וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד הון של 5 מיליון דולר לחברה לישראל כתוצאה מהפחתת שווי ההשקעה בטאואר

אילן מוסנאים

24.2.2003 / 17:28

טאואר הסכימה להפחית המחיר לפיו ישקיעו בה השותפות האסטרטגיות מ-12.5 לכ-3 ד'; החברה לישראל תשקיע 7.3 מיליון ד' נוספים בשני שלבי הגיוס הבאים



החברה לישראל תשקיע 7.3 מיליון דולר בשני שלבי הגיוס הקרובים שטאואר תבצע, בעקבות ההסכמה על תיקון הסכמי ההשקעה במפעל ה-FAB 2 של החברה במגדל העמק.



טאואר מסרה בדו"ח הדירקטוריון שלה כי הגיעה להבנה עם השותפות האסטרטגיות שלה, לפיה האחרונות יקדימו את תשלום אבן הדרך האחרונה בהשקעה במפעל ה-FAB 2. השותפות האסטרטגיות יעבירו לטאואר סכום של כ-24.2 מיליון דולר בחודש הקרוב, וסכום של כ-20.5 מיליון דולר אחרי אוגוסט 2003.



השותפות האסטרטגיות של טאואר שהשקיעו עד היום במפעל ה-FAB 2 הן סאנדיסק, אליאנס סמיקונדקטור, מאקרוניקס אינטרנשיונל, קוויקלוג'יק, איי.סי.טק (החברה לישראל טכנולוגיות) וקרן אתגר.



עבור החלק הראשון של ההשקעה תנפיק טאואר לשותפותיה מניות רגילות שלה לפי מחיר של 2.983 דולרים. שער זה גבוה בכ-30% מהמחיר בו נסחרת טאואר בנאסד"ק. עם זאת הוא נמוך משמעותית מהשווי של 12.5-30 דולר לפיו היתה ההשקעה אמורה להתבצע על פי ההסכם המקורי. נראה כי ההחלטה להפחית את השווי לפיו תתבצע ההשקעה באה בעקבות דרישת השותפות, לנוכח הפער הגבוה לעומת השווי של כ-2.3 דולר בו סיימה החברה את המסחר בנאסד"ק ביום שישי.



את החלק השני של הגיוס, שמותנה בכך שטאואר תשלים גיוס של 22 מיליון דולר בבורסה, תבצע החברה בהתבסס על מחיר הגיוס בשוק. עקב התיקון בשווי לפיו תתבצע ההשקעה ייווצר לחברה לישראל הפסד הון של 5 מיליון דולר.



בנוסף הסכימה טאואר להקצות לשותפותיה להמרה סכום של עד 13.2 מיליון דולר מהמקדמה ששילמו לה ושלא תנוצל על ידם עד לסוף דצמבר 2005, בהתבסס על מחיר המניה באותו מועד. במידה והשותפות ינצלו זכות זאת באופן שסך המניות שיונפק להן יעלה על 5% מההון המונפק של טאואר באותו מועד תציע טאואר לכל בעלי המניות האחרים שלה זכויות לרכוש מניות במחיר דומה.



טאואר גייסה ב-2002 כ-150 מיליון דולר עבור Fab 2, כאשר כ-89 מיליון דולר מסכום זה התקבלו כנגד התחייבויות קודמות של השותפים האסטרטגים והפיננסיים, וכ-61 מיליון דולר התקבלו בהנפקות אג"ח ומניות לציבור ולמשקיעים פרטיים. במהלך השנה, וכחלק מהסכם האשראי הקיים, הלוו הבנקים לטאואר 142 מיליון דולר למימון פרוייקט Fab 2, ובפברואר 2003 הלוו לה 30 מיליון דולר נוספים. החברה אף הצליחה לנקוט בפעולות משמעותיות להפחתת עלויות הפרוייקט, שמוערכות כעת בכ-100 מיליון דולר פחות מהתכנון המקורי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully