וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעסיקים לומדים: למה חברות הייטק מחזרות אחרי סטודנטים?

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 8:11

עם סיום השבוע הראשון לשנת הלימודים האקדמית, מצאנו לא מעט חברות הייטק שמעוניינות לגייס סטודנטים כבר בתקופת לימודיהם והסיבות לכך מגוונות. דיברנו עם המנהלים שהסבירו מה עומד מאחורי האג'נדה לשלב את הסטודנטים כעובדים מן המניין

סטודנטים לומדים מול מחשב. ShutterStock
עובדים בהייטק ולומדים בזמנם החופשי, סטודנטים משלבים עבודה במשרות קבועות/ShutterStock

נדמה שכיום הסטודנטים אינם צריכים להמתין לסיום התואר כדי להשתלב במקומות עבודה מסודרים בתפקידים שאינם זמניים, וזאת מכיוון שיש לא מעט חברות הייטק גדולות וסטארטאפים רבים המציעים משרות סטודנט המאפשרות לשלב לימודים עם עבודה, חברות מסודרות שמאפשרות שעות עבודה גמישות, תנאים טובים ומשאבים לצבירת ניסיון רלוונטי בתחום, במטרה להתפתח עם השנים ולהגיע בהמשך עד לתפקידי ניהול בכירים בחברה.

יצאנו לבדוק מה הסיבות לחיזור אחר הסטודנטים, מה עומד מאחורי העניין שיש לחברות אלו בעובדים-לומדים, מה הן מתכננות להם בעתיד, עד כמה הן משקיעות בהתפתחות העתידית המקצועית שלהם ולמה? מה בעצם הן מקבלות בתמורה?

לימור קדרון סמנכלית כוח אדם בחברת bright data. ענת פמלה שרון,
לימור קדרון סמנכלית כוח אדם בחברת bright data/ענת פמלה שרון

"טבילה ראשונית בעולם הטכנולוגיה"

לדוגמא, חברת ברייט דאטה המספקת משאב מרכזי לכל חברה וארגון: דאטה. היא עושה זאת על ידי הנגשת מידע גלוי מהרשת המאפשר לחברות להשתמש בו לצרכים רבים: החל מהשוואת מחירים, דרך בניית אסטרטגיה עסקית או עריכת מחקרי שוק ועד זיהוי ומניעת הונאות רשת.

לימור קדרון סמנכ"לית כוח אדם בחברת bright data מספרת על החשיבות בהעסקת סטודנטים: "חשוב לנו לתת לסטודנטים את האפשרות להכיר את החברה ואת פועלה ובעתיד גם להשתלב ולהתפתח בתוך החברה עוד משלב הלימודים ובשאיפה לצבור וותק וניסיון, לנהל צוותים ובכלל לעסוק בתפקיד ניהולי בחברה ולהתפתח אישית ומקצועית בתוך החברה".

"רבים מהמנהלים הבכירים בחברה התחילו את דרכם בה כסטודנטים אנו מאמינים כי מתן הזדמנות לסטודנטים לעבוד במקביל ללימודים האקדמיים במשרות המאפשרות שעות גמישות כגון QA - בקרת איכות ובשירותי support הואיל וזו עבודה במשמרות המאפשרת גמישות כמו עבודה בלילה ובשבתות ובכך מעניקה להם טבילה ראשונה ונוחה בעולם הטכנולוגיה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
לינדזי הרשקוביץ מגייסת בחברת forter קרדיט. חברת פורטר,
לינדזי הרשקוביץ, מגייסת בחברת forter/חברת פורטר

גמישות, הזדמנות והכלה

Forter (פורטר), חברה המובילה בעולם במניעת הונאות מסחר אלקטרוני. הפלטפורמה המשולבת למניעת הונאה של פורטר מגנה על למעלה ממיליארד צרכנים ברחבי העולם- מהונאות כרטיסי אשראי, גניבות זהות, השתלטות על חשבונות ועוד. בחברה מועסקים סטודנטים אשר מקבלים הזדמנויות לצמוח וללמוד מהחברה במקביל לתואר אותו הם לומדים.

לינדזי הרשקוביץ, מגייסת בחברת forter: "הליך גיוס הסטודנטים מאפשר לחברה הזדמנות לקחת חלק בגיוון ולתת הזדמנות שווה לסטודנטים וסטודנטיות מכלל האוכלוסיות. כך לסטודנטים בחברה ישנה הזדמנות להיכנס לעולם ההייטק ולצבור ניסיון מעשי כבר במהלך התואר, תוך גמישות והכלה בימי העבודה שעות עבודה ועומס תקופתי".

"ערך מוסף שהחברה מעניקה היא מתן הזדמנויות עבור סטודנטים אשר מועסקים בחברה במקביל לתואר אותו הם לומדים. כך לסטודנטים ישנה הזדמנות להיכנס לעולם ההייטק ולצבור ניסיון מעשי כבר במהלך התואר, תוך גמישות והכלה בימי העבודה שעות עבודה ועומס תקופתי. הליך גיוס הסטודנטים מאפשר לחברה הזדמנות לקחת חלק בגיוון ולתת הזדמנות שווה לסטודנטים וסטודנטיות מכלל האוכלוסיות".

ג'סיקה אוליאל, מנהלת HR ב-T-REX. עצמי,
ג'סיקה אוליאל, מנהלת HR ב-T-REX/עצמי

חפיפה וליווי - השקעה לטווח ארוך

ג'סיקה אוליאל, מנהלת HR ב-T-REX מסבירה על האג'נדה של החברה לגיוס סטודנטים: "כיום יש לנו בחברה 2 סטודנטים ואנחנו מעוניינים להגדיל את מספרם, אבל בהדרגה. כל משרת סטודנט שנפתחת דורשת תמיכה של צוות עובדים בתהליך הלמידה של העובד. גייסנו 2 סטודנטים אשר עם סיום לימודיהם הפכו לג'וניורים ועובדים במשרה מלאה. בנוסף, גייסנו 6 בוגרים למשרת ג'וניור ללא ניסיון עם סיום הלימודים".

"הסטודנטים שלנו משתלבים בצוותים קיימים והם מבצעים משימות תכנות כחלק מצוות הפיתוח, לצד מפתחים מנוסים יותר. תהליך חפיפה וליווי זה מוביל לעבודת צוות, במשימות מגוונות ומאתגרות, של עובדים ותיקים ומנוסים לצד הצוות הצעיר".

"ללא ספק, זו השקעה לטווח ארוך. הם חרוצים מאוד, מלאי מוטיבציה ורצון ללמוד ולהתקדם. הם מבינים שיש תחרות גבוהה בהייטק ולכן רוצים להוכיח את עצמם במקום שמאפשר זאת, תומך ומלווה אותם. אנחנו רואים בזה הזדמנות גדולה ופתיחת שער הכניסה להייטק".

"בנוסף, כחלק מהתרבות הארגונית שלנו ב T-REX, אנחנו מאמינים שזו הזדמנות לדריסת רגל עבורם לעולם ההייטק והם צמאים ללמידה, ולנו הכי כיף ללמד ולהכשיר מההתחלה את העובדים לעתיד. עד היום היו לנו הצלחות גדולות עם מספר סטודנטים, זה בונה את החברה בצורה מגוונת מאוד ואנחנו רואים את ההוקרה של הסטודנטים על הידע והניסיון שהם צוברים"..

דפנה ברגר, סמנכלית משאבי אנוש בחברת הפינטק חד הקרן – FIREBLOCKS. יוליה נר,
דפנה ברגר, סמנכלית משאבי אנוש ביוניקורן הפינטק FIREBLOCKS/יוליה נר

"לפתוח את הדלת לדור העתיד, לטפח ולתמוך"

דפנה ברגר, סמנכ"לית משאבי אנוש ביוניקורן הפינטק FIREBLOCKS: "אנו מגייסים סטודנטים למשרות תמיכה טכנית, משרות המהוות קו ראשון עבור לקוחותינו הפזורים גלובלית באסיה, אירופה, אוסטרליה וארה"ב. הסטודנטים עובדים צמוד למחלקות הפיתוח והמוצר שלנו, ונחשפים ישירות לעולמות פורצי הדרך של הנכסים והמטבעות הדיגיטליים, ובכך צומחים מקצועית החל מיומם הראשון".

"כיום אנו מעסיקים כ-15 סטודנטים, המגיעים מרקעים אקדמיים שונים, אך המשותף לכולם הוא ידע טכני מוקדם, יחסים בינאישיים מעולים, אנגלית ברמה גבוהה וכמובן עניין רב בעולמות התוכן שלנו. הסטודנטים מהווים עתודה למגוון תפקידים מקצועיים בעיקר בתחום הפיתוח, לשמחתנו יש לנו 100% הצלחה, עם שתי קליטות מוצלחות מאד. במקביל, היות שאנו ארגון בצמיחה מואצת, נפתחות כל העת הזדמנויות חדשות, דוגמת סטודנט שעבר למשרה מלאה כמנהל פרוייקטים, ואחר לניהול צוות בתמיכה".

"בעיני חשיבות גיוס סטודנטים נובעת משלושה טעמים: חברתית, אישית וארגונית. ברמה החברתית, השפעתן של חברות ההייטק במשק הישראלי בעלת משקל סגולי גבוה. לכן, מוטלת עלינו האחריות לשמר תרומה זו גם בעתיד בכך שנמשיך לטפח הפעילות והצמיחה כאן .

"רמה האישית - כולנו קיבלנו הזדמנות בתחילת דרכנו המקצועית ממנהלת או מנהל שהאמינו בנו. אני משוכנעת שלכל אחת ואחד מאיתנו יש מנטור או מנטורית שתמכו בתחילת דרכנו - כעת הגיע תורנו להעביר את זה הלאה, לפתוח את הדלת לדור העתיד ולסייע, לטפח ולתמוך".

"ברמה הארגונית, בעזרת צוות גיוס ומנהלים מיומנים ניתן לאתר כשרונות ייחודיים בתחילת דרכם ולסייע להם לממש את הפוטנציאל הגלום בהם. הארגון יוצא נשכר הן באיתור מוקדם של טאנלטים והן במחוברות גבוהה מצד הסטודנטים, שמהווים למעשה את דור העתיד שלו".

זוהר שניידר סטודנטית. יח"צ,
זוהר שניידר, סטודנטית/יח"צ

"לקחת חלק בעשייה - שווה לי המון"

מהצד השני, ביקשנו מזוהר שניידר הסטודנטית, שתשתף אותנו בתחושות שלה כעובדת-לומדת, סטודנטית שהשתלבה במקום עבודה קבוע ומסודר: זוהר היא סטודנטית לתואר ראשון להנדסה ביו-רפואית בטכניון קיבלה הזדמנות חד פעמית לשלב את לימודי התואר יחד עם עבודה מעשית שתיתן לה כלים והתפתחות אישית תוך כדי הלימודים. במסגרת פרויקט מלגת "שוליך" לתמיכה ביזמים צעירים בתחומי המדעים ושיתוף פעולה עם ארגון בוגרי הטכניון, אשר מפגיש יזמים מובילים עם סטודנטים צעירים, נפגשה זוהר שניידר עם ד"ר ענבל צפיר לביא, מנכ"לית חברת Gina Life חברת סטארט אפ המפתחת בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן השחלות.

במהלך לימודי שנה ב' לתואר בהנדסה ביו-רפואית התמיינה זוהר למשרת סטודנט בחברת Gina Life והתקבלה למשרת Data Scientist (מדענית נתונים) וכך קיבלה הזדמנות להכיר מקרוב את תחום הרפואה ולשלב ידע מעשי יחד עם לימודי התואר. "חיפשתי להשתלב בחברה עם אימפקט חברתי ומקום עבודה שמשלב טכנולוגיה ורפואה. אמרתי לעצמי המטרה של הצלת נשים מסרטן השחלות והערך החברתי שיש בעבודה הזו לשם אני רוצה להיכנס. לקום כל בבוקר עם ידיעה שבסוף אעזור למישהו".

זוהר משלבת את העבודה במהלך 3 ימים בשבוע והורידה קורס אחד על מנת לעמוד ביעדי העבודה. "העבודה נותנת ידע שהוא מעשי מלבד התיאורטי באקדמיה. מבחינתי לראות את הפרקטיקה המעשית ביום יום ולהרגיש שאתה חלק מהתעשייה תוך כדי הלימודים זה שווה המון". לדבריה יש גם אתגר בעבודה תוך כדי התואר. "אין ספק שזה לא מתאים לכל אחד, בסוף אתה רוצה שזה ייתן לך יותר ולא ייגרע ממך".

"זו השנה הראשונה שאני הולכת לשלב גם לימודים וגם עבודה זה הכול עניין של ניהול זמן וסדר עדיפויות, יש הקרבה מסוימת ופחות זמן פנוי, אבל בסופו של דבר אם אתה יודע לנהל נכון אתה תצליח. צריך להיות בנויים לזה מנטלית וזה תלוי המון בגמישות של מוסד הלימודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully