וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הרשתות הקמעונאיות והבנקים גוררות לירידות בוול סטריט; ג'יי.סי פני מאבדת 3.5%

יהודה שויצר

24.2.2003 / 17:06

סיטיגרופ מאבדת 1.2% על רקע פרסומים כי היא במגעים ליישוב תביעה של רשות ני"ע; קמעונאית המזון ההולנדית רויאל אהולד קורסת ב-64% על רקע שערוריה חשבונאית



ירידות שערים נרשמות בפתיחת שבוע המסחר בוול סטריט על רקע הציפייה הדרוכה בנוגע למתרחש בעיראק. מאז החריפה המתיחות בין ארה"ב לעיראק ובכירים בארה"ב, כולל בוש, התבטאו כי מתקפה היא רק עניין של זמן המסחר בוול סטריט, והכלכלה האמריקאית ככלל, נמצאים בעמדת המתנה מתוחה נוכח חוסר הוודאות המתמשך. מדדי הטכנולוגיות והבלו צ'יפ יורדים כעת בכמחצית האחוז. מדד מניות השבבים מאבד כ-1%.



מכירות ענף השבבים העולמי צפויות לצמוח ב-8.9% בשנת 2003, כך חוזה חברת המחקר גרטנר דאטאקווסט. התחזית האופטימית מבוססת על ציפיות להתאוששות בהשקעות בתשתיות ובטכנולוגיה במחצית השנייה של השנה. גרטנר אמרה כי פלח שוק הטלפונים הסלולריים יהיה המנוע העיקרי לצמיחת מכירות השבבים - בשורות טובות עבור חברות כמו טקסס אינסטרומנטס האמריקאית. למרות תחזית זו יורדת מניית טקסס ב-1%. אינטל רושמת ירידה של 0.5%.



אורקל יורדת ב-1.2%. החברה הודיעה היום כי היא צופה עלייה קלה במכירות הרבעון השלישי. מיקרוסופט , יצרנית התוכנה הגדולה בעולם, יורדת גם היא בשיעור דומה.



ענקית הפיננסים סיטיגרופ מאבדת 1.2% על רקע פרסומים כי החברה נמצאת במגעים ליישוב תביעה של רשות ני"ע על חלקה בניפוח רווחי אנרון ה"פייננשל טיימס" דיווח על המגעים. סיטיגרופ נחקרה במהלך השנה האחרונה בחשד כי אירגנה עבור אנרון עסקות סיבוביות שהסתירו הלוואות, וסייעו לחברת האנרגיה להציג מאזן משופר.

בשבוע שעבר הסכים בנק ההשקעות מריל לינץ' לשלם קנס של 80 מיליון דולר במסגרת הסכם פשרה עם רשות ני"ע בעניין דומה. מניות מריל יורדת גם הן ב-1.2%.



חברת המוסיקה הבריטית EMI מנהלת מגעים ראשוניים עם AOL טיים וורנר לרכישת חטיבת המוסיקה וורנר מיוזיק - כך עולה מדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל". על פי הערכות, שוויה של וורנר מיוזיק עומד על כ-3-4 מיליארד דולר. למרות המגעים שאמורים לשפר את מאזנה של AOL יורדת מניית החברה ב-0.5%.



קמעונאית המזון ההולנדית רויאל אהולד (סימול AHO) הודתה היום כי ניפחה רווחיה בשנתיים האחרונות. החברה, המפעילה את רשת המרכולים הגדולה בהולנד ואת רשת Stop & Shop בארה"ב, הודיעה גם על עזיבתם של מנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים בעקבות חשיפת השערוריה. על רקע חשיפה זו, קורסת מניית החברה ב-65% והחברה מאבדת יותר מ-6 מיליארד דולר בשווי שוק.



חברת האנרגיה דבון אנרג'י (סימול DVN) רוכשת את המתחרה אושן אנרג'י (סימול OEI) תמורת 5.3 מיליארד דולר במניות ובתשלום חובות. בעלי המניות של אושן יקבלו 0.414 ממניות דבון עבור כל מניה שברשותם - מחיר המהווה פרמיה צנועה של כ-4% ביחס למחיר הסגירה של המניה ביום שישי. מניות אושן עולה ב-1.5%; מניות דבון יורדת ב-2%.



מניות הרשתות הקמעונאיות האמריקאית מאבדות גובה לנוכח תוצאות הרשתות בחודש פברואר. ג'יי.סי פני יורדת ב-3.5% לאחר שהזהירה כי מכירותיה נפלו לנוכח מזג האוויר הקשה השורר בארה"ב. וול מארט יורדת ב-1% למרות למרות שאמרה כי תעמוד בתחזית המכירות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully