וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: החלטה על עיראק למועה"ב; ארה"ב: סיכוי קלוש למנוע מלחמה

שלמה שמיר

24.2.2003 / 20:31

ההצבעה על ההחלטה האמריקאית-בריטית צפויה באמצע מארס; בוש: על מועצת הביטחון להחליט אם היא רלוונטית; צרפת: נציג הצעה לחיזוק משטר הפיקוח





ראש צוות הפקחים, האנס בליקס, אמר היום כי על עיראק להתחיל בהשמדת טילי הסומוד-2, אותם נדרשה להרוס עד ה-1 במארס. לדבריו, לא צפויות שיחות נוספות עם עיראק בעניין. "קבענו תאירך להשמת הטילים ואנו מצפים שיכבדו אותו", אמר. בילקס ציין בסר כי יתנהלו שיחות לגבי קצב ההשמדה. עיראק הביעה הלילה בפומבי תקווה כי שיחות עם צוות פקחי הנשק של האו"ם ימנעו את השמדת טילי הסומוד-2. ואולם, נראה כי עיראק משלימה עם הדרישה ומנמיכה בחשיבותם של הטילים בהגנה נגד מתקפה אמריקאית אפשרית. כך מדווח היום "הניו יורק טיימס".



הקבינט הטורקי גיבש היום את ההחלטה המאשרת הצבת חיילים אמריקאים בשטח טורקיה לקראת מתקפה בעיראק. ההצעה תוגש לאישור הפרלמנט, ככל הנראה מחר. ארה"ב הגיעה בסוף השבוע להסכם עם טורקיה על חבילת סיוע כלכלי וצבאי מיידי בסכום של 15 מיליארד דולר. מהקבינט נמסר כי ייתכן שאנקרה תעכב את פריסת החיילים עד החתימה על מזכר ההבנות עם ואשינגטון בעניין חבילת הסיוע.



עיראק ביקשה היום כי פסגת הליגה הערבית שצפויה להיערך באחד במארס תידחה בשבועיים. ואלום מהליגה וממצרים נמסר כי הפסגה תתקיים כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully