וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לממונה על התחרות: מנעי מיזוג דיפלומט ודורות

עודכן לאחרונה: 16.10.2022 / 7:58

במכתב אל עו"ד מיכל כהן נטען על ידי "לובי 99" כי מיזוג בין ענקית הייבוא ליצרנית הירק ועשבי התיבול הקפואים יוביל לעליית מחירים ויפגע בצרכן. על שום מה?

שום. ShutterStock
לא על השום לבדו. דורות היא יצרן מוביל של עשבי תיבול קפואים/ShutterStock

"לובי 99" פנה אל הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, בבקשה כי תתנגד למיזוג בין דיפלומט לבין דורות.

חברת דיפלומט היא היבואנית הבלעדית הגדולה בישראל, המחזיקה בשורה ארוכה של מותגים פופולריים, בין היתר של מוצרי פרוקטר אנד גמבל.

חברת דורות היא מונופול השולט ב80% משוק מוצרי הירק והתיבול הקפואים בישראל. מוצרי שתי החברות נמכרים אצל קמעונאי המזון ונמצאים כמעט בכל בית בישראל.

דיפלומט הודיעה למשקיעיה בחודש יוני האחרון כי היא מתכוונת לרכוש 51% מההון של חברת דורות שעוסקת בייצור שיווק והמכירה של מוצרי ירק ותיבול קפואים.

עו"ד רחל גור ועו"ד נועה זלצמן מלובי 99 טוענות במכתב כי "רכישת דורות מתאימה לשיטה של ספקי המזון הגדולים - שליטה במותגים חזקים עם נתח שוק משמעותי, שהתחרות בהם נמוכה. צעד זה צפוי להעצים עוד יותר את דיפלומט, לחזק את הכוח המצרפי שלה מול רשתות השיווק בישראל ולהעלות את חסמי הכניסה הניצבים בפני ספקי מזון מתחרים, שאינם נהנים מאחיזה במכלול מותגים חזק".

נעם וימן. קרן בן ציון,
נעם וימן, מנכ"ל דיפלומט. מצוטט במכתב של לובי 99/קרן בן ציון

לפי המכתב של לובי 99, מיזוג החברות עלול להביא לעליית מחירים לצרכן, כותבות המכתב אף בדקו את מחירי במוצרי ירק, כך למשל: "מחיר שום יבש באתר האונליין של שופרסל הוא 3.11 שקל ל-100 גר' המחיר של שום קפוא המיוצר על-ידי דורות הוא יותר מכפול ועומד על 8.45 ש"ח ל-100 גר', כך שהמחיר הממוצע בסניפים - עומד כל כ-7 שקל" .

בלובי טוענים כי עם מיזוג החברות המחיר של מוצרי תיבול ובעיקר של השום יעלה: "על-פי הודעת דיפלומט למשקיעים, עיקר המכירות של דורות הינן למגזר הקמעונאי.

בהודעה לעיתונות שפרסמה דיפלומט בהקשר למיזוג המתוכנן עם דורות כתב מנכ"ל החברה ואחד מבעליה, נעם וימן, כי בכוונתנו 'לנצל את הסינרגיה עם מותגי מזון קיימים הנמכרים על ידי דיפלומט בהצלחה רבה' מילים אלה נותנות אינדיקציה לפרקטיקה מרכזית של ספקי מזון גדולים - לעשות שימוש במוצרים הדומיננטיים שלהם, שהקמעונאים אינם יכולים להרשות לעצמם שלא יהיו על המדף כדי להעצים את כוחם וליצור מאזן כוח מול הקמעונאים.

כך, ספקי המזון יוכלו לחייב את נוכחות המוצרים הנוספים שלהם על המדף, להציב חסמים ועלויות בפני מתחריהם ותהיה להם יכולת להשפיע ולנתב את העלאות המחירים של המוצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully