, שמכילים רכיבים מסקרנים, חלקם כאמור זעירים ומתוכננים באמצעות ננו-טכנולוגיות לחדור אל העור, לפעול ביעילות מוגברת וליצור אפקט אלגנטי מבחינה קוסמטית.

שכבת העור העליונה מורכבת מתאים מתים, ולכן התכשירים להסרתם ולחשיפת השכבה שמתחתם, הם הראשונים להתהדר ביכולת לספק את האפקט המדובר.

רבים מהם מכילים חומצות פירות, חומצות אלפא AHA: גליקולית (לוריאל פריז), לקטית, מאלית, ציטרית וטרטרית, פולי - גלוקונולקטון וחומצה לקטו-ביונית (קרן ברטוב) או חומצות בטא - BHAהידרוקסיליות: סליצילית (ליראק), הגורמות להשלת תאי העור המתים שהצטברו בשכבה העליונה וחשיפה של תאים חדשים תוך הבהרה הארה והחלקה מיידית בעור.

גם השפעתן של מסכות הפנים ניכרת מייד. רובן מרעיפות אקסטרה לחות, אחרות מרגיעות ומחיות עור לוהט ומתוח שסובל משינויי טמפרטורה, מסטרס או מחשיפה לשמש (קלרינס) ויש כמובן מסיכות לניקוי יסודי המשוות לעור לאחר הסרתן חזות זוהרת.

אם מוצרי הניקוי והפילינג הם פחות כוס התה שלכן, וחשוב לכן בכל זאת למצוא תכשיר שימתח את העור ויגביר את ייצור הקולגן והאלסטין, דעו שישנם רכיבים פעילים נוספים שהוכחו כיעילים.

לוריאל פריז. ליראק. קרן ברטוב. וישי. גיגי.. יח"צ,
לוריאל פריז. ליראק. קרן ברטוב. וישי. גיגי./יח"צ

חומצה רטינואית: מחליקה את העור

החומצה הרטינואית (נגזרת של ויטמין A), היא מרכיב "עם קבלות", לא עוד גימיק פרסומי, שפעולתה משפיעה על העור מבפנים ומבחוץ.

בחוץ היא מצליחה לנתק את הדבק הבין־תאי ולהוביל לנשירת התאים המתים. כשהיא חודרת לעור, היא נקשרת לקולטנים בתאים וגורמת לחלוקה סדירה של פיגמנט, מביאה לנורמליזציה במבנה השכבתי של האפידרמיס ומעודדת יצירת סיבי קולגן, אלסטין וחומצה היאלורונית. כל זה תורם ליצירת נפח ועיבוי האפידרמיס כמו גם למראה חלק בגוון אחיד.

חפשו במדבקת התכשיר: רטינול (אליזבת ארדן), רטינל, רטיניל פלמיטט, רטיניל אצטט, רטאויט, לוקסיד, אירול או החלופה הצמחית בקצ'יול (ד"ר עור).

קלרינס. לה רוש פוזה. ביו אקטיב. זרמן דה קפוציני, VOS. דר עור.. יח"צ,
קלרינס. לה רוש פוזה. ביו אקטיב. זרמן דה קפוציני, VOS. דר עור./יח"צ

ויטמין C: מותח את העור

ויטמין C נחשב למרכיב הכרחי בהיותו אמון על שתי פעולות חשובות למען העור: הוא מעשיר אותו בנוגדי חמצון ומגביר את ייצור הקולגן.

חשוב להדגיש, הוויטמין מוכרח להיות יציב כדי להישאר פעיל, אולם משום שהוא מסיס במים וחומצי מאוד, הוא לרוב מאבד מיעילותו בתוך 24 שעות. אי לכך, הימצאותו בתכשיר אינה עדות שמצבו פעיל ואפילו לא שהוא אכן חודר למקום שבו הוא אמור לפעול.

עם זאת, בשוק ישנם סוגים שונים של הוויטמין, למשל סודיום אסקורביל פוספאט ומגנזיום אסקורביל הנחשבים ליציבים יותר.

לצידם, "ישנו רכיב נוסף בשם C Ester, זהו ויטמין C שמעבירים אותו במעבדה תהליך של הוספת מעין "זנב שומני", הגורם לו לאבד מחומציותו ולהיות מסיס בשמן. בצורתו החדשה הוא יציב יותר, הוא נספג טוב יותר ומסוגל לחדור למעטפת התא ולא לשייט בפלזמה הבין-תאית וכך לספק הגנה מפני רדיקלים חופשיים", מציינת מיכל חלילי, המדריכה הראשית בג'י'ג'י.

חפשו במדבקת התכשיר: אסקורביל פלמיטט, מגנזיום אסקורבט, אסקרוביל פוספט, וכל מה שמכיל את השורש של אסקורביט - למעט אסקורביט 10 שזה ויטמין C הטבעי.

ר אירנה סנדלר. אליזבת ארדן. דר אודי בר. גנס גלובל. טלי אשכנזי.. יח"צ,
ד"ר אירנה סנדלר. אליזבת ארדן. דר אודי בר. גנס גלובל. טלי אשכנזי./יח"צ

די מתיל־אמינו־אתנול: מותח ומנפח את העור

מרכיב מסקרן המספק "אפקט סינדרלה" הוא DMAE (די מתיל־אמינו־אתנול).

"זוהי מולקולה שמקורה בדגים, הנחשבת כבעלת יעילות מחקרית וקלינית בתיקון הצהבת העור האופיינית לגיל ומיצוקו. בנוסף, היא מעלה באופן מיידי ומצטבר את מוצקות העור העדין ויוצרת אפקט מתיחה מהיר למשך כמה שעות.

היא מטשטשת את הקמטים ושומרת על טונוס השרירים ובכך גם תורמת להבהרה ולשמירה על מראה רענן", אומר ד"ר אודי בר, מומחה לרפואה אסתטית. חפשו במדבקת התכשיר: Dimethylaminoethanl או DMAE.

דר מוניקה אלמן. צילום סם יצחקוב. יח"צ,
ד"ר מוניקה אלמן/יח"צ

פפטידים: שולחים מסרים לתאים

לצד פרגמנטים (חתיכות קטנות) של קולגן וחומצה היאלורונית שהפכו לרכיבי מפתח בתעשייה (ביו אקטיב קר, לה רוש פוזה), נודעת בשנים האחרונות חשיבות רבה גם לפפטידים.

מדובר בפרוטאינים זעירים הבנויים משרשראות קצרות של חומצות אמינו, המשמשים כשליחים החודרים לשכבות העור העמוקות ומאותתים לתאים לבצע מגוון פעולות, למשל להחליש את הקשר שבין השריר לעצב הגורם לקמטים או להמריץ את תאי הגזע, כך שהם יעבדו יותר טוב, וייצרו שכבות עור חדשות בצורה טובה ומהירה יותר (ד"ר אירנה סנדלר, ד"ר מוניקה אלמן).

הפפטידים הבולטים: פלמיטואיל פנטה פפטיד (במדבקת התכשיר - מטריקסיל) ופלמיטואיל אוליגו פפטיד (במדבקת התכשיר - דרמקסיל), המיועדים לחידוש העור, לעידוד ייצור קולגן, חומצה היאלורונית ופרוטאוגליקנים (השומרים על תכולת המים בעור).

הפפטידים נחשבים לממצקים, למעכבי יצירת קמטים ולמשפרי מראה של קמטוטים קיימים.
מלבדם ישנו פפטיד נוסף - אצטיל הקסה פפטיד 3 (במדבקת התכשיר - ארגירלין) שהוכח במחקרי מעבדה כמי שפועל כמתווך עצבי המעביר פקודות מהמוח לעצבים ולשרירים, ובכך מחקה את פעילות הבוטוקס וגורם להרפיית שרירי עור הפנים. כתוצאה מכך, הוא מוביל לשיפור ניכר במראה הקמטים והקמטוטים, ללא צורך בהזרקות (ג'נס גלובל).

פפטידים נוספים: כרונוליין, מסייע בהגברת יצורם של שני חלבונים האחראים על המגע ההדוק בין הדרמיס לאפידרמיס ופפטיד הנחושת (במדבקת התכשיר - קופר טריפפטיד) שמעורר התחדשות, מגביר את גמישות העור, ממצק ומחדש ומפחית את קמטי הפנים.

לצדם, שכיחים מרכיבים פילמוגנים, אלו חומרים סינתטיים על בסיס פוליאתילן (במדבקת המוצר - PEG אוpolyethylene) היוצרים במריחתם יריעה דקה המתייבשת על העור כמעין מעטה חלק המטשטש את הקמטים למספר שעות.

גייד. פולה בליק. טונימולי. קילס. דה אינקי.. יח"צ,
גייד. פולה בליק. טונימולי. קילס. דה אינקי./יח"צ

חומרים טבעיים וטיפים נוספים

בבחירת תכשיר אינסטנט העדיפו כאלה המכילים מרכיבים היגרוסקופיים (חומצה היאלורונית ורצוי במספר משקלים, חומצות אמינו, אוריאה, לקטט, סודיום PCA) ומינרלים (אשלגן, מגנזיום, סידן ונתרן) משום כשהשכבה הקרנית לחה - העור נראה בוהק, חיוני וקורן יותר.

מרכיבים אקזוטיים כמו זהב (טונימולי), פנינים (ג'ייד), אבקת יהלומים (סטנדל) או מיקה (דה אינקי) יספקו זוהר משמעותי לעור, למרות ההנחה שאין בהם תועלות נוספות.

לברק של פתיתי הזהב כמו גם לפנינים (פולה בליק) וליהלומים יש אפקט מחזיר אור שמטשטש את הקמטים והקמטוטים ויוצר אשליה של עור חלק וזוהר יותר. מיקה אגב הוא מינוח כללי לקבוצה בת 37 מינרלים סיליקטיים שמקורם באדמה, שמטרתם לספק ברק הודות ליכולות ההשתקפות שלהם עם האור (ק'ילס).

המותגים "הירוקים" מצביעים על האצות העשירות במינרלים, באנזימים ובחלבונים כמי שבכוחן לתרום באופן מיידי למראה העור. הרכיבים הידועים כיעילים הם הבטא קרוטן ואלנטואין השומר על הנוזלים בתאים, מכווץ כלי דם ומרגיע את העור. גם הרזברטרול, פוליפנולים - נוגדי חמצון שמקורם טבעי (לרוב ממיצוי ענבים) הופכים את העור למוצק וחלק למגע (וישי).

"ה-P-TE המופק מאוליגוסכרידים של שורש צ`יקורי ומפוליסכרידים מצמח Tara (קסאלפיניה קוצנית) מבקש להוות חלופה לשימוש בחלבונים. זהו רכיב המשפיע מיידית על תחושת מיצוק והידוק לצד תכונות לחות והחלקה המספקות רכות, גמישות, ברק וחיות לאורך שעות", מציינת ורד אורנשטיין סלוצקי, בעלת המותג VOS.

גם ה-Easyliance רכיב טבעי המכיל אסטקסנטין, אנטי אוקסידנט עוצמתי הידוע בהשפעתו על גירוי העור לייצור קולגן, פועל למיצוק העור ולהענקת אפקט מהיר של ליפטינג.

"ה-easyliance, הוא ביופולימר היוצר החלקה ומתיחה טבעית לעור. מדובר בחומר פעיל דמוי ג'ל המופק מעץ האקציה סנגל ועץ אלת המסטיק, המחזק את אלסטיות העור ומספק תחושת מתיחה מיידית לאחר מריחתו", מסכמת הקוסמטיקאית טלי אשכנזי.

כמובן מי שמעוניין בתוצאה משמעותית יותר יאלץ להסתייע בטיפולי הבזק בקליניקות המציעות טיפולי יופי המתבססים על מכשור שעיקרו קילוף השכבות העליונות באפידרמיס, פעולה שזכתה לכינוי "פילינג אחר הצהריים", היות והיא לא דורשת זמן החלמה ומספקת את אפקט ה"וואו" המיוחל: עור רענן, ורדרד, חלק ועדין (GLOW SHOT ב-Viv Clinic, ג'נסיס - לייזר מסוג Nd:YAG בכללית אסתטיקה).

בנוסף, ישנם טיפולי פוטו ריג'וביניישן (הבזקי אור) הפועלים להתחדשות העור ושיפור מרקמו. השיטה אינה פולשנית ולמרות שתוצאותיה אינן דרסטיות - היא בהחלט עונה להגדרה - "אפקט סינדרלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully