וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היי דרומה: איך מרחיבים עסק מהצפון למרכז?

19.10.2022 / 16:31

הם מהצפון , גרים ועובדים שם, אבל החליטו להרחיב את היריעה גם למרכז. למה? כי כאן נמצא הכסף הגדול. איך מרחיבים את העסק, איך מתאימים אותו לכלל הלקוחות ומדוע זה יכול להשתלם גם ללקוחות?

אדריכלות ועיצוב יהודית שניידר. עודד סמדר,
לא אותו קהל, לא אותו עיצוב. אדריכלות ותכנון יהודית שניידר/עודד סמדר

יהודית שניידר, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית, גרה ועובדת בראש פינה. שנים רבות היא בונה ומשפצת בתי יוקרה בצפון הארץ, אבל לפתע הגיע לה קהל אחר - לקוחות מהמרכז.

זה נשמע פשוט, אולי, אבל זה לא. אופי הלקוחות שונה, קצב העבודה אחר, ועם זאת - שניידר לא נבהלה. "כתושבת תל אביב לשעבר, אני מבינה שבמרכז יש עוד אפשרויות, הזדמנויות ודרכים להוכיח את היצירתיות שבי. בימים אלה אני מסיימת פרוייקטים גדולים בתל אביב. אין ספק שבמרכז יש הרבה בנייה וענף הנדל"ן פורח".

אבל לא מדובר רק בביזנס נטו. המקצוע שלה מחייב אותה לנקודת מבט שונה. "יש לי את היכולת התכנונית לנצל במקסימום את המגרש תוך התייחסות לסביבה", מסבירה שניידר, "להכניס את הנוף לתוך החלל, גם כאשר מדובר בפרויקט אורבני. אני יודעת להעמיד גאומטרית את המבנה".

אדריכלות ועיצוב ינון בן דוד. שי אפשטיין,
מהשקט והפסטורליה להמולה של המרכז. תכנון ועיצוב ינון בן דוד/שי אפשטיין

גם לינון בן דוד מרמת הגולן משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב, וגם הוא מבין את החשיבות של בנייה ותכנון במרכז הארץ, במקביל לעבודתו ברמת הגולן ובצפון בכלל. לדבריו "בלי קשר לפן הכלכלי, כאשר יש תקציבים גבוהים אפשר לממש כל כך הרבה. הבשורה שאני מביא למרכז היא החיבור למקום, לטבע, לשטח, לחומרים והכול עם צניעות רבה. אני מגיע ממקום של למקסם את הסביבה בדרך הטובה ביותר. כזו שתשרת את המשפחה. משהו חם ומשפחתי. אנשים לא רוצים מונומנט, או בית שיככב ב-VOGUE. בהתחלה אנשים הרימו גבה, כי בסופו של דבר הם רוצים מישהו פיזית קרוב אליהם כאשר הם בונים את בית חלומותיהם. לכן החלטנו לפתוח שלוחה במרכז".

ההחלטה, הוא אומר, הגיעה סביב הרצון, הפניות והביקוש של האנשים: "הבנו שזה לא ריאלי ללא משרד. לפני כשנתיים פתחנו שלוחה בנתניה. בהתחלה הייתי על הקו פעם, פעמיים בשבוע, היום אני נמצא במרכז לפחות 3 ימים בשבוע. עיקר העובדים כבר נמצאים במרכז. נכון, שעדין אני ממשיך לבנות ברמת הגולן. כאשר רוב הלקוחות הן משפחות שהעתיקו את מגוריהם מהמרכז לצפון, כך שמדובר באותו קהל יעד, אנשים שמשקיעים הרבה מאוד בבית. אני מאמין שחמש שנים קדימה המגמה רק תתחזק, עוד ועוד אנשים יעברו לצפון ויבנו שם אימפריות שלא מביישות את המרכז".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מעצבת אלה מורגן. שירן כרמל,
בואו לחיפה. תכנון ועיצוב אלה מורגן/שירן כרמל

מעצבת הפנים אלה מורגן, שגרה ועובדת בחיפה ביחד עם בן זוגה חיים שטרית נגר-אומן, מפרטת: "מעניין אותי וחשוב לי להיפתח, להתרחב, להתפרס, להטביע את חותמי בכל הארץ, עם קונספט העיצוב המיוחד שאני מביאה איתי. רוב לקוחות המרכז הגיעו מפה לאוזן. הם כבר קיבלו קומפלימנטים מהממליצים השונים. אני מתעקשת שבעלי המקצוע גם בפרוייקטי המרכז יהיו מהצפון. ומסבירה ללקוחות מראש שזה תורם להצלחת הפרויקט. כך הלקוחות נהנים ממחירים נמוכים מהמרכז, לצד שירות וכמובן אחריות מלאים, לצד סינכרון מלא בין כל בעלי המקצוע".

עוד מסבירה מורגן: "הערך המוסף שלנו, שקורץ לאנשי המרכז, הוא שאנחנו מביאים משהו אחר. אני מנהלת את הפרויקט ביחד עם בן זוגי, מא' ועד ת'. המשפצים אוהבים שהאחריות מוסרת מהם והניהול עובר לידיים מקצועיות. אחרי מפגש-שניים הם מבינים שיש פה ראש עיצובי וראש טכני - שניים במחיר אחד, הכול תחת אחריותנו. כמובן שאני מגיעה לשטח ובכל נקודת זמן חשובה אני מוודאת שהכול מתבצע לפי התוכנית, ברמה שאם אני אומרת שהשיפוץ ייארך חודשיים, זה קורה בפועל. פגישות תכנון ונגרות ראשונות מתקיימות במרכז, אולם רוב הזוגות דווקא מעדיפים לבוא אלינו לחיפה. בפועל, אנחנו מקיימים יום רכישות מרוכז. אני אוספת אותם מהרכבת, עושה סיור מדויק בקרב ספקים ואנשי מקצוע רלוונטיים לפרוייקט ובשורה התחתונה הלקוחות נהנים ממחירים נמוכים יותר" .

אולם תצוגה ארטפרו רמת השרון. יחצ,
לקח 12 שנה ובסוף ההתרחבות הגיעה. אולם התצוגה של ארטפרו/יחצ

המעבר למרכז אינו רק נחלתם של תושבי הצפון. הרי לא מפתיע שבמרכז קורים הדברים הגדולים. שהמרכז הוא לב הסביבה האורבנית, העסקית והכלכלית.

ארטפרו, המתמחה במפתחי ברזל, הוקמה באריאל, שם הוקם אולם התצוגה, וגם המפעל. קובי חליפה המנכ"ל אומר: "לאור המיקום המרוחק מקהל לקוחותיי, כמעט מדי יום נסעתי למרכז ובכלל לכל הארץ כדי להיפגש עם אדריכלים ומעצבים, משפצים ובונים, על מנת להציג בפניהם את היכולות של ארטפרו. הכול נעשה דרך מחשב, על ידי הדגמה של בתים ומפתחים שונים. המוצרים הנלווים של ארטפרו, בהם ריהוט מברזל, מטבחים, שולחנות, ספריות וכו' הוצגו כמובן רק באמצעות מחשב, ולא פיזית לצערי. קומץ קטן מאוד של לקוחות הגיע לאריאל. לאורך השנים ועם הצטרפותה של אשתי רומי לעסק, שניהלה את סניף איקאה בראשל"צ, בהחלט תפקיד מכובד, והבינה עד כמה הלוקיישן, הנוכחות והקרבה ללקוחות חשובים ומהותיים כדי להעמיק קשרים ולהעצים את המותג בקרב קהל היעד".

וכך אכן היה. לאור הצטרפותה של רומי, החליט חליפה לפתוח אולם תצוגה ברמת השרון: "לוקיישן נהדר, שממחיש את היכולות של ארטפרו. מהלך שאמנם לקח 12 שנים, אבל בהחלט הוכיח את עצמו. האולם ברמת השרון הושק לפני כשנה, עם 80 מ"ר. שם הלקוחות יכולים לראות, לבדוק, למשש, לבחור. אנחנו נגישים וקרובים. שילשנו את כוח האדם וכך גם המכירות שגדלו משמעותית".

  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully