וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמכר לבעלים של לגו: האקזיט המדהים של הרופא הישראלי

עודכן לאחרונה: 19.10.2022 / 12:09

משחק ילדים? קירקבי שמחזיקה בלגו רוכשת את בריינפופ, חברה שמתמחה בסרטוני למידה קצרים לילדים בסכום עתק של כ-875 מיליון דולר. מייסד החברה ד"ר אברהם כדר, רופא ילדים ואימונולוג ישראלי, הוא הבעלים היחיד של מניות החברה

אנרגיית תנועה, צילום מסך מתוך אתר בריינפופ. ללא, צילום מסך
סרטון הסבר על אנרגיית תנועה (צילום מסך מאתר בריינפופ בעברית)/צילום מסך, ללא

בשורה טובה לד"ר אברהם כדר, מייסד בריינפופ החברה שמתמחה בסרטוני למידה קצרים לילדים - קירקבי שמחזיקה בלגו רוכשת את בריינפופ ב-875 מיליון דולר.

כדר, רופא ילדים ואימונולוג ישראלי שמתגורר בארה"ב כבר משנות השמונים הקים את החברה, אך למרות שהיזם העתיק את מרכז חייו לארה"ב, חלק ממערך הפיתוח של החברה נותר בישראל.

כדר מחזיק במניות החברה לבדו - ולא גייס כספים מקרנות חיצוניות. לכן הוא עתיד ליהנות מסכום הרכישה.

איך נראה המוצר? באתר החברה בעברית ניתן לראות סרטי למידה בנושאים שונים, לדוגמה: במדע וטכנולוגיה, היסטוריה וחברה, שפה וכישורי חיים, תנ"ך ותרבות ישראלית, אומנויות, מתמטיקה, מולדת, גאוגרפיה ואנגלית.

דמויות לגו עושות פרצופים. ShutterStock
מחזון לאקזיט. בריינפופ הישראלית נמכרה לקירקבי - הבעלים של לגו/ShutterStock

אך יש עוד נושאים שניתן ללמוד דרך האתר, כך למשל בסרטון אודות חינוך פיננסי, נמצא הסבר בשפה קלה ובהירה ושווה לכל נפש (גם נפש של ילד!) לגבי שוק ההון, תוך ביאור מושגי יסוד כמו למשל מהן מניות. סרטון נוסף מסביר לילדים כיצד לערוך השוואת מחירים אפקטיבית כדי להפוך אותם לצרכנים טובים יותר.

המודל העסקי של החברה כולל מכירת מנויים פרטיים למי שרוצה לצפות בסרטונים על בסיס קבוע, אך בעיקר החברה מוכרת מנויים למערכות החינוך וארגונים, בין היתר גם למשרד החינוך בישראל.

למרות האקזיט המרשים, ד"ר כדר ימשיך להיות מעורב בפעילות החברה תחת ענקית המשחקים: הוא יהפוך ליועץ ללגו, ישמש כדירקטור בחברת האם וינהל בפועל את פעילות בריינפופ.

  • עוד באותו נושא:
  • אקזיט
  • לגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully