וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הרצאה או טורניר גיימינג? הטכנולוגיה החדשה באוניברסיטה

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 16:05

הסטודנטים של היום הם טכנולוגים מבטן ומלידה וישיבה פרונטלית מול לפטופ (שלא לומר מחברת) תוך האזנה למרצה, נחשבת לשיטת לימוד מיושנת עבור חלק גדול מהם. עם פתיחת השנה האקדמית, בדקנו אילו כלים מתקדמים חדשים וחדשניים יעמדו לרשותם

המטאוורס - מהפכה אינטרנטית או אבולוציה טבעית?. Unsplash
איך ילמדו הסטודנטים באקדמיה בשנת 2022? משקפי מציאות מדומה/Unsplash

הקידמה מחייבת את כולנו לאמץ כלים טכנולוגיים על מנת להתנהל באופן המותאם למציאות. הכלים העודמים לרשותנו בכל תחום שהוא, נועדו להקל עלינו - לזרז תהליכים, להרחיב אופקים ולחשוף אותנו לרבדים שלא היו נגישים קודם.

גם ממסגרות החינוך, אולי דווק מהן - שרוב הקהל שלהן הוא צעיר - היינו מצפים לעשות שימוש בכלים מתקדמים, על מנת לאפשר ללומדים בו לשמור על עניין, להצליח לספוג כמה שיותר חומר, להצטיין ולהצליח.

לוח, מורה או מרצה מול כיתה, ספרים, מחברות ואפילו מחשב נייד לכל תלמיד כבר לא מספקים את הלומדים בשנת 2022. מסגרות הלימוד שימוש בטכנולוגית מתקדמות להמחשה רב חושית הופך להכרחי.

עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית, יצאנו לבדוק אלו כלים מתקדמים מוצעים כיום לסטודנטים.

אולפן פודקסטים אונ' בן גוריון. דני מכליס אונ' בן גוריון,
אולפן פודקסטים אוניברסיטת בן גוריון/דני מכליס אונ' בן גוריון

מבחנים בפורמט של פודקאסט

באוניברסיטת בן-גוריון בנגב הובילו עוד בעת סגרי הקורונה יוזמה מקורית של תחנת רדיו והסכתים. היוזמה הובילה להמרת מבחנים ועבודות כתובות להגשה בפורמט של פודקאסט ופועלת בקורסים רבים באוניברסיטה.

הסטודנטים נדרשים לבצע עבודת תחקיר מעמיקה הכוללת איסוף מידע, כתיבת תוכן ושאלות, ראיון אנשים רלוונטיים והגשת התוכן סביב סיפור בעל ערך מוסף.

מרצי הקורסים ומנהל תחנת רדיו BGU, ד"ר בוזי רביב, מסייעים לסטודנטים בעריכת התוכן והגשתו. לדברי ד"ר רביב: "כשהסטודנטים לומדים את הנושא, מעבדים אותו, ומספרים אותו בצורה עניינית לצד פן רגשי, נוצר תהליך עמוק של הפנמה תוך רכישת מיומנויות חשובות בדרך ונוצר דיאלוג פורה וייחודי בין המרצה לסטודנטים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הקומה הטכנולוגית החדשה באקדמית גורדון. matter,
הקומה הטכנולוגית החדשה באקדמית גורדון/matter

פדגוגיה מוטת עתיד

מכללת סמינר הקיבוצים השיקה מרכז לחדשנות ועיצוב למידה, שמשרת את כלל הסטודנטים והמרצים במכללה ומיועד לקדם חדשנות ויזמות באמצעות פדגוגיה מוטת עתיד.

המרכז כולל מספר מרחבים כגון מרחב עיצוב ומייקרס, הכולל מתחם מדפסות תלת ממד וחיתוך לייזר; מעבדת למידה הכוללת מתחם רובוטיקה לקידום החשיבה המחשובית ושילוב משחק בהוראה, וכן מרחב מולטימדיה להפקת תכנים הכולל מציאות מדומה/360, הפקת סרטונים ופודקאסטים ועוד.

המרכז יאפשר לסטודנטים - מורים בהווה ובעתיד להתנסות בכלים חדשים ללמידה יצירתית ופעילה המשלבת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים לטובת פתרון בעיות ולשכלול תהליך הלמידה.צוות המרכז כולל אנשי מקצוע ומרצים מתחומי הפדגוגיה, העיצוב, הטכנולוגיה, הקולנוע והמוזיקה.

סמינר הקיבוצים. יח"צ,
מרכז לחדשנות ועיצוב למידה, מכללת סמינר הקיבוצים/יח"צ

הדמיות Real Time

בית הספר לעיצוב וחדשנות, במסלול האקדמי של המכללה למינהל משלב טכנולוגיות קלאסיות לסטודנטים לעיצוב כגון שרטוט דו ממדי בשימוש תוכנת AutoCAD, מידול בתלת ממד ב- Rhino3D, ו- Revit ועיבוד תמונה וגרפיקה דרך תוכנות Adobe לצד כלים חדשניים להדמיות Real Time דרך מנועי רינדור Enscape ו- TwinMotion.

כמו כן, יוצרים הסטודנטים באמצעות Unity סביבות אינטראקטיביות למציאות מדומה בשימוש משקפי Oculus Quest ומפתחים אפליקציות Android למציאות רבודה בשימוש לטלפונים ניידים וטאבלטים.

מעבר לכך קיימת גם סדנת מודלים מתקדמת במכללה המאפשרת לזנוח את הסכין היפנית ולהיעזר בכלים מתקדמים ליצירת מודלים - כמו חיתוך לייזר ו- CNC (מכונה המפסלת בחומרים תלת ממדיים) בנוסף להדפסות תלת ממד בחומרים שונים.

המסלול האקדמי המכללה למינהל- פרויקט סטודנטיאלי. יח"צ,
פרויקט סטודנטיאלי במסלול האקדמי של המכללה למינהל/יח"צ

חדר בריחה ומרחב רב חושי

באקדמית להוראה גורדון סטודנטים לחינוך נהנים מאווירה 'אחרת' במרחבי הלמידה החדשניים הכוללים שלל טכנולוגיות. מרחבים אלו מבוססים על עקרון למידה פעילה ומערבת המאפשרת לסטודנט לחקור וללמוד באופן חווייתי.

המרחבים כוללים חדר מציאות רבודה, מסדרון חדשנות עם עמדות עבודה טכנולוגיות, חדר בריחה, מרחב אימרסיבי רב חושי ועוד.

גם אביזרי הלימוד הינם טכנולוגיים.הסטודנטים משתמשים בקובייה שניתן לסרוק באמצעות אפליקציות מציאות רבודה ולצפות במגוון תכנים תלת ממדים (כגון מערכת השמש) או לחוות התפרצות של הר געש בעזרת ארגז חול אינטראקטיבי.

מכללת גורדון מציעה מסכי טאץ' חדשניים, הדפסת דגמים ומודלים בתלת ממד, קידוד של רובוטים וכן היא גם משווקת מורשית בישראל של אביזרי הוראה ופלטפורמות טכנולוגיות ללמידה אינטראקטיבית בהן ה- Nearpod.

קובית מרג'- במציאות רבודה באייפד -המכללה האקדמית גורדון. מיקי אופק,
קובית מרג' - מציאות רבודה באייפד - המכללה האקדמית גורדון/מיקי אופק

חדר בלי גבולות פיזיים

הסטודנטים במרכז האקדמי ויצו חיפה לומדים באמצעות שילוב של כלים טכנולוגיים חדשניים כמו מדפסות לייזר ותלת מימד הנמצאות במעבדת הטכנולוגיה במכללה "פאבלאב", מדפסות אלה משמשות את הסטודנטים במחלקות השונות בכדי להמחיש את רעיונותיהם ולממש את תוכניותיהם לפרויקטים המעצבים ומשפיעים על העתיד.

השנה יפתח גם חדר אימרסיבי, בו מוקרנים על כל הקירות עיצובים משתנים ב-360 מעלות באמצעות מציאות רבודה ליצירת חווית למידה וחוויה עיצובית. בחדר הזה אין גבולות פיזיים, המשתמש אקטיבי ויכול להזיז את המוצגים כרצונו.

מדפסות תלת מימד וחיתוך בלייזר בפאבלאב ויצו חיפה. יח"צ,
מדפסות תלת מימד וחיתוך בלייזר בפאבלאב ויצו חיפה/יח"צ

משחק רציני וחשיבה מיחשובית

בפקולטה לחינוך והוראה במכללה האקדמית תל-חי הסטודנטיות והסטודנטים, שהולכים להיות המורים שיובילו את מערכת החינוך בשנים הבאות לומדים קורסים רבים באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

בין הטכנולוגיות ניתן למנות ה- VR (מציאות מדומה) המשמשת כפלטפורמה מתקדמת ללמידת קורסים העוסקים בהוראת הביולוגיה והמדעים.

בנוסף, נעשה שימוש גם בטכנולוגית ה- Metaverse המאפשרת לסטודנטים התנסות בסיטואציות אמיתיות בחיי היום יום בבית הספר או בגן הילדים.

פלטפורמה נוספת וראשונה מסוגה בארץ פותחה ע"י צוות חדשנות בהוראה במכללה האקדמית תל-חי המכונה משחוק רציני, בה נעשה שימוש בקורסים כמו חשיבה מיחשובית בחוג לחינוך והוראה ובהמשך יעשה בה שימוש בחוגים לכלכלה וניהול, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית ועוד.

מתחם חדשנות - הפקולטה לחינוך והוראה תל-חי. יח"צ,
מתחם חדשנות בפקולטה לחינוך והוראה תל-חי/יח"צ

מהכיתה למצולות הים

גם באוניברסיטה הפתוחה פועלים לקדם חדשנות טכנולוגית בכלל ובפרט בהוראה ולמידה. לאחרונה שולבו מטאוורס ומציאות מדומה בקורסים האקדמיים באמצעות משקפי VR (Virtual Reality).

הסטודנטים יכולים ללמוד במדינה אחרת, בחלל, בתיאטרון או במוזיאון, במצולות הים ואפילו אחורה בזמן, לתקשר עם אווטרים (דמויות וירטואליות), לטייל בגוף האדם או לסייר בסמטאות רומא העתיקה ולפגוש דמויות מהעבר, לבקר בשבט ביערות האמזונס ולצוד איתם חיות בשיעור אנתרופולוגיה ולראות לוע של הר געש בשיעור קיימות.

VR-туризм. ShutterStock
מטאוורס ומציאות מדומה באמצעות משקפי VR, האוניברסיטה הפתוחה/ShutterStock

שנת הלימודים הקרובה תהיה הרבה יותר טכנולוגית ממה שהכרנו בעבר. זה התחיל אמנם כבר בלימודים מרחוק בקורונה שהכריחה את האקדמיות לאמץ כלים טכנולוגיים, אבל ממשיך במגוון מוסדות אקדמיים המשלבים תוכנות ואמצעים טכנולוגים מגוונים הפונים לסטודנט החדש של המאה ה21.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully